2013-08-06, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
Landstingen sköter sjukvården inte regeringen. Fredrik Reinfeldts ex-maka har ett större ansvar för den utveckling du beskriver (i Stockholm).
Jag håller inte med om att vården är värdelös. Den har fungerat tillfredsställande vid mina kontakter med den och även vid släktingars kontakt.

Ang pensionen, kan du inte spara pengar, leva på avkastning samt sparpengar mellan 65-75. Du har fått en hel del skattesänkninger som förenklar det. En etnisk Svensk borde kunna ta ett visst personligt ansvar för sin ålderdom. Hur vill du lösa problematiken med att folk börjar arbeta senare, och lever längre, samt vill ha en hög pension?

Mord m.m. som vissa fantiserar om här skulle knappast gynna den nationalistika linjen. Det vore å andra sidan troligen en utmärkt förevändning för det politisk etablisemanget att oskadliggöra stora delar av den nationella rörelsen.

Det sagt så verkar Fredrik Reinfeldt rätt trött. På det personliga planet verkar det rätt trist att vara han. Skiljsmässa, försupen far, iallafall en unge känd för dåligt uppförande, polare som helt ballat ur efter att ha hängts ut som torsk.
Jag tror att han avgår runt 2016 om det inte blir ett riktigt katastrofval för moderaterna 2014 och han kastas ut (mindre troligt). Därefter blir det nog vila, softa styrelseuppdrag, kanske uppdrag för EU och föreläsningar.

Om du nu tycker att sjukvården inte är värdelös så undrar jag bara varför alla sjukskötare och sjuksköterskor går ut och protesterar mot den dålig lönen dom får för allt arbete dom gör. Stockholm har t.ex. brist på barnmorskor och varför tror du att det är så? Jo, det är på grund av att regeringen har sätt till sjukvården blivit privatiserad. Dels är det också Landstingets fel men dom ligger ändå under regeringen. Reinfeldt ska bort....
Citera
2013-08-06, 12:04
Medlem
Sjukvården fungerar faktiskt inte så bra som jag hade hoppats på. När jag kommer dit & talar om diverse problem & dom tar ett blodprov för att utesluta fysiska problem, dit har det funkat men sedan får man en remiss för vad? Åker dit igen utan resultat, blir ditkallad igen utan resultat så kan dom hålla på hela tiden, kostar bara en massa pengar som man inte har. Dom nämnde inte ens en gång någonting om att det skulle kunna vara något psykiskt bakom det. Med lite Googlande får man själv leta fram problemen.
Citera
2013-08-06, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gottefar
Vad exakt är det som Reinfeldt har gjort mot Sverige som är så hemskt? Jämför du med andra länder så har Sverige klarat sig ur krisen extremt bra, tack vare regeringen. Då är det väl inte mer än rätt att de får betalt för det också?

Jag fick mig ett riktigt gott skratt när jag läste att han kvalar in på listan tillsammans med Gaddaffi och Hussein. Vad i hela helvete? Du vet att dessa personer dödade folk va? Och du menar att Reinfeldt lever i lyx medan vi (folket) lever i fattigdom? Har du nyligen förlorat din anställning och lägger skulden på Reinfeldt?

NWO? Lägg av. Tror verkligen folk på det fortfarande?

Indirekt kan man nog säga att Reinfeldt (genom sin politik) är skyldig till många människors för tidiga död.

Ickefungerande sjukvård, åldringsvård, barnomsorg osv. Många som dött för att köerna varit för långa, ambulansen vägrat komma, unga som mår dåligt och tagit livet av sig osv?

Hur många gamlingar svälter inte ihjäl pga av personalbrist och vanvård?

Istället för att hjälpa ett stort antal människor( i verklig nöd) i deras egna hemländer har man lagt pengar på att ta hit människor som har det så gott ställt att de kunnat betala stora summor till flyktingsmugglare osv.
Många är så rika att de äger mark och fastigheter i hemlandet som de tjänar pengar på, samtidigt som de lyfter bidrag här.
Citera
2013-08-06, 14:27
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Reinfeldt kommer förmodligen att avgå på valnatten, han siktar sedan länge vidare till något verkligt toppjobb inom EU.

Hans mission inom Svensk politik är ju i princip klar. Han har genom massinvandring, skattesänkningar & utförsäljning av statlig egendom försatt riket i ett sådant läge att, oavsett vilket parti som kommer till makten framöver, så finns det ingen möjlighet att bedriva någon annan politik än den nyliberala. Välfärdsstatens dagar är räknade.
Korrekt. De rödgröna väljarna väntar bara på att få ta över igen så att man "som vanligt får återställa allt som borgarna förstört". Men vänta nu, det går ju inte...?
Citera
2013-08-06, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrimReaperr
Om du nu tycker att sjukvården inte är värdelös så undrar jag bara varför alla sjukskötare och sjuksköterskor går ut och protesterar mot den dålig lönen dom får för allt arbete dom gör. Stockholm har t.ex. brist på barnmorskor och varför tror du att det är så? Jo, det är på grund av att regeringen har sätt till sjukvården blivit privatiserad. Dels är det också Landstingets fel men dom ligger ändå under regeringen. Reinfeldt ska bort....

