Citat:
Ursprungligen postat av
Aqualias
Finns undersköterskeutbildn på tror det är borås högskola? Googla. Det andra är bara omvårdnadsutb. På den blir du formellt uska. Sök?
OnT: Ja det brukar fungera så inom skola, barnomsorg och äldreomsorgen. Vissa kommuner har dock tidsgränser för hur länge du får jobba så utan utbildning.
Jag bor i norr och här finns det bara omvårdnadsutbildning på Komvux. Ingen undersköterskautbildning på högskolan. Men man blir tydligen undersköterska av omvårdnadsutbildningen. Dock är den svår att komma in på för mig. För jag har pluggat "för mycket". Vilket känns surt när det är något man verkligen vill jobba med. Men jag har inte gett upp än. Skickar in min ansökan varje gång. Jag hoppas det kan vara till stor fördel att jag nu har jobbat inom vården.
Jag har pratat med min bekanta som fixade detta jobb till mig. Hon säger att jag ska ringa min chef imorgon och säga att jag vill gå med i vikarieförmedlingen så ska hon fixa det. Man ska tydligen gå en kortare utbildning då också. Så håller tummarna nu!