2013-09-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oinone
Så du menar att könsrollerna är bra som dom är?

Menar att det är meningslöst att försöka ändra på könsroller som, mer eller mindre, grundar sig i naturliga könsskillnader, och att den feministiska uppfattningen om hur mycket könsroller begränsar människors liv är kraftigt överdriven, inte minst för att kunna bedriva en ideologisk agenda. Det betyder inte nödvändigtvis att alla könsrollerna är bra som dom är. Det betyder bara att man inte kan ta feminister på allvar.

Citat:
Och i min värld är de kommentarer som handlar om att skuldbelägga den som blivit utsatt är detsamma som att legitimera händelserna. Men uppenbarligen inte i din. så här blir det nog en dead end....

Citat:
I sammanhanget våldtäkt och sexuell integritet har feminister faktiskt försökt att införa det. Offret bär inte skulden.

Jo men meningarna går isär vad som är ett skuldbeläggande.

Det är trots allt vi som inte är feminister (icke- och anti-feminister) som kommer att vara på plats och förhindra eventuella övergrepp när det verkligen gäller.

Då menar många anti-feminister att individen bör ta någon form av egenansvar, och inte försätta sig själv i en riskfylld situation i onödan. Framförallt för personens (i det här fallet kvinnans) eget bästa, men också med hänsyn till personen som riskerar sitt eget liv för att hjälpa henne.

Skuldfrågan är ointressant för icke- och anti-feminister eftersom det i princip aldrig kan vara offrets fel.

När någon säger att personen får skylla sig själv så menar de oftast i bemärkelsen att offret borde ha kunnat förväntat sig det inträffade, men inte att offret bär skulden i ärendet.

På samma sätt som man kan förvänta sig att bli överkörd av en lastbil, om man blundar och stoppar fingrarna i öronen när man passerar ett obevakat övergångsställe över en kraftigt trafikerad väg. Anti-feministerna menar bara att så här ser verkligheten ut just nu, så ta egenansvar och anpassa dig efter den, medan vi jobbar för en bättre verklighet.

Feministerna pratar bara om skuld och att hävda sin rätt, med följden att fler kvinnor kommer falla offer, samtidigt som de indirekt arbetar för en sämre verklighet för kvinnor. För en del offer, som Elin Kranz, blir det som precis du säger en dead end.
Citera
2013-09-12, 01:16
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:

För det första: underbart vokabulär, den typen av beskrivning du ger visar på att feminismen behövs! Du vill reducera dessa människor till att vara samhället ovärdiga främst på grund att dem är kvinnor med annat utseende och prioriteringar än vad DU tycker att de ska ha! Du kan tycka att dom är helt ute och cyklar, men den där attityden är knappast till samhällets fördel den heller.

För det andra: Jag och de feminister jag vet att jag representerar lider precis lika mycket när pojkar blir utsätta för våld och övergrepp som när flickor blir det, vi hatar det också när det gäller vuxna män. Och vi hatar kvinnliga förövare lika mycket som manliga. Senast nu i veckan konstaterade man i Metro att anmälningar om egenmäktigt förfarande med barn har blivit vanligare och det förklarar man med att män har fått bättre koll på sina egna rättigheter som pappor. Enligt mig är detta en helrätt utveckling som bland annat kommer sig av att samhället i stort börjat utmana könsrollerna, med effekten att hemmet och barnen inte är kvinnors ägodelar. En positiv utveckling på kvinnans bekostnad. Sedan, när en pojke, kille eller män utsätts för brott av en kvinna så hittar man inte kommentarer i stilen " han förtjänade det". När killarna i Skåne dragit hem one-night stands som drogat och bestulit dem, skrek ingen människa jag känner "rätt åt dem". Nej, skulle jag få händerna runt en sån donnas hals skulle jag klämma till. Hårt. Om en kvinna utsatts för samma brott, skulle du nog jublat. En ojämlikhet som alldeles för många försvarar.

Mitt sätt att utrycka mig om feministiska vänsterkvinnor som hatar män är ett resultat av feminismen och dess hat och nonchalans mot män. Den är inte en produkt av att jag inte "förstått" eller är obildad, eller att det är för lite feminism i svang. Tvärtom är den en ren produkt av att kvinnolobbyn har varit så framgångsrik både i sitt arbete för diskriminering av grövsta sort, och sitt aggressiva nedtystande av dessa frågor.
Citera
2013-09-12, 01:38
Medlem
antitotaliterians avatar
Citat:
Heeelt ärligt, du känner inte att du ska börja jobba med lite självinsikt ?