Att skjuksköterskorna har en dålig lön innebär inte nödvändigtvis att de utför ett dåligt arbete, jag ser inte kopplingen. Personligen betalar jag gärna lite för en tjänst samtidigt som jag hoppas att den ska utföras till belåtenhet.

Men visst man kan kritisera Reinfeldt för att han liksom många andra politiker på bägge sidor inte har försökt införa fri strejkrätt för sjuksköterskor.
Citera
2013-08-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
Att skjuksköterskorna har en dålig lön innebär inte nödvändigtvis att de utför ett dåligt arbete, jag ser inte kopplingen. Personligen betalar jag gärna lite för en tjänst samtidigt som jag hoppas att den ska utföras till belåtenhet.

Men visst man kan kritisera Reinfeldt för att han liksom många andra politiker på bägge sidor inte har försökt införa fri strejkrätt för sjuksköterskor.

P.g.a den dåliga lönen så har dom ingen lust att jobba aslet av sig för den och det ju en tydligt jävla självklarhet och om du sen vill betala själv för att får bättre vård så fine, go ahead, hjälp moderaterna att få Sverige så likt USA som möjligt men se det från de andra sidan också, den dagen då du inte har råd att betala för bättre vård så kommer du att bli förbannad på grund av att samhället ser ut som det gör.

Nästa gång, tänk innan du öppnar käften...
Citera
2013-08-12, 17:00
Medlem
LugnaPuckarNus avatar
Citat:
Vad ska hända med Reinfeldt efter valet?
Inte för att jag tror att det är troligt, men jag hoppas han blir arbetslös. Utkastad från sitt eget parti, ingen vill överhuvudtaget jobba med honom längre och han måste gå till arbetsförmedlingen. Då jävlar skulle han få smaka på sin egen medicin eller rättare sagt, sin egen politik.

Förhoppningsvis skulle han va tvungen efter en tid, trots sin ålder, att gå med i försvarsmakten också. Han får göra en hel del skit ute i skogen och får äntligen se hur det egentligen ligger till i det "moderna" försvaret. Han får ut begagnade och hårda gamla kängor från 80 talet som gör han får skoskav och det bygger upp så att han får infektion i hans hälsenorna. Han får samtidigt ut dålig utrustning som inte skyddar för fem öre, för den riktiga utrustningen är i Afghanistan. När de ska transporteras ut i fält, så måste han gå hela tiden för att fordonen inte vill starta, de gamla åbäken är också från den äldre tiden. Hans infektion förvärras ju självklart.

Därefter måste han sluta illa kvickt från försvarsmakten för han klarar inte testerna och in på sjukhuset, men det kommer inte hända något där för han måste stå i kö. Han får sitta i flera timmar med sin infektion på sjukhuset och vänta på vård. De som jobbar på sjukhuset är så upptagna och det finns inte tillräckligt med personal att hjälpa honom. När han äntligen får vård så säger dem till honom att ta en viss medicin för att lindra smärtan och för att förhindra att infektionen sprider sig. Han får dock inte tag på sin medicin från apoteket för det måste beställas och det tar några veckor, apoteket har dem inte på lager i hans område. Han får helt enkelt leva med smärtan ett tag till innan han får tag i sin efterlängtade medicin från det privatägda apoteket.

Medan han ligger hemma så ringer arbetsförmedlingen och frågar varför han inte jobbar eller kommer till deras rutinenliga "check ups"? Fejkar han sin sjukdom undrar dem? Efter det samtalet så får han ingen ersättning längre, för andra behöver det mer ju och han blir med andra ord vräkt för han kan inte betala sin hyra.

Han hamnar på gatan och måste tigga samtidigt som han blir oerhört deprimerad. Ingen vill hjälpa honom för när folk går förbi honom i Stockholm tror de att han är en lat person och bedragare som inte vill jobba och bara vill ha pengar till sprit. Efter en lång och kall vinter finner man honom, förfrusen i ett mörkt hörn i Stockholms storstad.

Och så slutar sagan om den oerhört moderata Fredrik Reinfeldt som hade "förbättrat Sverige"......eller?
Senast redigerad av LugnaPuckarNu 2013-08-12 kl. 17:11.
Citera
2013-08-13, 18:52
Medlem
Blanzeflors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LugnaPuckarNu
Inte för att jag tror att det är troligt, men jag hoppas han blir arbetslös. Utkastad från sitt eget parti, ingen vill överhuvudtaget jobba med honom längre och han måste gå till arbetsförmedlingen. Då jävlar skulle han få smaka på sin egen medicin eller rättare sagt, sin egen politik.

