2013-08-04, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Snarare USAs minsta vink.

Oj skrev lite fel där. Jag var väldigt trött när jag skrev det där inlägget
Citera
2013-08-04, 13:45
Medlem
Linux helt klart och då ska du egentligen helst inte använda någon av de 3-4 större distributionerna. T ex Ubuntu har ju kopplat sin sökfunktion direkt till Amazons vilket sänker deras position ganska rejält inom it-säkerhet.
Citera
2013-08-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Linux helt klart och då ska du egentligen helst inte använda någon av de 3-4 större distributionerna. T ex Ubuntu har ju kopplat sin sökfunktion direkt till Amazons vilket sänker deras position ganska rejält inom it-säkerhet.

Visst är är det inte alls bra lagt in detta. Men man ska också komma ihåg att det gäller endast om man använder Unity. Byter man DE så slipper man det. Man kan också om man vill behålla Unity ta bort denna funktion väldigt enkelt.
Citera
2013-08-04, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
Visst är är det inte alls bra lagt in detta. Men man ska också komma ihåg att det gäller endast om man använder Unity. Byter man DE så slipper man det. Man kan också om man vill behålla Unity ta bort denna funktion väldigt enkelt.

Sant, jag är dock mycket irriterad på att en linuxdistribution gick samman med Amazons på det sättet.
Citera
2013-08-04, 19:09
Medlem
Citat:
Sant, jag är dock mycket irriterad på att en linuxdistribution gick samman med Amazons på det sättet.

Samma här. Jag håller med dig helt hållet.
Citera
2013-08-05, 19:20
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Jag med. Och Ubuntu innehåller annat spyware också.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2000108
Citera
2013-08-05, 23:16
Medlem
Om du har en server eller liknande så kan du sätta upp Owncloud ett moln som skydrive, google drive fast du hostar det själv.
Citera
2013-08-08, 12:54
Bannlyst
Intressant.
Säg att man sätter upp en liten linuxserver och installerar owncloud, är man någorlunda safe då?
Eller bör man installera ytterligare krypteringsgrejs eller VPN-tjosan?
Sysslar inte med några grövre kriminalitet än lite piratkopior, samt så vill jag inte att någon ska kunna läsa mitt skit. Mest en principsak. Men det kanske är att vara paranoid?

Ta det gärna på lätt svenska, är amatör.
Citera
2013-08-08, 14:48
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Intressant.
Säg att man sätter upp en liten linuxserver och installerar owncloud, är man någorlunda safe då?
Eller bör man installera ytterligare krypteringsgrejs eller VPN-tjosan?
Sysslar inte med några grövre kriminalitet än lite piratkopior, samt så vill jag inte att någon ska kunna läsa mitt skit. Mest en principsak. Men det kanske är att vara paranoid?

Ta det gärna på lätt svenska, är amatör.
VPN ut mot Internet är nästan ett måste i dagens läge.
Citera
2013-08-08, 16:54
Bannlyst
Citat:
VPN ut mot Internet är nästan ett måste i dagens läge.

Är det så jävligt? Kan du utveckla anledningarna?
Citera
2013-08-08, 20:23
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Är det så jävligt? Kan du utveckla anledningarna?
ISP:erna och FRA, räcker inte det som anledning?
De flesta operatörer stryper Bittorrent-trafik, till exempel.
Citera
2013-08-08, 20:43
Bannlyst
Citat:
ISP:erna och FRA, räcker inte det som anledning?
De flesta operatörer stryper Bittorrent-trafik, till exempel.

Jaou, men nu tänkte jag inte köra någon torrenttrafik denna väg. Utan bara mina filer (även piratmusik, film) till och från mina övriga enheter. Bryr sig ISP:n om det tror du?

FRA, ja jag har inget att dölja för dem, men där är det mer en principsak. Så av ren princip vill jag ha ett skydd där, om inte det tar för mycket resurser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in