2013-08-05, 23:52
Medlem
Blanzeflors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottefar
Du får ursäkta mig om jag har blundat för några problem hans politik har orsakat, men vilka är dessa problem?

På vilket sätt ställs människorna mot varandra? Det enda sättet jag kan se är att unga, obildade och frustrerade sverigedemokrater avskyr invandrare och ställer sig mot folk som faktiskt inte har några problem med invandrare.

Påståendet att Reinfeldt skulle vilja utplåna svenskar var väldigt ignorant. Varför skulle han vilja det? Vad skulle han vinna på det? Vill han detta så kan jag ju säga att det inte går speciellt bra för honom. Det hemska i helheten av hans politik ser jag inte riktigt heller.

Att kaffe kan vara nyttigt ifrågasatte jag inte, jag ifrågasatte bara vägen från plantagen till affären.
Jo du förstår, att han (Reinfeldt) har sitt hjärta någon annastans än hos det svenska folket. Det har han visat tydligt på många sätt. Jag anser att det är likvärdigt med mo....ja i alla fall anstiftan till mord.
Jag kan inte tolka hans politik på annat sätt än att han vill utplåna det som är s k svenskt. Han ser folk som boskap utan historia. Och han förminskar människor till att bli ekonomiska robotar, utan historia eller kultur.
Nu vill jag inte säga att allt s k svenskt är bra. Men det är väldigt ignorant av Reinfeldt att frånta den inhemska befolkningen sin historia och framtid, som han försöker göra. Att vara politiker är att rycka i trådar, så att det händer saker i ett samhälle. Reinfeldt rycker i fel trådar enl mig, och kaffet som då produceras blir beskt och fullt med garvsyra, om han får råda.
Citera
2013-08-06, 01:29
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnh-87
Giljotinering är väl vad han ska ha! Han ska inte få förstöra något mera.
vad har han förstört mer exakt?
Citera
2013-08-06, 01:34
Medlem
vonejehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanzeflor
Jo du förstår, att han (Reinfeldt) har sitt hjärta någon annastans än hos det svenska folket. Det har han visat tydligt på många sätt. Jag anser att det är likvärdigt med mo....ja i alla fall anstiftan till mord.
Jag kan inte tolka hans politik på annat sätt än att han vill utplåna det som är s k svenskt. Han ser folk som boskap utan historia. Och han förminskar människor till att bli ekonomiska robotar, utan historia eller kultur.
Nu vill jag inte säga att allt s k svenskt är bra. Men det är väldigt ignorant av Reinfeldt att frånta den inhemska befolkningen sin historia och framtid, som han försöker göra. Att vara politiker är att rycka i trådar, så att det händer saker i ett samhälle. Reinfeldt rycker i fel trådar enl mig, och kaffet som då produceras blir beskt och fullt med garvsyra, om han får råda.
Moderaterna är de enda som vågar diskutera förändringen i anhörighetsinvandringen + SD förstås
Så jag anser att han är modig. En av de allra bästa vi haft förutom Bohman, som jag växte upp med.
Citera
2013-08-06, 02:24
Medlem
Gottefar, jag tror att du har mycket att lära från dagens politik om du inte fattat vad Reinfeldt har gjort mot den svenska befolkningen. Han har sätt till att vi kommer få höjd pansionsålder, sämre sjukvård, att vi håller på att bli en mindre version av USA, att inkomstklyftorna ökar i samhället och att vi nu har en massa tiggare och bärplockare som är här p.g.a att vår imigrationspolitik är för slapp. Jag är ingen rasist och tycker om att vi är ett multikulturärt samhälle men när vi inte ens kan ta hand om våra egna och se till att det finns en låg arbetslöshet så tycker inte jag att vi ska ta in samma mängd flyktingar till Sverige.

Jag tycker personligen att politikernas löner bör sänkas och att dom inte alls förtjänar att sitta på dom topplönerna som dom har då det kan gå till annat. Skatten för företagen måste sänkas eftersom att Sverige håller på att förlora sin industri, det är en fråga som regeringen helst inte vill ta upp men det måste tas upp. Men allt detta struntar regeringen att bry sig om tills den dag då dom själva drabbas av något problemen som dom valt att ignorera. Då blir det bara massa skriverier i tidningarna om hur synd det är om politikerna och så blir Reinfeldt intervjuad, där står han sedan och försöker sälja in sina bortförklaringar så att han slipper att hand om problemet.

