Jag undrar om man verkligen fr ta "kortpriser" p Visa. Om en produkt kostar 10:- fr en butik verkligen ta 13:- fr att man anvnder kort? Tyckte jag lste frut att man inte fick gra snt. Nu ska vi inte ta mig som snl, men jag tycker att rtt ska vara rtt. Jag r vl inte heller den bsta p att ska heller, s det finns skert liknande trdar med samma budskap, men om mods uppfattar det som en dlig skning, sammanlinka grna min trd med en liknande d.
Denna butik har ingen skylt eller dylikt om detta. Jag vart nstan portad och utkastad frn butiken nr jag nmnde detta. Vrt att nmna r att detta r en turk kiosk som sljer allt frn snus till cigarreter till omyndiga, vad ska man ringa fr att anmla detta? Knns som lite payback.
Visa/Mastercard tar ca 2 kr per kp fr ett vanligt bankkort. Kreditkort gr generellt p 2 kr + 2,5% av totalbeloppet. Frstr att kioskerna inte vill ha ditt kort nr du kper en vara fr 10 kr - de gr ju back p det hela.
Det r kortfretagen och bankerna som r de riktiga bovarna, inte de stackars turkkioskerna.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!