Sedan vore det fint om ni slutade försöka tvinga in mig i ett fack! Jag identifierar mig inte överhuvudtaget med de kvinnor/feminister som ni målar upp, lika lite som ni förhoppningsvis identifierar er med sexualbrottslingar baserat på att dem är män och troligtvis inte feminister. Det hela blir lite löjligt, och jag gav mig in i denna tråd för att nyansera bilden lite men det blir ganska tunn argumentation när det bara ska handla om att jag ska visa att jag inte är för vare sig ett matriarkat eller kvinnligt våld......

Det finns ett feministiskt system på plats i Sverige, liksom i många andra västländer. Det vi säger är bara att du genom att kalla dig feminist, och i princip låta bli att ifrågasätta vad detta feministiska system faktiskt pysslar med, så stödjer du deras verksamhet. Vi förstår mycket väl att du kan ha goda avsikter och fina värderingar, men det är rakt ner i toaletten om du stödjer det feministiska systemet. Det stödjer nämligen inte dina värderingar, utan verkar efter helt andra bevekelsegrunder.

Jag ägnar ganska mycket tid åt att kritisera det feministiska systemet.Jag har aldrig råkat på en enda feminist som framför någon relevant kritik mot den organiserade feminismen. Min slutsats är därför att alla feminister måste motarbetas i allt de tycker. Och jag gör det, eftersom eftersom det tycks vara det enda sättet. Detta trots att jag skulle hålla med feminister i en mängd frågor, om vi inte bafann oss i ett könskrig där det feministiska systemet redan lyckats beröva mig och andra män många av våra mest grundläggande mänskliga rättigheter. Men du ser inget av det, antingen därför att du är naiv eller för att du är extremt cynisk (de flesta professionella feminister tillhöt den senare kategorien).
Citera
2013-09-17, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsksanning
Menar att det är meningslöst att försöka ändra på könsroller som, mer eller mindre, grundar sig i naturliga könsskillnader, och att den feministiska uppfattningen om hur mycket könsroller begränsar människors liv är kraftigt överdriven.

Men könsroller har ju inte varit särskilt konstanta över tid eller geografi. Personligen har jag inte haft särskilt stor glädje av min könsroll eftersom den för mig varit övervägande begränsande, och jag har träffat en hel del (kvinnor och män) som inte är supernöjda heller. Så vad är bra med könsroller?

Dessutom så tycker jag nog att förbannat mycket INTE kan förklaras av några naturliga orsaker eftersom det inte är könsrollerna som gjort att vi kommit att dominera jorden utan vår förmåga till anpassning.

Citat:
Det är trots allt vi som inte är feminister (icke- och anti-feminister) som kommer att vara på plats och förhindra eventuella övergrepp när det verkligen gäller.

Varför skulle en anti-feminist vara mer på plats än en feminist?

Citat:
Skuldfrågan är ointressant för icke- och anti-feminister eftersom det i princip aldrig kan vara offrets fel.

Jag är av uppfattningen att många anti-feminister är mer än lovligt benägna att dumpa en skuldbörda på kvinnliga brottsoffer. Läs valfri tråd inom ämnet här på flashback.

Citat:
Då menar många anti-feminister att individen bör ta någon form av egenansvar, och inte försätta sig själv i en riskfylld situation i onödan. Framförallt för personens (i det här fallet kvinnans) eget bästa, men också med hänsyn till personen som riskerar sitt eget liv för att hjälpa henne.

Citat:
På samma sätt som man kan förvänta sig att bli överkörd av en lastbil, om man blundar och stoppar fingrarna i öronen när man passerar ett obevakat övergångsställe över en kraftigt trafikerad väg. Anti-feministerna menar bara att så här ser verkligheten ut just nu, så ta egenansvar och anpassa dig efter den, medan vi jobbar för en bättre verklighet.

Citat:
Feministerna pratar bara om skuld och att hävda sin rätt, med följden att fler kvinnor kommer falla offer, samtidigt som de indirekt arbetar för en sämre verklighet för kvinnor. För en del offer, som Elin Kranz, blir det som precis du säger en dead end.

Du drar ett lastbilsexempel som är ganska extremt, så nej jag skulle inte gå naken mitt i natten genom valfri sunkig stadsdel. Och jag skulle inte rekommendera någon annan att göra det heller. Men jag skulle heller inte lägga fokus på den aktionen om en person gjorde detta och blev utsatt för brott. För det blir att legitimera förövarens handling.

