2010-03-09, 18:38
Medlem
Aleizohiets avatar
Den egentliga nackdelen är att man är törstig som fan hela förmiddagen. Inte tycks man pissa något heller, man bara dricker och dricker vatten!

Backfyllor brukar jag inte ha problem med, funkar att dricka en vardag också egentligen, man är bara seg de första två lektionerna i skolan sen kan man börja vakna.
Citera
2010-03-09, 19:25
Medlem
Det enda, och största, anledningen till att inte dricka vore väl alla gånger man spenderat alldeles för mycket pengar ute. Har ingen bakfylla, allt är som vanligt och man måste ju få komma iväg från vardagen lite!
Citera
2010-10-31, 11:56
Medlem
djgoebbelss avatar
Pengaslukande och den där djävulska bakfyllan som ständigt förföljer mig. Har faktiskt hade allvarliga självmordstankar under mina värsta bakfyllestunder bara för att ta bort smärtan. Sorgligt egentligen.
Citera
2010-10-31, 17:24
Medlem
Kattolfs avatar
Nu för tiden så är jag hyfsat lugn med spriten, men när jag var mellan 18-30 så blev det en hel del kröken. Största nackdelen då var väll alla de mindre attraktiva krogragg man hoppade i sängen med. Vissa var väl ok, men att vakna upp med duktig ångest, en prostata stor som en pingisboll plus en Tyrannosaurus Regina snarkandes bredvid, var då rakt ingen höjdare.

Nuförtiden så är jag sällan bakis, men de få gånger jag är det så är det jobbigaste den otroliga halsbrännan samt att tarmarna vill tömmas en gång i timmen. Har man festat ordentligt ute på krogen så kan även hålet på bankkontot ge litet ångest.
Citera
2010-10-31, 21:35
Medlem
-Johan-s avatar
när man är bakfull som om djävulen har knackat på ens huvud samtidigt som man inser att det blev en dyr helg, då är det inte roligt.

men likförbannat upprepas detta ständigt.
Citera
2011-01-02, 23:55
Medlem
Bajsfacistens avatar
Bakfyllan, att bli totalt orkeslös är det värsta. Något jag dock inte har råkat ut för är riktiga klavertramp fyllan som att säga något riktigt sårande, slåss eller tappat vänner. Dock så har man gjort samt många småpinsamheter som man kan ha ångest för, men det får man bjuda på.

Man är inte vid sina sinnes full bruk, är egentligen det värsta. Man blir lätt ett offer för stöld, misshandel och kan vara farlig för sig själv pga onödigt risktagande.
Citera
2011-01-03, 00:34
Medlem
HailToTheKings avatar
Beror ju på hur mycket man dricker.. i det stadiet där man pratar mer och bara mår bättre finns väl inga direkta nackdelar?
Citera
2011-01-03, 01:12
Bannlyst
man blir agressiv (talar för mig själv)
Citera
2011-01-03, 02:44
Medlem
Den största orsaken att jag funderar på att bli nykter är att det fuckar totalt med träningen. Det förstör så mycket i kroppen att det tar flera dagar att komma i form igen, det är väldigt avtändande. Lite kul att jag skrev en helt annan sak några poster upp, för 9 månader sen.
Citera
2011-01-03, 10:39
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Den största orsaken att jag funderar på att bli nykter är att det fuckar totalt med träningen. Det förstör så mycket i kroppen att det tar flera dagar att komma i form igen, det är väldigt avtändande. Lite kul att jag skrev en helt annan sak några poster upp, för 9 månader sen.

nyårslöfte kanske? ;D
Citera
2011-08-16, 14:55
Medlem
Jag måste säga att jag inte ser några större fördelar med att konsumera stora mängder alkohol. Det enda lilla positiva är att det kan vara ganska socialt att dricka med kompisar, men man kan som sagt ha roligt utan alkohol, även att det finns många trångsynta idioter som har synpunkter på det.

Nackdelar med att dricka mycket och med hög frekvens: (säger man "med hög frekvens?!)
-Det är dyrt
-Det är skadligt för hela kroppen
-Du har inte full kontroll över din kropp. Det är lätt att tappa allt och börja slåss eller i värsta fall sätta dig i en bil och köra ihjäl både dig och andra personer.
Senast redigerad av martin17 2011-08-16 kl. 14:56. Anledning: Misstag, var inte tänkt som ett svar till "whOre"
Citera
2012-09-02, 15:01
Medlem
Bakfyllepsykos
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här