Förhoppningsvis skulle han va tvungen efter en tid, trots sin ålder, att gå med i försvarsmakten också. Han får göra en hel del skit ute i skogen och får äntligen se hur det egentligen ligger till i det "moderna" försvaret. Han får ut begagnade och hårda gamla kängor från 80 talet som gör han får skoskav och det bygger upp så att han får infektion i hans hälsenorna. Han får samtidigt ut dålig utrustning som inte skyddar för fem öre, för den riktiga utrustningen är i Afghanistan. När de ska transporteras ut i fält, så måste han gå hela tiden för att fordonen inte vill starta, de gamla åbäken är också från den äldre tiden. Hans infektion förvärras ju självklart.

Därefter måste han sluta illa kvickt från försvarsmakten för han klarar inte testerna och in på sjukhuset, men det kommer inte hända något där för han måste stå i kö. Han får sitta i flera timmar med sin infektion på sjukhuset och vänta på vård. De som jobbar på sjukhuset är så upptagna och det finns inte tillräckligt med personal att hjälpa honom. När han äntligen får vård så säger dem till honom att ta en viss medicin för att lindra smärtan och för att förhindra att infektionen sprider sig. Han får dock inte tag på sin medicin från apoteket för det måste beställas och det tar några veckor, apoteket har dem inte på lager i hans område. Han får helt enkelt leva med smärtan ett tag till innan han får tag i sin efterlängtade medicin från det privatägda apoteket.

Medan han ligger hemma så ringer arbetsförmedlingen och frågar varför han inte jobbar eller kommer till deras rutinenliga "check ups"? Fejkar han sin sjukdom undrar dem? Efter det samtalet så får han ingen ersättning längre, för andra behöver det mer ju och han blir med andra ord vräkt för han kan inte betala sin hyra.

Han hamnar på gatan och måste tigga samtidigt som han blir oerhört deprimerad. Ingen vill hjälpa honom för när folk går förbi honom i Stockholm tror de att han är en lat person och bedragare som inte vill jobba och bara vill ha pengar till sprit. Efter en lång och kall vinter finner man honom, förfrusen i ett mörkt hörn i Stockholms storstad.

Och så slutar sagan om den oerhört moderata Fredrik Reinfeldt som hade "förbättrat Sverige"......eller?
Jag hoppas du får rätt!
Annars kan vi lura ned honom i Paris katakomber, där han får irra omring till pensionsåldern uppnås.
Där nere kan han kalasa på råttor och byggnadsmateriel som han hittar. Gamla skelett etc.
Där kan han få styra och ställa med liken, istället för levande människor, vilket han inte klarar av.
Han borde få lida i motsvarande grad, som det lidande han framkallat hos sveriges befolkning. När han kommer upp ur katakomberna vid 75 års ålder visar det sig att pensionssystemet havererat, och han får ingen pension. Luggsliten drar han sina råttätna ben längs Seines strand, och ber om nåd när ett ungdomsgäng ger honom en omgång en kylig morgon. Han försöker le sitt sarkastiska leende, men klarar det inte, och faller ned i det iskalla vattnet, och ser inte ljuset igen.
Citera
2013-08-13, 19:34
Medlem
Biomasss avatar
Jag hoppas Reinfeldt får springa gatlopp. Sedan hoppas jag att monopolet för apoteken sätts som förstapunkt på agendan. Vidare bör anslaget till vårt svenska försvar öka med 100%. Reinfeldt och hans parti har totalt misslyckats med sin politik och de har definitivt misslyckats med den enda punkt moderaterna varit bra för - vårt försvar!

Om vi ska tala om förrädare så är Reinfeldt en toppkandidat. Han har inte bara förrått Sverige som nation, han har även förrått det svenska folket, den svenska traditionen och sitt partis traditionella värderingar. Han bör sättas i fängelse på vatten och bröd i 25 år. Och gatlopp.
Citera
2013-08-13, 22:00
Medlem
trickydicks avatar
Då han förmodligen kommer att ta Bo Lundgrens bottenrekord så avgår han på valnatten och skrivs förhoppningsvis in sig på psykakuten.
Citera
2013-08-13, 22:14
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Då han förmodligen kommer att ta Bo Lundgrens bottenrekord så avgår han på valnatten och skrivs förhoppningsvis in sig på psykakuten.

Tja... men nää. Troligen repar han sig så pass att han med minsta marginal kan behålla makten, eftersom en stor majoritet svenskar inte kan tänka sig Löfvén som svensk statsminister.

Men Reinfeldt kommer få ett jobbigt, växande parti som han absolut inte gillar, att hantera...
Citera
2013-08-17, 13:54
Medlem
Overminds avatar
Sanna mina ord. Reinfeldt kommer inte vara statsminister efter 2014. Då kommer Stefan Löfven vara statsminister.

Reinfeldt kanske skjuter skallen av sig i sin kapitalist vinkällare efter valet.
Senast redigerad av Overmind 2013-08-17 kl. 14:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in