2013-08-05, 05:49
Medlem
HarpSeals avatar
På min kanal när jag laddat upp klipp finns inte video editor någonstans (har kollat på klipp som visat var de ska finnas men den fliken finns inte hos mig) inte heller hur man blir youtubepartner och därmed kan börja tjäna pengar på klippen...

Någon som kan hjälpa mig och tipsa?

Tack på förhand!
Citera
2013-08-05, 07:52
Medlem
TheGamers avatar
Angående editor vet jag inte men har testat den och den är skit. Lite som filter på Instagram ( om jag uppfattat det rätt ), basic stuff som egentligen inte tillför något.

Angående Youtube-partner så får du ett mail i inboxen när du kommit upp en viss aktivitet och folk kollar in din channel. Tänk på att du ska ha laglig rätt att tjäna pengar, om du t.ex laddar upp spelvideos måste du ha ett speciellt kontrakt för det.

Detsamma med musik, bilder som andra tagit m.m. Jag vet inte vad påföljder är men många tror att "Oj, youtube betalar mig och allt är lagligt" men tänk på att det är milslånga texter om copyrights m.m.

Om du har spelvideos, se till att gå med i något Gamingcommunity. Jag är själv med i ett men rekommenderar dem inte eftersom de är så små, kör på Machinima ( helst inte egentligen men större ) eller TGN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in