Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-02, 00:08
Medlem
Effekterna av Spice/Rökmix?

Jag har själv rökt Spice när jag var lite yngre, vilket jag inte märkte någon effekt utav förutom själva ruset.

Började för ca 1 månad och en vecka sedan igen, rökt 4-8 gånger sedan dess, inte direkt missbrukar mängder utan man har ju blivit för det mesta bäng och så.

Nu undrar jag... Vilka effekter kommer skiten att ge? Tycker att det är mycket behändigare med lite Spice/Rökmix än en gröning om man nu sitter ute på natten med sköna snubbar.

Kan också nämna att gångerna har varit tätt inpå och mellanrum på 1-2veckor mitt i.

Tycker ni att detta är rimligt, att röka ca 8 gånger på en månad då man har semester? Vill fan inte bli totalt såld på skiten, men det är nice asså.
Citera
2013-08-02, 00:29
Medlem
Så länge du inte pissar så försök håll dej borta från spice, man vet aldrig vilka bieffekter det kan medföra. Fast föredrar du spiceruset framför en gröning så är det ju upp till dej att välja det. Själv röker jag endast spice på grund av att det är billigare, men föredrar ändå en stadig gröning alla dagar i veckan.
Citera
2013-08-02, 00:45
Medlem
AllaBarnensFars avatar
8 gånger i månaden är helt lungt. Jag har rökt stora mängder i perioder på några månader och jag har inte märkt av några permanenta skador. Man var rätt urblåst ett tag efter man slutat men det är historia nu.

Jag älskar rökmixar.
Citera
2013-08-02, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllaBarnensFar
8 gånger i månaden är helt lungt. Jag har rökt stora mängder i perioder på några månader och jag har inte märkt av några permanenta skador. Man var rätt urblåst ett tag efter man slutat men det är historia nu.

Jag älskar rökmixar.

På 1 månad har det väl blivit ca 8gram Spice/Rökmix, då jag delar med 2-5 pers ALLTID så kanske jag har konsumerat 2-3gram högst? Blev även en 6timmar plus season i början, då vi var 5 pers på kanske 5gram, då var det inte bara mitt heller och jag tog det riktigt lugnt.

Älskar själva ruset, känner mig så mycket säkrare på något sätt, röker man en gröning håller det ju i ett tag i jämförelse till det jag röker just nu.

Och kvällarna är minnesvärda som jag får, riktigt sköna kvällar med skönt folk, känns som att semestern skulle ha varit några månader till
Citera
2013-08-02, 15:38
Medlem
AllaBarnensFars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockey92
På 1 månad har det väl blivit ca 8gram Spice/Rökmix, då jag delar med 2-5 pers ALLTID så kanske jag har konsumerat 2-3gram högst? Blev även en 6timmar plus season i början, då vi var 5 pers på kanske 5gram, då var det inte bara mitt heller och jag tog det riktigt lugnt.

Älskar själva ruset, känner mig så mycket säkrare på något sätt, röker man en gröning håller det ju i ett tag i jämförelse till det jag röker just nu.

Och kvällarna är minnesvärda som jag får, riktigt sköna kvällar med skönt folk, känns som att semestern skulle ha varit några månader till

Om du mår så pass bra av det så finns det ju ingen anledning att lägga av.

Folk överdriver när dom säger hur farligt det är. Fick hem 10g pulver förut som gick åt alldeles för snabbt för att det skulle räknas som normal konsumtion och jag mår prima liv idag.
Citera
2013-08-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllaBarnensFar
Om du mår så pass bra av det så finns det ju ingen anledning att lägga av.

Folk överdriver när dom säger hur farligt det är. Fick hem 10g pulver förut som gick åt alldeles för snabbt för att det skulle räknas som normal konsumtion och jag mår prima liv idag.

Ekonomiskt kan man minst säga att det är om man gör det på rätt sätt.. Att köpa uppåt 10g kostar lika mycket som tillverka 30-50g där jag bor... 30g räcker ju extremt länge för det priset också, det är en annan anledning till att jag föredrar Spice/Rökmix
Citera
2013-08-02, 21:03
Medlem
LightClouds avatar
Köper ni från Rc*** får ni cannabinoidpulver för 179 kronor. Därefter köper ni John Silver rulltobak 50 gram i någon turkkiosk för 110 kronor. Utöver det en flaska Gripen kemiskt ren aceton för cirka 14 kronor på ICA.

Blanda ihop mixen efter behag och du har mellan 20-50 gram färdig rökmix för cirka 300 kronor. Det är verkligen snorbilligt om något.
Citera
2013-08-07, 20:48
Medlem
Battery6s avatar
Har suttit idag och läst på som fan, allt jag kunnat hitta, om negativa hälsoeffekter på spice och kan tala om att det är väldigt blandad kompott.

