Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-04, 20:26
  #1
Medlem
bussturkens avatar
Jag antar att vi är flera idag som börjar jobba imorgon efter fyra/fem veckors semester och att majoriteten av dessa har ångest inför just detta.

Idag har jag haft rännskita hela dagen och går och tröstäter (inte kan man dricka) samt att jag läser gamla flashbacktrådar om arbetslivets vardagsmisär.
Hur hanterar ni ångesten ?


(Att läsa om andra som skall tillbaka till arbetet imorn får mig att må bättre)
Citera
2013-08-04, 20:28
  #2
Medlem
TheGamers avatar
Och detta är varför man utbildar sig till något man vill bli, för att känna att semester är skönt men att man faktiskt saknar till jobbet, arbetskollegorna och stämningen.

Jag avskyr semester längre än någon vecka eftersom jag trivs med mitt jobb och liv även.

Se till att bli något du uppskattar och ser fram emot istället - kanske dags att plugga vidare?
Citera
2013-08-04, 20:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bussturken
Jag antar att vi är flera idag som börjar jobba imorgon efter fyra/fem veckors semester och att majoriteten av dessa har ångest inför just detta.

Idag har jag haft rännskita hela dagen och går och tröstäter (inte kan man dricka) samt att jag läser gamla flashbacktrådar om arbetslivets vardagsmisär.
Hur hanterar ni ångesten ?


(Att läsa om andra som skall tillbaka till arbetet imorn får mig att må bättre)
:'( :D :'(

Börjar också jobba imorn!:( Legat och gråtit hela dagen.
Citera
2013-08-04, 20:31
  #4
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bussturken
Jag antar att vi är flera idag som börjar jobba imorgon efter fyra/fem veckors semester och att majoriteten av dessa har ångest inför just detta.

Idag har jag haft rännskita hela dagen och går och tröstäter (inte kan man dricka) samt att jag läser gamla flashbacktrådar om arbetslivets vardagsmisär.
Hur hanterar ni ångesten ?


(Att läsa om andra som skall tillbaka till arbetet imorn får mig att må bättre)

Har haft ledigt i hela fem sammanhängande dagar, och även om det varit fantastiskt så ska det bli kul att komma på jobb imorgon. Kanske inte så mycket för arbetsuppgifterna som för kollegorna.
Citera
2013-08-04, 20:31
  #5
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Och detta är varför man utbildar sig till något man vill bli, för att känna att semester är skönt men att man faktiskt saknar till jobbet, arbetskollegorna och stämningen.

Jag avskyr semester längre än någon vecka eftersom jag trivs med mitt jobb och liv även.

Se till att bli något du uppskattar och ser fram emot istället - kanske dags att plugga vidare?

Saknar jobbet ?
Jag anser inte att jag har ett så dåligt jobb men jag anser att min fritid och frihet är roligare
Du måste vara en genomtråkig varelse
Citera
2013-08-04, 20:34
  #6
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Har haft ledigt i hela fem sammanhängande dagar, och även om det varit fantastiskt så ska det bli kul att komma på jobb imorgon. Kanske inte så mycket för arbetsuppgifterna som för kollegorna.

På semestern kan jag hänga med mina vänner de är roligare än kollegorna.

Antar du skulle fortsätta och jobba även om du vann 30 miljoner på travet
Citera
2013-08-04, 20:36
  #7
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bussturken
På semestern kan jag hänga med mina vänner de är roligare än kollegorna.

Antar du skulle fortsätta och jobba även om du vann 30 miljoner på travet

Du har uppenbart inte sett mina kvinnliga kollegor...
Så ja; jag hade stannat oavsett pengarna!
Citera
2013-08-04, 20:40
  #8
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Du har uppenbart inte sett mina kvinnliga kollegor...
Så ja; jag hade stannat oavsett pengarna!
Finns inte någon människa som är så vacker att jag skulle ställa klockan på 06.00 för att få titta på henne.
Citera
2013-08-04, 20:41
  #9
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bussturken

Saknar jobbet ?
Jag anser inte att jag har ett så dåligt jobb men jag anser att min fritid och frihet är roligare
Du måste vara en genomtråkig varelse

Eller så är det kanske så att jag har ett bra arbetsteam, bra chef och helt underbart jobb?

Tror du ett jobb är ett ställe du ska till för att lida och ha tråkigt? Du spenderar minst 40 timmar i veckan på jobbet, är det då meningen att du ska känna att det är skit? Klart, om du är lågklass eller bara allmänt dum så kan jag förstå att du inte vill bli något eller komma längre i livet men för oss normala, smarta människor så väljer vi en plats där vi trivs och vill vara.
Citera
2013-08-04, 20:44
  #10
Avstängd
Vad är det ni jobbar med som får er att känna så? Det är ju tragiskt.
Citera
2013-08-04, 20:46
  #11
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Eller så är det kanske så att jag har ett bra arbetsteam, bra chef och helt underbart jobb?

Tror du ett jobb är ett ställe du ska till för att lida och ha tråkigt? Du spenderar minst 40 timmar i veckan på jobbet, är det då meningen att du ska känna att det är skit? Klart, om du är lågklass eller bara allmänt dum så kan jag förstå att du inte vill bli något eller komma längre i livet men för oss normala, smarta människor så väljer vi en plats där vi trivs och vill vara.
"underbart jobb"
Trivs du i din livslögn ?


Jag tycker fortfarande att mitt jobb är helt okej men jag går dit för att få pengar och semesterdagar!
Citera
2013-08-04, 20:47
  #12
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Äsch tycker att det blir skönt. Klarade man av det tidigare så klarar man av det nu. Tar ju en tid innan man kommer in i rutmen och arbetstempen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback