Citat:
Ursprungligen postat av
alltid-i-blasvader
Mitt förnuft leder mig mot rödvänstra sidan det samma för mitt hjärta. Samtidigt vet jag att det inte finns något solklar politik. Mina tankar leder mig till då skulle det inte finnas en möjlighet för ett politiskt parti som inte har några färdiga ideal för ens frågan kommer till vad det nu en gäller. Är inte ett sånt här parti egentligen ett sanningsparti och varför finns det inte något sådant redan idag. Självklart förstår jag varför dem inte finns men om det är folket som ändå har makt vad stoppar oss.
Med partipolitiken följer kompromisserna av naturliga skäl, det är många viljor i ett parti som skall jämkas i samman. Varje parti har en politisk ideologi att luta sig tillbaka på, med olika ideologier går det inte av praktiska skäl att individer eller grupper ställer sig mot den ideologiska grunden, om så vore fallet har partiet ingen ideologi. Partiet fungerar då som en samlingsplats, ett forum utan några möjligheter att föra en samlad politik.
Det finns dock en exempel på något som liknar dina tankar,
Demokratiskt Initiativ, de låter folk rösta, efter sammanställning görs en lista.
Demokratiskt Initiativ