Dom negativa effekterna på kort sikt, under ruset med andra ord, varierar kraftigt och verkar bero på vem man är mer än något annat. Vissa har aldrig upplevt något obehag andra har flippat ur totalt, den gemensamma nämnaren tycks vara för hög dosering och en hög dos kan leda till ångest, panikattacker, "psykos" episoder, hallucinationer, vanföreställningar, övertygelse om att man ska dö, med mera. Jag har själv kompisar och kompisars kompisar som har upplevt både övertygelsen om att man ska dö och panikattack, vilket lite går in i varandra. Läste idag om en kille som flippat ur helt och fått blackout under vilken han slagit axeln ur led, trott att han var lemlästad, känt sig som om han skulle dö, känt sig paralyserad och det slutade givetvis med en tur i ambulansen. Men som jag sa beror detta på att man överdoserat, röker man spice ska man respektera styrkan det är inte cannabis och man kan röka för mycket med andra konsekvenser än att man somnar.

Sen har vi dom negativa effekterna på lång sikt, här verkar det också bero på vem man är men en ännu större faktor är hur mycket och hur länge man brukar. Jag kan inte ge några exakta siffror men för att ge någon form av uppfattning verkar det som om man efter 2-5 månader av dagligt bruk i stora mängder, alltså många heldagar och helkvällar, kommer uppleva abstinens symptom om man lägger av som inkluderar men inte begränsas till, svettningar, dåligt minne, ett sug efter att röka, koncentrationssvårigheter, försämrad social förmåga, med mera. Abstinensen är ju temporär men kan sitta i flera månader enligt vissa källor, vissa hävdar också det dom upplever som permanent skada på mentala förmågor, så som försämrad intelligens, försämrad koncentrationsförmåga osv andra har också hävdat permanent fysisk skada på inre organ så som lever med mera. Utöver det resulterar också ett längre bruk i en konstant ökning av toleransen vilket i sin tur leder till högre och högre doser, detta får tillslut effekten av att vanlig cannabis inte längre fungerar bra eller alls eftersom cannabinoid receptorerna blivit överstimulerade och utmattade.

Slutligen så har vi också 17 åringen i USA som rökte "Klimax potpurri" och efter det fick en rad strokes och blev förlamad samt fick stora permanenta skador på hjärnan, detta då ett resultat av strokes som framkallats av "Klimax potpurri". Dock så verkar hon vara en på miljonen då jag läst om många som brukat den mixen i stora mängder utan några liknande incidenter.

Personligen har jag rökt relativt mycket spice genom åren av varierande sorter och det värsta som hänt mig är ett starkt obehag vid för hög dos, som att man får slåss mot ruset i hjärnan tills det går över för att inte flippa ur men har lärt mig av det och respekterar nu styrkan i spice. Min åsikt är att spice inte ska rökas om man nu inte har några andra alternativ, vanlig cannabis är det bästa valet så länge man inte begränsas av lagen eller av pengar. Trots det kan man röka spice utan att råka ut för något illa om man bara har kontroll över sitt bruk, rök inte för mycket och rök inte för långa perioder så ska du antagligen klara dig utan några bieffekter. Men syntetiska cannabinoider är hur man än vrider på det fortfarande väldigt outforskade och man kan egentligen inte säga säkert vilka bieffekter det kan tänkas ge, jag skulle aldrig råda någon som inte rökt spice till att prova eftersom den personen kanske inte alls tål det och kan råka ut för samma sak som 17 åringen i USA pga hur just hen är funtad. Själv har jag rökt så pass mycket spice att jag anser mig själv vara säker från just det men hade jag vetat mer då jag först skulle provat hade jag varit väldigt skeptisk till att göra det.
Senast redigerad av Battery6 2013-08-07 kl. 20:50.
Citera
2013-08-10, 15:12
Medlem
Rök inte spice inte bra för hjärnan ncie i lagom mängder akta så du inte tar för mkt bara lätt hänt, kan bli väldigt knas och obehagligt då, har fått så de börjar sticka i ansiktet ( inte nice) och fått panikanfall typ, man ska absolut inte röka de om man är deppig o så men annars e väll ruset ganska nice men man röker ju hellre alltid det från naturen. Och biefekterna jag har fått dagen efter är väll att jag har blivit deprimerad riktigt jobbigt tycker jag men det är väll från person till person. Så det är verkligen lugnt i små mängder och 8 gånger i månaden det är ju knappt ingenting så de e hur lugnt som helst
Citera
2013-08-17, 13:36
Medlem
dawthedudes avatar
För mycket spice är absolut inte bra för din skalle. Så var försiktig och öka inte med din tollerans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in