Sedan så måste jag säga att jag håller med blanzeflor till punkt och pricka. Så snälla Gottefar, öpnna inte truten om du inte har något förnuftigt att komma med.
Citera
2013-08-06, 02:32
Medlem
Vonejehorn, är du helt seriös??

Du gav nyss beröm till det fegaste partiet riksdagen. Dom enda personer som vågar ta tag i flyktingpolitiken blir direkt utdömda som rasister, nu förnekar jag dock inte att det finns rasister men bara för att man försöker göra något åt saken så blir man dömda som rasister. Detta är moderaterna jätte rädda för att bli vilket gör att dom skiter i frågan. Moderaterna = Ingen stake!
Citera
2013-08-06, 02:55
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
vad har han förstört mer exakt?

Du menar att det räcker inte med att ha tömt ut den svenska sjukvården på ekonomiska tillgångar?
Det räcker inte heller med att han privatiserat vården till att nu vara konstant värdelös landet runt, samtidigt som privata aktörer tjänat storkovan i utlandsägda bolag?
Det räcker inte heller att förstört våra svenska pensionspengar och nu vill att vi etniska svenskar skall arbeta tills vi är 75 år?

Det räcker inte heller att vi har 8 procent arbetslöshet i landet och Renfelt gör...just det -inte ett skit mer än att han sänkte restaurangmomsen
Att han skiter i ungdomsarbetslösheten när det snart är på topp i Europa, vad har han gjort åt detta?

Vägar, bostadär, infrastruktur, skola, omsorg allt har han sparat in på för att de som jobbar skall få ett ytterligare jobbskatteavdrag.
Samtidigt som han mer eller mindre avskaffat A-kassan och sjukförsäkringen?
Listan kan göras lång, men jag antar att hur många argument jag än drar fram så vill nu högerspöken fortsätta se han där en period för att det slutliga steget med utförsäljning av landet skall ske.

Jo visst Renfelt och hans anhang har ju varit som en klippa i stormen, jämfört med övriga Europa.
Ja eller har han det? Det är inte bara så att han helt skitit i att satsa på någonting de senaste åren för att driva landet framåt och istället sparat pengarna till dem som redan har det gått ställt? Så kom för fan inte och påstå att Borg och renfelt är ekonomiska genier. för det som de åstadkommit hade jag också lyckats med utan ekonomisk utbildning.

Listan på Renfelt och moderatornas brott kan göras lång, tyvärr lever vi i landet mellanmjölk och där anses det inte mänskligt nog att avrätta dessa landsförrädare.

Samtidigt har ju majoriteten av svenska folket röstat dit honom, så egentligen skulle även dessa buntats ihop och avrättats.

ps nej jag är varken komunist eller såsse, men moderatorna är ju fan inte ett dugg bättre, så här delar jag den gode hädangågne Adolf Hitler som ansåg att båda dessa politiks agrenar var cancersvulster som borde skurits bort från människokroppen. ds
Citera
2013-08-06, 09:46
Medlem
Reinfeldt försöker knäcka facket med så många utlänningar som möjligt.

Sen när utlänningarna råkar illa ut, då skall facket reda ut det åt Borgarjäv-arna!!

Svenskarna har fått nog av moderater.
Citera
2013-08-06, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karatekung90
Du menar att det räcker inte med att ha tömt ut den svenska sjukvården på ekonomiska tillgångar?
Det räcker inte heller med att han privatiserat vården till att nu vara konstant värdelös landet runt, samtidigt som privata aktörer tjänat storkovan i utlandsägda bolag?
Det räcker inte heller att förstört våra svenska pensionspengar och nu vill att vi etniska svenskar skall arbeta tills vi är 75 år?
Landstingen sköter sjukvården inte regeringen. Fredrik Reinfeldts ex-maka har ett större ansvar för den utveckling du beskriver (i Stockholm).
Jag håller inte med om att vården är värdelös. Den har fungerat tillfredsställande vid mina kontakter med den och även vid släktingars kontakt.

