2005-06-23, 02:48
Medlem
Corpses avatar
Jag hade problem med nageltrång för ca 2 år sedan och det var ganska illa, kunde knappt gå osv. Så jag gick till doktorn och fick den fixad.
Först gav han mig två sprutor en på vardera sida av stortån, sen gjorde han ett snitt på vardera sida av stortån så att han skulle komma åt "roten" på nageln, därefter klippte han på båda sidorna av nageln ner till roten. Sedan skrapade han bort någonting där nere som gjorde så att den inte växer åt sidorna. Sen dess jag har inte haft några problem alls..

Men det var verkligen inte smärtfritt!
Citera
2005-06-24, 00:28
Medlem
keffemil_s avatar
Det fixade sig perfekt för mig när jag tog en fotfil och filade på ovansidan av nageln varje kväll i någon vecka.
Du ska fila tills nageln blir "mjuk", lycka till!
Citera
2005-06-26, 22:54
Medlem
ok jag har börjat med keffemils metod vi får se om det funkar eller ej... det där med läkare, statistiken visar att 90% av dom operationerna blir misslyckade. jag har själv gjort 3 st operationer och dras fortfarande med nageltrång på båda stortårna... well well jag har börjat experimentera nu så vi får se...

/M
Citera
2007-04-19, 00:29
Medlem
Spardas avatar
Till er som opererat er. Hur lång tid tar det innan tån är bra igen?
Jag har ett jobbigt nageltrång på ena tån och med mina nya fotbollsskor gör det pissont. Efter en 30 minuters spelade känner jag mig som halta Lotta.
Jag vill göra nånting åt det men vågar inte då jag inte kommer kunna spela fotboll på så länge.

Eller, hur gör man det på egen hand? Så lite smärta som möjligt.
Jo, det är ena stortån.
Citera
2007-04-19, 04:33
Medlem
GaiNs avatar
Jag tycker man skall göra som Psychopatic och lösa problemet på egen hand.

The operation, en sida med bra och beskrivande bilder.

Må väl
GaiN
Citera
2007-04-19, 13:01
Medlem
Spardas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Jag tycker man skall göra som Psychopatic och lösa problemet på egen hand.

The operation, en sida med bra och beskrivande bilder.

Må väl
GaiN

Jag skulle lätt gjort det om jag skulle vågat skära så mycket i mig själv. Fan, ibland vill man vara emo
Citera
2010-04-10, 21:37
Medlem
akthagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molecule
ok jag har börjat med keffemils metod vi får se om det funkar eller ej... det där med läkare, statistiken visar att 90% av dom operationerna blir misslyckade. jag har själv gjort 3 st operationer och dras fortfarande med nageltrång på båda stortårna... well well jag har börjat experimentera nu så vi får se...

/M

Jag vet att det är länge sen någon skrev sist men funkade det för dig med att fila upp på nageln? Jag har fått nageltrång på ena stortån nu och jag blir galen. Jag kan inte gå med normala skor, måste använda tofflor... Sen gör det sjukt ont också!

Tänkte ringa vårdcentralen på måndag och se om dom kan göra något.
Citera
2010-04-10, 22:50
Medlem
Maskinoppvasks avatar
En jäkla massa hemmaoperationer i den här tråden..

Själv har jag för varje nageltrång gått till vårdcentralen. Väl där har dom lokalbedövat och sedan klippt bort halva nageln och plåstrat om. Hemma har jag därefter kört med nya kompresser tills såret läkt hyfsat och därefter klassiska varmvatten+såpa. Nu är det en tio år sedan senaste nageltrånget så jag har väl lärt mig hur jag ska klippa naglarna för att undvika skiten.
Citera
2010-04-11, 23:50
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keffemil_
Det fixade sig perfekt för mig när jag tog en fotfil och filade på ovansidan av nageln varje kväll i någon vecka.
Du ska fila tills nageln blir "mjuk", lycka till!

Kan bekräfta att denna metod är bra. Kör också på den, har funkat i många år nu. Tidigare fick jag nageltrång och varbildning ofta. Skaffa en rejäl fotfil (de av glas tycker jag är bra) och fila i mitten på nageln tills nageln blir "mer" genomskinlig där, tills man börjar skymta den röda huden under nageln. Gör man så kan man sedan klippa naglarna hur fan man vill..
Citera
2010-04-14, 15:23
Medlem
Jag har förmodligen fått nageltrång. Bruakr sparkar ner min fot i skorna, för att jag ej orkar knyta mina skor. På grund av det har jag fått nageltrång. Gör skit ont när jag går. Kan knappt gå. Hjälp mig!
Läst att man behöver begå operation? Och hur får jag bort denna förbannande nageltrång, hur många dagar dröjer det när jag inte har ont?

Första gången jag har fått det och är 20 år samt fick det på grund av att jag har "sparkat"
Citera
2013-08-01, 21:57
Medlem
svennerubinsfans avatar
bump of doom. Sökte på google.

Har problem med båda tårna, men inte det att jag klippt fel utan att nageln är böjd så att den går ned i huden rätt mycket. Nageln är långt ifrån platt om man säger så. Det blir värre om jag står upp mycket.

Ska testa att fila ned mitten, sätta bomull under problemområdena och klippa v-veck. Samt linda om med bomull och alsolsprit.
Citera
2013-08-01, 23:54
Medlem
Har haft det massor av gånger och operarat ena stortån 2 gånger men det har kommit tillbaka. Det enda som funkar för mig är klippa av den yttersta biten av kanten på nageln som går ner i tån, sedan trycka in en bit bomull/papper under nageln i några dar så det håller uppe nageln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in