Själv går jag ofta hem på natten själv, ibland påverkad ibland inte. Och det finns inte på kartan att jag skulle isolera mig hemma på helgkvällar, låta bli att jogga under dagtid eller inte sätta näsan utanför dörren under vintersäsongen (för lets face it: vinterdagen är ju hela två timmar på sin höjd...) Aldrig har en man utsatt mig för ett sexuellt brott under dessa omständigheter och jag kan inte låta mitt liv styras av risken för ett potentiellt överfall.

Folk som kör över 100 km/h riskerar att dö vid krock, de allra flesta svenskar har kört i de hastigheterna. Det är en risk folk tar eftersom det blir svårt om man ska låta livet dikteras av osannolikheten. Dessutom riskerar män att bli offer för våld när de går ensamma också (risken för dödligt våld är väl dessutom högre?). Det är inte ofta man hör att män inte ska gå ut ensamma.

Resonemanget borde blivit att INGEN ska utsätta sig för risk, men det är väl detsamma som att säga tack och adjö till hela samhället. Så när det hela tiden kommer kommentarer om att KVINNOR inte ska ta risker så är det ett tecken för mig att det där är en kvarleva från tider där man aktivt höll kvinnor borta från offentliga rum.
Citera
2013-09-18, 00:42
Medlem
Citat:
Men könsroller har ju inte varit särskilt konstanta över tid eller geografi. Personligen har jag inte haft särskilt stor glädje av min könsroll eftersom den för mig varit övervägande begränsande, och jag har träffat en hel del (kvinnor och män) som inte är supernöjda heller. Så vad är bra med könsroller?

Dessutom så tycker jag nog att förbannat mycket INTE kan förklaras av några naturliga orsaker eftersom det inte är könsrollerna som gjort att vi kommit att dominera jorden utan vår förmåga till anpassning.

Jo men du. Det är skillnad på män och kvinnor. Välkommen till verkligheten.

Citat:
Varför skulle en anti-feminist vara mer på plats än en feminist?

Tro det eller ej men majoriteten är inte feminister utan normala människor.

Citat:
Jag är av uppfattningen att många anti-feminister är mer än lovligt benägna att dumpa en skuldbörda på kvinnliga brottsoffer. Läs valfri tråd inom ämnet här på flashback.

Jag är av uppfattningen att många feminister står med en snöskyffel och skottar skuld istället för att förebygga problemen. Läs valfri feministisk text.

Citat:
Du drar ett lastbilsexempel som är ganska extremt, så nej jag skulle inte gå naken mitt i natten genom valfri sunkig stadsdel. Och jag skulle inte rekommendera någon annan att göra det heller. Men jag skulle heller inte lägga fokus på den aktionen om en person gjorde detta och blev utsatt för brott. För det blir att legitimera förövarens handling.

Jo men vi som har varit på plats och förhindrat övergrepp mot kvinnor under liknande omständigheter fokuserar med all rätt på hur dessa situationer kan förebyggas.

Hur legitimerar jag förövarens handling mot kvinnan genom att med kraft och våld och risk för mitt eget liv och hälsa kliva in och avstyra övergreppet? Pappskalle.

Citat:
Själv går jag ofta hem på natten själv, ibland påverkad ibland inte. Och det finns inte på kartan att jag skulle isolera mig hemma på helgkvällar, låta bli att jogga under dagtid eller inte sätta näsan utanför dörren under vintersäsongen (för lets face it: vinterdagen är ju hela två timmar på sin höjd...) Aldrig har en man utsatt mig för ett sexuellt brott under dessa omständigheter och jag kan inte låta mitt liv styras av risken för ett potentiellt överfall.

Folk som kör över 100 km/h riskerar att dö vid krock, de allra flesta svenskar har kört i de hastigheterna. Det är en risk folk tar eftersom det blir svårt om man ska låta livet dikteras av osannolikheten. Dessutom riskerar män att bli offer för våld när de går ensamma också (risken för dödligt våld är väl dessutom högre?). Det är inte ofta man hör att män inte ska gå ut ensamma.

Resonemanget borde blivit att INGEN ska utsätta sig för risk, men det är väl detsamma som att säga tack och adjö till hela samhället. Så när det hela tiden kommer kommentarer om att KVINNOR inte ska ta risker så är det ett tecken för mig att det där är en kvarleva från tider där man aktivt höll kvinnor borta från offentliga rum.

