Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-08-03, 11:39
  #13
Medlem
micro113s avatar
Rubriken är "småbarnsmorsor" när den som TS tycks ha stört sig mest på, och den som inte tog reda barnen var pappan i sammanhanget ... Lite kul.

Självklart skall man kunna ha barn med sig till butiken - och lika självklart är det att barnen hjälper till med själva handlingen samt att plocka upp på bandet. Dels blir det mindre störning av barn som hjälper till istället för att leka i butiken, dels lär sig barnen konceptet med att handla.
Citera
2013-08-03, 11:47
  #14
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfar123
Haha dessa trådar är så sköna tycker jag. Förstår dock att du stör dig på småbarnen då jag är likadan. Ofta brukar man ju höra att denna generationens barn är så uppkäftiga och olydiga osv men är det någon lite äldre här som faktiskt kan vittna om hur tidigare generationer varit? Någon skillnad?

Personen du eftersöker avled för typ 30 år sedan, men bra för försök.


Jag känner igen mig i din situation ts. Vid sådana tillfällen tycker jag att det känns väldigt skönt att köra ut ett krokben för de små jävlarna. De har ju ändå bara mjölktänder i käften, så vem bryr sig? Wt föräldrarna skulle säkert inte märka något. Wt språket är ju trots allt baserat på skrik och tårar av både sorg och ilska (vilket är precis de två känslor som svallar upp inom barnet efter du fällt henne/honnom). Efter att missfostret slutat böla kan du avsluta det hela genom att spotta ditt tuggummi i håret på bastarden, ett till kan inte göra någon skillnad.


Det är högst osannolikt att ett av de inavlade missfostren skulle märka vad du gör mot barnet, men om de nu skulle göra det så kan det vara bra att ha med sig en pride flagga för att försvara sina handlingar. Du avskyr helt enkelt heteronormen att skaffa barn, vilket är din fulla demokratiska rätt.

Citera
2013-08-06, 09:13
  #15
Medlem
Trillskes avatar
Det är ofta för djävligt med ungar - man sätter sig ned i planet och så har ungen framför skitit ut något de inte kunnat framställa i ett laboratorium. Men sådana saker har jag full förståelse för. Jag har haft en massa år på mig att lära mig saker den där stackars ungen inte kan ännu.

Föräldrar har jag ofta bra mycket större problem med. Barnvagnar, exempelvis. Jag får uppriktigt för mig att många föräldrar tror att jag respekterar dem extra mycket som människor för att de har barn, eller att jag borde göra det, vilket såklart är befängt. Ingen kan som en småbarnsförälder fullkomligt skita i att försöka gå ordentligt, knuffa ut gående på bilvägen, och aldrig be någon om ursäkt.

Som en mer socialt medveten gångare blir det hela rätt galet. Det finns ju nämligen andra människor som inte visar någon omtanke till omgivningen, men där kan man ta sina lilla plats och se till att det smäller ordentligt om de nu av någon dum anledning väljer att ta upp hela gångvägen och springa rätt in i axeln. Skillnaden med föräldrar+barnvagn är alltså att de knuffar en unge framför sig som bereder vägen - man vill ju inte stoppa det stackars barnets framfart.

Så då kliver man ut på bilvägen, går runt de två barnvagnar som av någon anledning måste köras parallellt över hela gångvägen, och får aldrig så mycket som ett leende tillbaka.

Precis samma sak gör de sedan i affären - barnvagnen måste tydligen stå på sned mellan hyllorna, och det är helt omöjligt att ursäkta sig för det. Samma situation där: man vill ju inte börja flytta barnvagnen själv, då är det ju en stackars oskyldig unge man flyttar på.
__________________
Senast redigerad av Trillske 2013-08-06 kl. 09:18.
Citera
2013-08-06, 12:00
  #16
Medlem
MissBloodyMarys avatar
Såna här trådar skapas bara av omogna snorvalpar som nyss själva var i exakt samma situation, då som unge till en av de morsor det gnälls på. När ni växer upp och blir vuxna kanske ni slutar störa er på allt som inte är som ni.

Det är tveklöst så att de personer med värst attityd gentemot sin omgivning är de som ännu inte utvecklat vare sig empati, perspektiv på tillvaron eller mognad nog att hantera livet sådant det nu är som social varelse i ett befolkat samhälle.

För övrigt är det så typiskt svensson att stå och sucka istället för att A ) byta kö, eller B ) gilla läget eller C ) le och börja småprata med familjen framför.
Citera
2013-08-06, 15:16
  #17
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBloodyMary
Det är tveklöst så att de personer med värst attityd gentemot sin omgivning är de som ännu inte utvecklat vare sig empati, perspektiv på tillvaron eller mognad nog att hantera livet sådant det nu är som social varelse i ett befolkat samhälle.
Nu missar du ju dock målet på ett antal punkter. Inte minst att tråden alltså behandlar det faktum att många känner att oproportionerligt många föräldrar har just dålig attityd gentemot sin omgivning.

För jag misstänker att du inte ville insinuera att ovanligt många föräldrar saknar empati, perspektiv på tillvaron eller mognad.

Apropå typiskt svensson är det självklart så, gällande hela situationen. Även föräldrarnas otrevliga bemötande av suckandet och ovilja att ursäkta situationen är typiskt svensson. Kanske inte helt otippat, när det utspelade sig i Sverige?
__________________
Senast redigerad av Trillske 2013-08-06 kl. 15:19.
Citera
2013-08-08, 14:00
  #18
Medlem
MiJes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skebokvarnsvagen
Hej Flashback!

