2012-09-02, 15:04
Medlem
Muhamedssons avatar
Att gå från att vara trevlig i början av fyllan till att bli en idiot med tappat omdöme. Ångest flera dagar efteråt.
Citera
2012-09-02, 17:23
Medlem
HighwayDelights avatar
- Man mår illa
- Det kostar pengar
- Man kan ha sönder saker
- Man kan göra många dumma grejer som inte skulle ha hänt i nyktert tillstånd.

Nu dricker jag mig aldrig full förvisso, dricker nästan aldrig, och det är för att jag tappat suget helt enkelt.
Citera
2012-09-03, 01:35
Medlem
0ldMans avatar
Man behöver ju inte dricka sig till förstörelse varje gång man dricker alkohol. De positiva effekterna får man redan i första stadiet av ruset. Den värsta bakfyllan undviks dessutom.
Citera
2013-02-28, 11:15
Medlem
Jag funderar på att sluta helgsupa, göra saker nykter istället. Nåväl inte jämt, men ibland. Får man några andra effekter än att slippa ångesten efter att ha varit full? Att man mår skit fysiskt dagen efter kan jag ta, även om det inte heller är något hit, men det är den där förbannade ångesten. Blir man piggare och mår bättre, rent allmänt?
Senast redigerad av kundvagnen 2013-02-28 kl. 11:26.
Citera
2013-02-28, 11:33
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Beror väl lite på vad man definierar som måttligt?
För mig så är det ett 50cl glas med 3,5. - 5% alkohol. Mer än det så mår jag bättre nykter än påverkad. Så det blir billigt när jag är på krogen.
Citera
2013-02-28, 11:39
Medlem
mjps avatar
Har ni märkt att förfesterna alltid är roligast innan männioskan går över toppen och börjar dricka mer för att hon tror att hon ska kunna må ännu bättre sen innan taxin kommer så sugar man i sig en drink för att det inte ska bli så dyrt på krogen så när du landar där så har du oftast tunnelseende och drar till dig andra med tunnelseende och det är ju inte direkt 1a klass tjejerna som du kramas med ,eller hur?
Citera
2015-06-16, 13:39
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
som motvikt till den rödnästa ölromantiken i detta forum kunde vi väl ta upp alkoholens och fyllans baksidor, för de är trots allt rätt många.

- allt man säger förvandlas till meningslöst nonsens
- pengaslukande
- dagn efter

- fylla sänker testosteron i dagar efteråt
- kostar mycket pengar (som sagt..).
- kcal-rikt
- dåligt för hälsan.

m.m.

Finns egentligen mest nackdelar. Men det är gott med t ex öl och div drinkar och kan även vara roligt att vara full. Tycker det är lite väl puritanskt att ALDRIG dricka.
Citera
2017-01-03, 00:16
Medlem
Maximus111s avatar
Jag dricker mest när jag umgås med andra på sociala tillställningar.
Jag skulle inte kalla mig själv för en alkoholist. Det kan hända Ibland att jag smyg dricker lite när jag är ensam men jag har oftast kontroll över mig själv. Är inte den som blir våldsam eller aggressiv vid alkoholkonsumtion, utan jag kanske kan bli lite svartsjuk och känslosam vid drickandet.
Fördelarna med att sluta är att man skonar kroppen, slipper ångest och sparar pengar.
Har därför insett att jag gör bäst i att sluta dricka.
Senast redigerad av Maximus111 2017-01-03 kl. 00:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in