Låta livet dikteras av osannolikheten? Vilket jävla snömos. Du pratar bara en massa rappakalja. Det vi konstaterar är att riskbilden ser olika ut mellan kön. Kvinnor löper större risk att bli våldtagna.

Den enda som för resonemang med extrema exempel och slutsatser är du själv. Sanningen är att bara för att en person är riskmedveten så betyder det inte att personen aldrig väljer att ta några risker.

Du tänker i känslomässiga termer av skuld och förtryck för det är vad feminister vill att du ska tänka. Du är en ideologisk produkt.
Citera
2013-09-20, 12:55
Medlem
Jag kan bara instämma feminister är hatade även för mig
Citera
2013-09-22, 14:10
Medlem
Särskilt manliga feminister vilka jag hatar mest.

https://twitter.com/TomasWe

Här en galen kvinnlig feminist som hatar manliga feminister.

http://www.arsinoe.se/manliga-feminister/
Citera
2013-09-22, 14:13
Bannlyst
hej, jag heter masshysteria och jag avskyr radikalfeminister. kasta ut dom från Mt.Everest, tänk vad skönt det hade varit. samhället hade gått ett steg RÄTT i utvecklingen för en gångs skull.

hatar radikalfeministerna för alltid, med hela mitt hjärta. =)

om någon feminist läser det här så snälla, hoppas att du hatar mig! =)
Citera
2013-09-22, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
Särskilt manliga feminister vilka jag hatar mest.

https://twitter.com/TomasWe

Här en galen kvinnlig feminist som hatar manliga feminister.

http://www.arsinoe.se/manliga-feminister/

inte nog med det så ser hon ut som en riktigt dryg jävel också, en sån där som typiskt skulle platsa i en feministrörelse. nej fyfan, önskar att någon kvinna kunde slå in ansiktet på henne. skönt det hade varit att se...våld löser inga problem bla bla bla...men det här ser ut som ett undantag. =) =D
Citera
2014-01-24, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Masshysteria
hej, jag heter masshysteria och jag avskyr radikalfeminister. kasta ut dom från Mt.Everest, tänk vad skönt det hade varit. samhället hade gått ett steg RÄTT i utvecklingen för en gångs skull.

hatar radikalfeministerna för alltid, med hela mitt hjärta. =)

om någon feminist läser det här så snälla, hoppas att du hatar mig! =)

Kasta ut från Mt. Everest tycker jag känns lite för enkelt, dom måste våndas riktigt innan döden, typ koncentrationsläger!

Tänk känslan med ett Auschwitz fast för feminister!
Och sen skulle det sitta en massa riktiga kvinnor(som inte hade burit sig åt som rabieshundar)utanför stängslet i gröngräset där dom blev ompysslade av normala gentlemän(som inte burit sig åt som utvecklingsstörda bögar). Och innanför stängslet skulle alla som använt ordet hen bli torterade av Mengele-typer osv. Fan vilken paradisisk bild. Mian Lodalen upphängd i en köttkrok i arslet. Ja jösses.
PM:a gärna om nån vill utbyta kortnoveller om feministplågerier.
Citera
2014-01-24, 22:10
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detlillaludret
Det är precis därför jag tar åt mig.

Det förtrycker män och ger dem ett dåligt rykte.

Jo, fast själva vitsen med den radikala feminismen är just att manipulera media och ge karlarna dåligt rykte. Visste du ex.vis att 99,3% av alla karlar är pedofiler enligt acceperade källor inom radikalmedia ? Dessutom är 97,2 & av alla karlar våldtäktsmän enigt samma radikalmediala källor.

Sålänge folk tror på media, så kommer folk att tro på radikalfeministerna. Själv är jag karriärreminist, så jag skulle justera ner siffrorna till ca 65-70 % istället. Vi karriärfeminister är mer trovärdiga än radikalisarna.
Citera
2014-01-24, 22:19
Medlem
Slints avatar
Jag tycker feminism är avtändande. Jag ser kvinnorna och männen som kallar sig feminister som väldigt osäkra på sig själva, och tar på sig offerrollen, vilket är jäkligt avtändande. Allt handlar bara om hat och bitterhet gentemot män, och jag som man kan ju inte tycka nåt sånt är bra. Mitt råd till feminister, börja jobba med er själva innan ni pekar fingrar på oss män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in