Ang pensionen, kan du inte spara pengar, leva på avkastning samt sparpengar mellan 65-75. Du har fått en hel del skattesänkninger som förenklar det. En etnisk Svensk borde kunna ta ett visst personligt ansvar för sin ålderdom. Hur vill du lösa problematiken med att folk börjar arbeta senare, och lever längre, samt vill ha en hög pension?

Mord m.m. som vissa fantiserar om här skulle knappast gynna den nationalistika linjen. Det vore å andra sidan troligen en utmärkt förevändning för det politisk etablisemanget att oskadliggöra stora delar av den nationella rörelsen.

Det sagt så verkar Fredrik Reinfeldt rätt trött. På det personliga planet verkar det rätt trist att vara han. Skiljsmässa, försupen far, iallafall en unge känd för dåligt uppförande, polare som helt ballat ur efter att ha hängts ut som torsk.
Jag tror att han avgår runt 2016 om det inte blir ett riktigt katastrofval för moderaterna 2014 och han kastas ut (mindre troligt). Därefter blir det nog vila, softa styrelseuppdrag, kanske uppdrag för EU och föreläsningar.
Senast redigerad av RMgX 2013-08-06 kl. 10:29.
Citera
2013-08-06, 10:27
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottefar
Vad i hela helvete har du rökt? Jag tror att det är lite mer invecklat än vad du tror. Även om Reinfeldt skulle vilja så skulle han inte kunna stoppa invandringen, för du vet väl att Reinfeldt inte har någon sådan makt. Han är ju statsminister, inte president, och även om han vore president så skulle det vara svårt. En andel av de andra partierna måste ju stötta regeringens förslag för att något ska verkställas. Inte för att jag tror att han VILL stoppa invandringen. Detta vill inte jag heller, men jag tycker dock att man kan ändra sättet som invandrare tas emot på.

Om Reinfeldt är skyldig för invandrare som har mördat någon, så är ju även Palme, Fälldin, Ullsten, Carlsson, Bildt, och Persson skyldiga för detta, eftersom att vi faktiskt hade invandring då också.
Regeringen Palme är ytterst ansvarig för påbörjandet av den hysteriska massinvandringen som vi nu skördar frukten av.
Citera
2013-08-06, 10:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Reinfeldt kommer förmodligen att avgå på valnatten, han siktar sedan länge vidare till något verkligt toppjobb inom EU.

Hans mission inom Svensk politik är ju i princip klar. Han har genom massinvandring, skattesänkningar & utförsäljning av statlig egendom försatt riket i ett sådant läge att, oavsett vilket parti som kommer till makten framöver, så finns det ingen möjlighet att bedriva någon annan politik än den nyliberala. Välfärdsstatens dagar är räknade.
Citera
2013-08-06, 10:36
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Reinfeldt kommer förmodligen att avgå på valnatten, han siktar sedan länge vidare till något verkligt toppjobb inom EU.

Hans mission inom Svensk politik är ju i princip klar. Han har genom massinvandring, skattesänkningar & utförsäljning av statlig egendom försatt riket i ett sådant läge att, oavsett vilket parti som kommer till makten framöver, så finns det ingen möjlighet att bedriva någon annan politik än den nyliberala. Välfärdsstatens dagar är räknade.
Ett mycket bra och tänkvärt inlägg. Stollarna som röstar på alliansen eller rödgröna cirkusen kommer en vacker dag stå där med hakan i marken och utbrista: -Öh, vad hände egentligen?. Men då är det redan för sent...
Citera
2013-08-06, 10:44
Medlem
Necroshadows avatar
Personligen så hoppas jag att avrättning väntar för karln!

Det enda han har gjort sedan han kom till makten är att sparka på folk som redan ligger. En granne till mina föräldrar tjänar riktigt bra med pengar, han fick en jättestor skattesänkning som han själv tyckte var förjävligt då andra som tjänar mindre får betala mycket mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in