Här är ännu ett svin som vill skriva av sig efter sin senaste resa till affären, som, precis som vanligt, hemsöktes av feta, svettiga, fula, skrikiga småbarn ihop med deras flodhästar till WT-morsor. Jag anlände till affären 15:52 (ca) för att handla mitt inför kvällen. Parkeringen var relativt tomt för att vara på en fredag, så trodde det hela skulle gå snabbt.

Trodde jag ja. Väl inne i affären tror jag att jag gått in på ett jävla dagis för i spelkassan (eller vad den nu heter, där man hämtar ut paket osv), står det inte mindre än tre barnvagnshelveten, med barn inuti, utanför, nedanför, ovanpå allt i deras närhet. Vad gör då mammorna? De står med sina mobilfanskap och är alldeles för upptagna för att ta hand om sina ungar. Plockade ihop mina grejer och gick mot kassan, där jag hamnar bakom en mor och far vars barn absolut skall lägga på varorna från sina jävla barnkundvagnar (de här små jävlarna med flaggor), vilket tar en halv evighet bara det. Eftersom jag är den trevliga person jag är står jag och suckar bakom dom tills mannen vänder sig om och frågar om jag har problem med något. Svarar att jag inte hade haft det om de skyndat sig lite, varpå han ser ut att bli sjukt förbannad, men lägger band på sig själv för att betala.

När karlajäveln betalat för sig, sitt fruntimmer och sina avkommor kommer fruntimmret på att hon glömt sin ketchup (antagligen Heinz eller något annat äckligt märke), och springer så gott hon nu kan för att hämta den. Här börjar småbarnen gråta för att hon stuckit, utan att farsan gör ett skit. Här börjar jag, återigen avsiktligt, börja sucka och ha mig för att visa mitt missnöje, när det till slut går ut för för mannen, som får ett mindre anfall på mig medan jag står och väljer ut ett tuggummipaket i hyllan. När mamman kommer tillbaka betala de och sticker.

Varför tar inte föräldrar hand om sina avkommor? Ska vi prominenta, hederliga och antagligen snyggare individer behöva lida för att de skaffat barn innan de ens gått ut gymnasiet?

Ursäkta WoT.


Har affären självscanning tycker jag du borde skaffa det!
Citera
2013-08-08, 14:46
  #19
Medlem
provocative77s avatar
Jag förstår inte problemet som TS har.
Jag råkar aldrig ut för detta. Kan bero på att jag till skillnad mot TS har råd att besöka de affärer som TS o hans WT-slödder inte har råd att handla i.
Citera
2013-08-08, 15:15
  #20
Medlem
Jag tycker det är ohyfsat av dem när dem inte låter mig gå före i kön. Ja, jag handlar väldigt lite gemfört med dem så dem förlorar inte så mycket tid på att jag får gå före
Citera
2013-08-08, 15:22
  #21
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Självklart skall man kunna ha barn med sig till butiken - och lika självklart är det att barnen hjälper till med själva handlingen samt att plocka upp på bandet. Dels blir det mindre störning av barn som hjälper till istället för att leka i butiken, dels lär sig barnen konceptet med att handla.

Nej det är fan i mig inte självklart att 4-åringar ska "hjälpa till" att plocka upp varor på bandet. Jag har själv varit med om det många gånger och det är förbannat segt att stå bakom och vänta när en liten kort halvbebis lägger upp 5 varor i minuten när en vuxen person kan göra det tio gånger så snabbt.

Konceptet med att handla som du säger, är väl för i helvete inget ett barn behöver LÄRA SIG när den är 5 år. När barnet blivit gammalt nog att handla så förstår denne givetvis också hur fan det går till TROTS att den aldrig lagt upp varor på bandet när det är 5 år gammalt. Man har ju ögon att se med förstår du.Det är ju för fan inte raketforskning det handlar om. Du tycks ha många efterblivna barn eftersom du i var eviga tråd tjatar om att barnen måste LÄÄÄRA sig saker som är självklara för en normalbegåvad person...
Citera
2013-08-08, 20:46
  #22
Avstängd
sugarpuffextrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Jag förstår inte problemet som TS har.
Jag råkar aldrig ut för detta. Kan bero på att jag till skillnad mot TS har råd att besöka de affärer som TS o hans WT-slödder inte har råd att handla i.

Det var i en matvaruaffär miffo, inte klädaffär
Citera
2013-08-09, 12:22
  #23
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugarpuffextrem
Det var i en matvaruaffär miffo, inte klädaffär
Jaha. Och? Finns bra mataffärer på Södermalm där man slipper TS o annat löst WT-slödder.
Citera
2013-08-09, 17:49
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfar123
Haha dessa trådar är så sköna tycker jag. Förstår dock att du stör dig på småbarnen då jag är likadan. Ofta brukar man ju höra att denna generationens barn är så uppkäftiga och olydiga osv men är det någon lite äldre här som faktiskt kan vittna om hur tidigare generationer varit? Någon skillnad?

klart de var skillnad. förr i tiden fanns de inte lika mycket white trash och de va pli på kvinnorna så därmed fanns de inte dessa feta kossor med sina toffelhannar man alltid möter på
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback