• 1
  • 2
2013-08-05, 09:47
Medlem
Tjeeena! Jadu igår så crashade hela datorn från ingen stans och sen när jag skulle starta den så startar ja den o då fryser datorn vid windows texten (se bild) Fast utan själva windows ikonen, endast texten. Och ja hårddisken låter, och grafikkortet startar... Tack på förhand.

http://0.tqn.com/d/pcsupport/1/0/g/5...install-13.jpg
Citera
2013-08-05, 09:50
Medlem
Skadat godss avatar
Hur låter hårddisken? Den är kanske problemet.

Kan du starta i Felsäkert läge med nätverk? ...spamma F8-knappen 1gång/sec från startknappen tryckts.
Citera
2013-08-05, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Hur låter hårddisken? Den är kanske problemet

Den låter tyst... Jag har så pass mke fläktar så i vanligt vis så hör ja inte min hårddisk, och på så vi så vet ja inte om de låter fel...
Citera
2013-08-05, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Hur låter hårddisken? Den är kanske problemet.

Kan du starta i Felsäkert läge med nätverk? ...spamma F8-knappen 1gång/sec från startknappen tryckts.

Ska testa det nu, åter kommer strax.
Citera
2013-08-05, 10:01
Medlem
Datorn har stått på nu i en 45min o nyss när ja kollade på den så står de ''windows läser in filer'' och har stått så ett tag utan att de händer något. Så väntar att gå in i felsäkert nätverk.
Citera
2013-08-05, 10:53
Medlem
siggelunks avatar
Dra ut alla kablar förutom kabeln som går till skärm och den som ger datorn ström. När du dragit ut kablarna så startar du datorn och då borde den gå förbi windowsloggan och starta normalt!
Citera
2013-08-05, 11:25
Medlem
kunde inte starta datorn i felsäkert läge ens. Men nu är det så här att jag har laddat ner lite o så, och jag ska lämna in den till en affär som vi har garanti o sådant på och då är frågan kan de sätta dig mig om de vill?
Citera
2013-08-05, 11:45
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f1f2f3f4
kunde inte starta datorn i felsäkert läge ens. Men nu är det så här att jag har laddat ner lite o så, och jag ska lämna in den till en affär som vi har garanti o sådant på och då är frågan kan de sätta dig mig om de vill?

http://1.bp.blogspot.com/_qNFgsHp2dC...mode-large.jpg

Vad har du den inställt på? Prova att ändra IDE/AHCI mode i BIOS.
Citera
2013-08-05, 11:52
Medlem
Sykoraxs avatar
Har du fler än 1 hårddisk i datorn? Min gjorde likadant när en disk hade rasat. Prova såfall dra ut alla kablar utom din systemdisk och se ifall den laddar.
Citera
2013-08-05, 12:50
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f1f2f3f4
Nej, sånt håller inte datorverkstäder på med, de lagar datorer. Be dem rädda dina filer, det kan kanske göras om den inte är helt död (bäst är att du inte labbar mer med den på egen hand förstås). Ta med en USB-hårddisk eller nåt som dem kan lägga över det till. Glöm inte att fråga vad det kostar innan, kanske inget, man vet aldrig.

Låt nu datorn vara tills du lämnar på garanti-reparation.
Senast redigerad av Skadat gods 2013-08-05 kl. 12:53.
Citera
2013-08-05, 13:19
Medlem
siggelunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggelunk
Dra ut alla kablar förutom kabeln som går till skärm och den som ger datorn ström. När du dragit ut kablarna så startar du datorn och då borde den gå förbi windowsloggan och starta normalt!

Var god och testa det här innan du lämnar in den.
Citera
2013-08-05, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sykorax
Har du fler än 1 hårddisk i datorn? Min gjorde likadant när en disk hade rasat. Prova såfall dra ut alla kablar utom din systemdisk och se ifall den laddar.
jag har en SsD som jag dock har gjort så ja inte kan använda den. Har en av de äldre så ja valde att datorn skulle skippa ssdn pga att ist för att bli snabb så blev den seg. Har haft väldigt mke klydd med dator ända sedan start.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in