Jag undrar om man verkligen får ta "kortpriser" på Visa. Om en produkt kostar 10:- får en butik verkligen ta 13:- för att man använder kort? Tyckte jag läste förut att man inte fick göra sånt. Nu ska vi inte ta mig som snål, men jag tycker att rätt ska vara rätt. Jag är väl inte heller den bästa på att söka heller, så det finns säkert liknande trådar med samma budskap, men om mods uppfattar det som en dålig sökning, sammanlinka gärna min tråd med en liknande då.
Denna butik har ingen skylt eller dylikt om detta. Jag vart nästan portad och utkastad från butiken när jag nämnde detta. Värt att nämna är att detta är en turk kiosk som säljer allt från snus till cigarreter till omyndiga, vad ska man ringa för att anmäla detta? Känns som lite payback.
Visa/Mastercard tar ca 2 kr per köp för ett vanligt bankkort. Kreditkort går generellt på 2 kr + 2,5% av totalbeloppet. Förstår att kioskerna inte vill ha ditt kort när du köper en vara för 10 kr - de går ju back på det hela.
Det är kortföretagen och bankerna som är de riktiga bovarna, inte de stackars turkkioskerna.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!