Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-04, 01:14
Medlem
Hej

Byggde ihop en dator ganska nyligen som fungerar hur bra som helst men nätaggregat låter riktigt illa när man spelar några utav de tyngre spelen, värst är borderlands 2. Det är ett gnistlande ljud som inte gå riktigt att beskriva. Nu undrar jag om det är så med alla dessa nätaggregat av den här modellen eller om jag bara hade otur att få en defekt. Går det att göra något åt det eller ska jag bara vänja mig? Nätaggregatet heter corsair GS 600 gaming series. Har någon annan haft problem med det här nätaggregatet? Om jag ska köpa ett annat nätaggregat med samma watt vad ska jag köpa då?

Tacksam för svar!
Citera
2013-08-04, 01:33
Medlem
OffensiveShits avatar
Testa googla problemet med ditt nätagg. Kanske det är något förekommande. Annars är det bara att lämna tillbaka och förklara problemet.
Hoppas du köpt från komplett eller inet. De har bra service.
Citera
2013-08-04, 01:48
Medlem
StigAllans avatar
Tjuter det?
Coil whining kan det vara, en dåligt lindad spole som sätter igång att låta när effekten ökar genom den.
Reklamera nätdelen.
Citera
2013-08-04, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveShit
Testa googla problemet med ditt nätagg. Kanske det är något förekommande. Annars är det bara att lämna tillbaka och förklara problemet.
Hoppas du köpt från komplett eller inet. De har bra service.

Jo det lutar nog åt att jag får lämna tillbaka det . Jag köpte datorn hos Dustin i ett bygg själv paket. Men jag behöver tips på att annat bra nätaggregat som jag kan köpa istället som inte låter så illa. Några förslag?
Citera
2013-08-04, 19:11
Medlem
Jag tycker att du ska reklamera nätagget direkt
Citera
2013-08-06, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luca.Brasi
Jag tycker att du ska reklamera nätagget direkt

ja får göra det. Men jag vill inte ha ett likadant nätaggregat igen några förslag på ett bra man kan köpa på 500-600 watt som ni vet är tyst och effektivt?
Citera
2013-08-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Tjuter det?
Coil whining kan det vara, en dåligt lindad spole som sätter igång att låta när effekten ökar genom den.
Reklamera nätdelen.

Har googlat lite på det. Tvivlar på att det är coolwhine. Men vet du nå bra vidoklipp där man kan höra hur det låter?
Citera
2013-08-06, 19:37
Medlem
Jag har ett crosair 650 hx som jag är väldigt nöjd med. tyst och fint
Citera
2013-08-06, 19:58
Medlem
Med GS och CX serierna har Corsair sänkt kvaliten för att få ned priset till budget nivå. Resultatet är att folk fått typiska budget agg problem med dom.

Vilket agg du ska köpa beror på vilket grafikkort du har.

Ju bättre grafikkort desto viktigare blir nätagget märke modell och ålder. Fortsätter man att stirra sig blind på antal watt och pris så kommer man garanterat hem med ännu ett budget agg eller ännu sämre. Oavsett hur bra omdöme de har så är budget agg fortfarande budget agg och ska bara köras med bugdet grafikkort.

XFX gör bra nätagg.
Senast redigerad av panpo98 2013-08-06 kl. 20:03.
Citera
2013-08-06, 20:06
Medlem
Jag har ett fractal design newton r2 80+ som är väldigt tyst och smidigt (modulärt).
Mitt råd är att ta något i övre prisklassen, nätagg överlever rätt länge i datorbyggandet.
Citera
2013-08-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Med GS och CX serierna har Corsair sänkt kvaliten för att få ned priset till budget nivå. Resultatet är att folk fått typiska budget agg problem med dom.

Vilket agg du ska köpa beror på vilket grafikkort du har.

Ju bättre grafikkort desto viktigare blir nätagget märke modell och ålder. Fortsätter man att stirra sig blind på antal watt och pris så kommer man garanterat hem med ännu ett budget agg eller ännu sämre. Oavsett hur bra omdöme de har så är budget agg fortfarande budget agg och ska bara köras med bugdet grafikkort.

XFX gör bra nätagg.

Jag länkar datorpaketet som jag köpte på dustin så kan ni föreslå ett bra nätaggregat av märket xfx eller något annat märke som passar bra istället för det jag har.

http://www.dustinhome.se/product/501...-1tb-gtx660ti/

Kanske dumt att köpa ett paket istället för att sätta ihop ett själv. Men men gjort är gjort
Citera
2013-08-07, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luca.Brasi
Jag har ett crosair 650 hx som jag är väldigt nöjd med. tyst och fint

Låter bra. Men känns lite mycket watt med tanke på den datorn jag har. Funderar nästan på ett med mindre watt med tanke på att jag inte överklockar min dator och den visst ska vara väldigt energisnål. Men bra tips
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in