Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-08-03, 22:54
Medlem
Jag har aldrig förstått innebörden med det så kallade minisnuset som framträtt på marknaden på senaste tiden. Vad är meningen med det? Att betala lika mycket för dubbelt så lite mängd är enbart dumt.

Är de någon som kör på miniportion och kan förklara varför ni väljer det? Ser det bara som mycket onödigt.
För er som inte har koll på vad jag snackar om så bifogar jag en bild.

http://www.snusbolaget.se/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/g/_/g_teborg_mini.jpg
Citera
2013-08-03, 23:02
Medlem
AllaBarnensFars avatar
Precis som att folk köper korta cigg när det finns långa för samma pris, smaksak helt enkelt.
Citera
2013-08-03, 23:03
Medlem
BenzoGrabbens avatar
Troligen för dem som inte frätit upp hela käften ennu, och kanske mera tjejsnus?
Citera
2013-08-03, 23:05
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenzoGrabben
Troligen för dem som inte frätit upp hela käften ennu, och kanske mera tjejsnus?
Haha kallas inte liten dosa för kärringsnus? Har hört flertal personer som sagt det om smådosorna.
Citera
2013-08-03, 23:07
Medlem
Minisnus har funnits i flera år. Sen kan det ju delvis bero på att det blir mer framträdande för att man inte får röka på krog/restaurang ex. Längre. Och rökare använder det som komplement. Även tjejer som inte vill ha "Bula" under läppen.
Citera
2013-08-03, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqualias
Minisnus har funnits i flera år. Sen kan det ju delvis bero på att det blir mer framträdande för att man inte får röka på krog/restaurang ex. Längre. Och rökare använder det som komplement. Även tjejer som inte vill ha "Bula" under läppen.

Visste inte att de funnits länge. Trodde det var något nytt påhitt. Där ser man
Citera
2013-08-03, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllaBarnensFar
Precis som att folk köper korta cigg när det finns långa för samma pris, smaksak helt enkelt.

Fast långa utgör inte mer tobak, eftersom dom korta är mer packade. Du får samma mängd vare sig det gäller långa eller korta. Kan ändå förstå varför folk väljer dom långa cigaretterna. Medför väl en bättre känsla för vissa gissar jag på. Röker inte själv så kan inte uttala mig mer om det.

Minisnuset är bevisligen galet ovärt. Tycker dom borde sänka priset till hälften av vad standard dosorna kostar. Inte mer än logiskt. Dubbelt så lite mängd ju
Senast redigerad av Floosiki 2013-08-03 kl. 23:25.
Citera
2013-08-03, 23:29
Medlem
AllaBarnensFars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floosiki
Fast långa utgör inte mer tobak, eftersom dom korta är mer packade. Du får samma mängd vare sig det gäller långa eller korta. Kan ändå förstå varför folk väljer dom långa cigaretterna. Medför väl en bättre känsla för vissa gissar jag på. Röker inte själv så kan inte uttala mig mer om det.

Minisnuset är bevisligen galet ovärt. Tycker dom borde sänka priset till hälften av vad standard dosorna kostar. Inte mer än logiskt. Dubbelt så lite mängd ju

Kan omöjligt stämma. Mina spliffar blir alltid maffigare när jag meckar med 100's (oftast)

Står ju dessutom på l&m att dom innehåller 15% mer tobak.

Förut brukade dom dock fula sig med att göra filtret längre men det har dom ändrat på nu.
Citera
2013-08-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqualias
Även tjejer som inte vill ha "Bula" under läppen.

Förstår inte hur de har lyckats hålla sig kvar på marknaden i flera år. Finns ju uppenbart folk som väljer det.

Lisa 18-år ska ut på krogen. Vill inte röka och därför köper hon minisnus för att vara extra diskret med sitt snusande. Just den här varianten av snus lär ju inte omsätta särskilt mycket. Har aldrig sett en vän eller en okänd konsumera minisnus.

Jag gissar på att de kommer tas bort rätt snabbt. Annars blir jag förvånad.
Citera
2013-08-03, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllaBarnensFar
Kan omöjligt stämma. Mina spliffar blir alltid maffigare när jag meckar med 100's (oftast)

Står ju dessutom på l&m att dom innehåller 15% mer tobak.

Förut brukade dom dock fula sig med att göra filtret längre men det har dom ändrat på nu.

Just L&M måste ha mer tobak i sina långa cigaretter. Har med sett informationen om tobaksmängden på paketet. Jag tvivlar dock på att de gäller alla cigg. När jag har rökt tycks dom långa ta slut lika snabbt som dem korta. Har också märkt tex marlbro har länge filter. Det är nog något lurt med det där.

Mitt påstående är däremot ingenting jag kan bevisa eller bekräfta med källa. Någon kunnigare som kan sätta sig in lite mer kanske?

Tillbaks till minisnus diskussionen. Vill inte fara helt off topic här.
Citera
2013-08-03, 23:37
Medlem
Minisnus har funnits i evigheter. När jag började snusa för 11 år sen var det just med general mini
Citera
2013-08-04, 00:11
Medlem
Augmenteds avatar
Folk köper det ofta som "första snuset". Sen är det väl också skapat för att vara diskret, kanske om man håller på det kundbemötade och vill verka "professionel". Däremot tycker jag vanligt portionssnus redan är diskret och i nuläget skulle jag aldrig köpa detta snus.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in