Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-02, 17:07
  #1
Medlem
Hej.
Jag har blivit antagen av två olika skolor. Ena är .NET på nackademin och den andra är Java på C3L som kommer ha lokalen på söder.

Båda utbildningar är typ samma struktur, 2 åriga och båda har man lång praktik på.

Spelar ingen roll för mig om man tänker på avstånd till skolorna. Ända fördelen är att C3L ger ut en bärbar vilket i sin tur gör att jag kan sälja den jag redan har. (Inget stort argument).


Jag skulle vilja ha eran syn på saken, vad väljer jag? Av det jag gjort tycker jag nog kanske att C# verkar roligare, men det är väldigt svårt att säga.


Om vi tänker framtid, vilken av dessa språk ger mest lön samt lägst konkurrens på arbetsmarknaden?


MVH Zona
Citera
2013-08-02, 17:21
  #2
Medlem
OffensiveShits avatar
Vill du jobba inom microsofts ramar kör med .NET.
Vill du kunna i princip jobba vartsomhelst som programmerare, kör på java.
Citera
2013-08-02, 17:31
  #3
Medlem
Mysfarbrorn-s avatar
Jag skulle också säga Java. Bredare användningsområden - fler jobb.

En annan sak som kan vara bra att veta är ju att Java och C# är två språk som är ganska lika varandra vad gäller semantik och syntax. Sen besitter C# vissa saker som inte finns i Java och vice versa.
Hur som helst, väljer du Java så är det inga större konstigheter att konvertera till C# .NET om du skulle känna för det i framtiden.
EDIT: Samma sak gäller ju självklart åt andra hållet också

Kan du länka till utbildningarna så att man kan se själva innehållet i de båda?
Citera
2013-08-03, 00:11
  #4
Medlem
Okej!
Ja här är dom:
http://www.nackademin.se/#!programutveckling-net

http://yhc3l.se/utbildning/systemutvecklare/


Kika gärna om du / ni har lust.

Men jag kan säga att det lutar åt att jag kör på java faktiskt
Citera
2013-08-03, 01:02
  #5
Medlem
Mysfarbrorn-s avatar
Kollade igenom lite snabbt och det verkar ju som att det är två ganska snarlika utbildningar. Jag tror att Java-utbildningen är ett bra val då Java-plattformen används i större utsträckning än vad .NET gör.
Citera
2013-08-03, 01:05
  #6
Medlem
Tack för att du tog din tid

Kör på java!

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback