2013-08-05, 01:32
Bannlyst
Hejsan , undrar hur mycket Aktivitetsersättning man får nån som vet ? Hur blir det om man redan får pengar från Socialen ?
Citera
2013-08-05, 01:59
Medlem
Skaffa dig ett jobb istället.
Citera
2013-08-05, 02:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hajan
Skaffa dig ett jobb istället.

Försöker , dock är det ingen som hört av sig . Har till och med lämnat in Cv ' n personligen .
Citera
2013-08-05, 02:03
Bannlyst
Socialen täcker upp för resten som inte aktivitetsersättningen gör. Du får samma summa som tidigare, men från två olika ställen.
Citera
2013-08-05, 02:03
Medlem
Soc har inget med Försäkringskassan att göra, men du måste dock redovisa denna inkomst för soc då dom drar av det på ditt bidrag.

Inte 100 på detta men har för mig det.

du får 100(nånting) om dagen om du ingår i ett program på AF tror jag. 2000-3500 i månaden kanske.
Citera
2013-08-05, 02:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stekerdinkukmedmos
Socialen täcker upp för resten som inte aktivitetsersättningen gör. Du får samma summa som tidigare, men från två olika ställen.

Aha okej , hur fungerar det om jag får en del av hyran till hon jag bor hos ? Kommer jag fortfarande få det av Socialen eller ?
Citera
2013-08-05, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Aha okej , hur fungerar det om jag får en del av hyran till hon jag bor hos ? Kommer jag fortfarande få det av Socialen eller ?

Låt oss säga att du har 2000 kr i hyra nu, då får du 5880 kr från soc (hyra + norm). För enkelhetens skull låtsas vi att du varken har el eller mediciner.

Nu kommer du igång med din aktivitetsersättning och får 3996 kr från försäkringskassan varje månad (beroende på antal dagar i månaden).
Nu får du 1884 kr i månaden från soc.

Alltså exakt samma summa som tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in