2013-08-04, 21:14
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackministern
Jag säger ungefär samma sak som du Dainea... det var en härlig helg men det ska bli trevligt att återkomma till jobbet imorgon ändå... men absolut inte för kollegorna utan för uppgifterna...

Jo, mina uppgifter just nu är inte direkt tråkiga heller, det är åtminstone fan så mycket mer givande än det jag brukar göra; nu jobbar jag direkt för kundens kund vilket innebär att jag kan beordra runt vår egen största kund vilket i sig självt är barnsligt roligt, om man lägger till att mellancheferna på företaget frågar mig om råd så blir det inte stort bättre även om det är periodvis stressigt, så det är inte så att jag klagar på uppgifterna, bara att dom kommer i andrahand när det gäller arbetsglädje.
Citera
2013-08-04, 21:15
Medlem
Poke53281s avatar
Jag har många gånger drömd om det perfekta jobbet...finns inte (okej då! Kanske Mythbusters teamet!), men det verkliga drömjobbet var man bara saknar sina kolleger och arbete. Faktisk så älskar jag mitt arbete (är 3D snubbe), men det blir alltid så att mina kolleger äntligen blir avundsjuka på min lön eller position - så blir det alltid en kärringgrupp som kämpar för att bli av med mig på arbetsplatsen, så har det alltid varit (eftersom jag inte intresserar mej för dom)...

Så nej...jag saknar inte en arbetsplats. Är tur som är...Oberoende nu, kan göra vad jag vill, semestra hur länge som helst.

Vill gärna starta eget företag dock...
Citera
2013-08-04, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Eller så är det kanske så att jag har ett bra arbetsteam, bra chef och helt underbart jobb?

Tror du ett jobb är ett ställe du ska till för att lida och ha tråkigt? Du spenderar minst 40 timmar i veckan på jobbet, är det då meningen att du ska känna att det är skit? Klart, om du är lågklass eller bara allmänt dum så kan jag förstå att du inte vill bli något eller komma längre i livet men för oss normala, smarta människor så väljer vi en plats där vi trivs och vill vara.

Lol du är 20 år och truckförare. Snacka om naivt om du tror att du kommer älska att gå till jobbet om ett par år..
Citera
2013-08-04, 21:19
Medlem
willas avatar
Semestern har visserligen varit skön, men jag ser framemot att få jobba igen. Gillar inte riktigt att vara borta då arbetsbelastningen blir högre för varje dag jag är borta. Har apmycket att göra imorgon efter 4 veckors ledighet, men som tur är är det kul och jag styr även mina arbetstider själv, så en sovmorgon är inplanerad.

För att svara på din fråga hur jag hanterar vetskapen av att behöva gå till jobbet under morgondagen, så är det som vilken annan dag som helst. Jag avslutar kvällen med lite läsning eller en film.
Senast redigerad av willa 2013-08-04 kl. 21:22.
Citera
2013-08-04, 21:22
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willa
Semestern har visserligen varit skön, men jag ser framemot att få jobba igen. Gillar inte riktigt att vara borta då arbetsbelastningen blir högre för varje dag jag är borta. Har apmycket att göra imorgon efter 4 veckors ledighet, men som tur är är det kul och jag styr även mina arbetstider själv, så en sovmorgon är inplanerad.
Du ser inte skogen för alla träden
Citera
2013-08-04, 21:23
Medlem
Flashbackministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bussturken
Alltså vad jobbar ni med som är så oerhört spännande ?
Medlare i Israel Palestina konflikten ?

Jag hade egentligen inte tänkt skriva ut det... men jobbet är väldigt variationsrikt och jag får hela tiden lära mig nya saker...

Jag säger inte att det är spännande som att medla i konflikter i krigsländer men det beror på hur du är som person vad som är bäst för dig... känner du själv bussturken att du inte har träffat rätt jobb i livet så att säga?
Citera
2013-08-04, 21:29
Medlem
nittionios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokar87
Lol du är 20 år och truckförare. Snacka om naivt om du tror att du kommer älska att gå till jobbet om ett par år..

Haha underskatta inte truckförare. Inget går upp mot lite diesel 06:30 på en tisdagsmorgon.
Citera
2013-08-04, 21:30
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackministern
känner du själv bussturken att du inte har träffat rätt jobb i livet så att säga?

Alltså jag är närmare 30 år gammal och jag har inte tänkt att få min guldklocka på min nuvarande arbetsplats. Jag varit där sedan sex år tillbaka och min tanke är att söka mig något annat om några år
(sedan får jag se hur det blir med det)

Du som hamnat så rätt kommer väl förlänga pensionen och jobba tills du trillar av pinn antar jag ?
Citera
2013-08-04, 21:31
Medlem
dannees avatar
4 veckors semester, börjar jobba imorgon igen! Fyfan...

Alltså om man tycker det är roligare o jobba än o vara ledig o kunna göra vad man vill, kanske man bör fundera över sin situation...... tycker synd om er.
Citera
2013-08-04, 21:32
Medlem
Polyklorfenols avatar
Jag har känt precis samma sak föregående år. Fysiskt illamående av tanken på att behöva återse min vidriga idiot till chef samt det stressiga jobbet och ständiga känslan av otillräcklighet.

Nu är det slut med det. Ångesten består nu av att hitta kunder till mitt eget företag, som datorsupport till privatpersoner. Spännande, givande och helt upp till mig om jag vill överleva eller gå i personlig konkurs
Citera
2013-08-04, 21:32
Medlem
metalmilitias avatar
Sök nya jobb! Bara det faktum att man bestämmer sig för att byta jobb gör mycket för välbefinnandet.
Citera
2013-08-04, 21:34
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
4 veckors semester, börjar jobba imorgon igen! Fyfan...

Alltså om man tycker det är roligare o jobba än o vara ledig o kunna göra vad man vill, kanske man bör fundera över sin situation...... tycker synd om er.

Det roliga är att de som ser fram emot att börja jobba har flera tusen inlägg postade på flashback. Min annalys av detta är att deras fritid inte är särskilt rolig
(Inte för att jag själv gör så mycket av den alltid)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in