2013-08-05, 15:59
Medlem
Hej, inatt så testade jag amfetamin för första gången, klockan var runt 01.00 och jag hade ingen aning om dosering och så så jag frågade en som var där jag litade på, han sa runt 0.5 gram men jag uppfattade det som att han sa 1.5 gram.

jag delade upp 1.5 gram i fyra bomber av rullpapper som allihop blev svalda under loppet av en timme av mig. jag började känna mig darrhänt och svettas, Hjärtat slog fort och hårt, mådde illa (inte så farligt dock) och kunde inte sova på hela natten så jag satt i en kompis soffa enda till morgonen, kände mig pigg men röra mig var bland det sista jag ville, mådde bara dåligt.

när klockan var runt 09.00 så hade allt de jag skrev ovan försvunnit förutom min höga puls, 105 slag i minuten gick jag det till, men det är bara inte att det slår fort utan det slår hårt, alltså med mycket mer kraft.

jag blev givetvis bekymrad och började läsa om det på internet och ganska omgående insåg jag att 1.5 gram bombat var en rejäl överdos, speciellt en som aldrig tagit amfetamin innan och jag började genast nojja.

är det någon fara? Bör jag oroa mig för en hjärtinfarkt eller något liknande? eller skulle det redan ha hänt vid det här laget? ( det är ca 15 timmar sen jag svalde det och hjärtat slår fortfarande lika dant, det kanske har lugnat ner sig lite)

väger 120 kg och är ganska välbyggd muskelmässigt om det ar någon betydelse.
Citera
2013-08-05, 16:03
Medlem
Du kan vara lugn. Man dör inte av att överdosera amfetamin i dom mängderna. Drick en pilsner och försök slappna av.
Citera
2013-08-05, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uno.Kronkvist
Du kan vara lugn. Man dör inte av att överdosera amfetamin i dom mängderna. Drick en pilsner och försök slappna av.
fan vad lättad jag känner mig nu, tack!
jag glömde tillägga att jag är 19 om det har någon betydelse
Citera
2013-08-05, 16:12
Medlem
Citerat från ''Amfetamin FAQ''

Mild överdos: hyperventilering, svettningar, skakningar, illamående, yrsel och förvirring. Den som drabbas av detta ska ta det lugnt och dricka lite vatten, eftersom det går över efter en stund.

Grov överdos: kräkningar, diarré, magkramp, hallucinationer, panikattacker och grov paranoia. Tillkalla läkarhjälp.

Dödlig överdos: Föregås oftast av våldsamma muskelkramper och koma. Att dö av överdos på amfetamin är generellt sett svårt eftersom det krävs stora mängder.

Du kan nog vara lugn.
Citera
2013-08-05, 16:17
Medlem
Du kan ta det lugnt dem mängderna du har tagit leder inte till några bestående skador. Tur det inte var någon annan drog du dosera fel. Ta en bärs o andas
Citera
2013-08-05, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Citerat från ''Amfetamin FAQ''

Mild överdos: hyperventilering, svettningar, skakningar, illamående, yrsel och förvirring. Den som drabbas av detta ska ta det lugnt och dricka lite vatten, eftersom det går över efter en stund.

Grov överdos: kräkningar, diarré, magkramp, hallucinationer, panikattacker och grov paranoia. Tillkalla läkarhjälp.

Dödlig överdos: Föregås oftast av våldsamma muskelkramper och koma. Att dö av överdos på amfetamin är generellt sett svårt eftersom det krävs stora mängder.

Du kan nog vara lugn.
ok! men hjärtat har ju arbetat så hårt i 15 timmar snart, det orkar väl inte hur mycket Som helst?
Citera
2013-08-05, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markusruhl
ok! men hjärtat har ju arbetat så hårt i 15 timmar snart, det orkar väl inte hur mycket Som helst?

Du nojjar upp dig bara. Hjärtat slår säkert lite fortare men det är normalt. Har du fått i dig mat och vätska? Om inte ät och drick och ta det lugnt.

1.5 g är mycket som första dos men inte farligt mycket.
Citera
2013-08-05, 16:45
Medlem
ja, jag har ätit och druckit.

jag glömde också tillägga att hjärtat slår ojämnt ibland
Citera
2013-08-05, 16:59
Medlem
hoppidoppis avatar
När jag överdoserade amfetamin fick jag också nojjan.

Helt normalt, vet att du inte är i någon fara.
Stress och ångest trixar ju lite med hjärtrytmen det med.
När du nojjar stiger den ännu mer.

Vet inte om du kan ta till dig detta riktigt i ditt tillstånd, men tänk såhär då.
Du har större odds att överleva om du tar det lugnt.
Citera
2013-08-05, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppidoppi

This. Ta det bara lugnt så kommer din puls lugna ner sig till slut. Precis allt det där du beskrev upplevde jag också när jag testade amfetamin första gången.
Citera
2013-08-05, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppidoppi
När jag överdoserade amfetamin fick jag också nojjan.

Helt normalt, vet att du inte är i någon fara.
Stress och ångest trixar ju lite med hjärtrytmen det med.

Vet inte om du kan ta till dig detta riktigt i ditt tillstånd, men tänk såhär då.
Du har större odds att överleva om du tar det lugnt.

Jag funderar på att dra till sjukhuset nu, för doktorerna/sjuksköterskorna har väl tystnadsplikt så jag kan berätta för dom exakt vad som hänt utan att ens säga mitt namn, dom blir tvungna att hjälpa mig och dom ringer inte polisen eller något sånt va?

för jag drar dit och säger att jag överdoserat tjack tror jag och att mitt hjärta slår hårt och snabbt och ojämnt så får dom kolla på det.

jag har ju ingenting att förlora på det?
Citera
2013-08-05, 17:29
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markusruhl
Jag funderar på att dra till sjukhuset nu, för doktorerna/sjuksköterskorna har väl tystnadsplikt så jag kan berätta för dom exakt vad som hänt utan att ens säga mitt namn, dom blir tvungna att hjälpa mig och dom ringer inte polisen eller något sånt va?

för jag drar dit och säger att jag överdoserat tjack tror jag och att mitt hjärta slår hårt och snabbt och ojämnt så får dom kolla på det.

jag har ju ingenting att förlora på det?

Nej men du har ingenting att förlora på att käka någonting, dricka en kopp té och lägga dig i soffan för att lugna din kropp & ditt sinne.

Som folk tidigare har konstaterat är det inte livsfarligt att ditt hjärta slår snabbt och hårdare än vanligt, det borde snarare förväntas. Det kan dock kännas allvarligt för någon som inte är van förstår jag, men du borde snarare bara utvärdera vad du gjort och inte göra samma misstag nästa (om det nu blir en nästa) gång du ska ta amfetamin.

Kolla gärna upp magnesium & resorb. Jag rekommenderar dig att ta dessa två tillskott ett par timmar innan intag av tjack. Det gör ruset i sig mycket mer njutbart, fast det hjälper inte direkt mot hjärtat...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in