• 1
  • 2
2013-07-30, 21:25
Medlem
Det blev en pizza när en soffsovande polare bjöd på frulle. Tyvärr var både jag och han ganska bakis och åt bara hälften av våra gyrospizzor. Min med grönsaker & vitlöksås, hans utan med vitlök/starksås.

Så, nu är jag ganska hungrig men osäker på hur man återvärmer dem på bästa sätt. Full patte på grill högt upp i ugnen eller lite slött i mitten?

Grönsakerna kommer hjälpsamt plockas av på min gamla pizza.

Har jättegod grillsås hemma, värt att testa? Kan ju bli lite torrt annars. Vad anser matpanelen?
Citera
2013-07-30, 21:27
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenDinge
Det blev en pizza när en soffsovande polare bjöd på frulle. Tyvärr var både jag och han ganska bakis och åt bara hälften av våra gyrospizzor. Min med grönsaker & vitlöksås, hans utan med vitlök/starksås.

Så, nu är jag ganska hungrig men osäker på hur man återvärmer dem på bästa sätt. Full patte på grill högt upp i ugnen eller lite slött i mitten?

Grönsakerna kommer hjälpsamt plockas av på min gamla pizza.

Har jättegod grillsås hemma, värt att testa? Kan ju bli lite torrt annars. Vad anser matpanelen?

ät bara
orka fråga
du hinner kanske dö innan du får svar här
Citera
2013-07-30, 21:29
Medlem
Division.Bells avatar
Jag tycker det är helt okej att käka kallt.
Citera
2013-07-30, 21:33
Medlem
Milixs avatar
Bästa sättet att värma kall pizza är i stekpanna, på låg värme (typ 2-3 om du har vred där 6 är max)
Det tar en stund men när det är genomvarmt så är botten krispig och "som ny"
Smaklig spis! =)
Citera
2013-07-30, 21:37
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milix
Bästa sättet att värma kall pizza är i stekpanna, på låg värme (typ 2-3 om du har vred där 6 är max)
Smaklig spis! =)

Det där har jag aldrig provat faktiskt. Värt ett försök.
Citera
2013-07-30, 21:40
Medlem
Blommandagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det där har jag aldrig provat faktiskt. Värt ett försök.

Stekpanna är ett klassiskt knep. Även jag kan rekommendera.
Citera
2013-07-30, 22:09
Medlem
Avskyr kall pizza.

Citat:
Smaklig spis! =)

Intressant & tack (!) men får då trimma bort "skalkarna" för att få plats. Någon annan som testat detta lite oväntade tipset?
Citera
2013-07-30, 22:40
Medlem
Milixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenDinge
Avskyr kall pizza.

Intressant & tack (!) men får då trimma bort "skalkarna" för att få plats. Någon annan som testat detta lite oväntade tipset?
Eller dela o värm en slice i taget, när du ätit upp den första är nästa klar o varm
Citera
2013-07-30, 22:44
Medlem
Jag vet hemligheten!
Lägg maten i micron tillsammans med ett glas halvfullt med vatten. De hindrar rullen/pizzadegen ifrån att bli degig och skum..
Citera
2013-07-30, 23:35
Medlem
Citat:
Eller dela o värm en slice i taget, när du ätit upp den första är nästa klar o varm

Tack snälla för guldtips.

Citera
2013-07-31, 02:20
Medlem
christerys avatar
Går ju att köra i mikron men brödet återgår tyvärr till degstadiet vilket kanske inte är så kul.

Stekpanna eller ugn låter ju vettigare men då jag gjort det så har det alltid varit bråttom (tagit med rester till jobbet) så då är det mer bukfylla än konsistens jag är ute efter.
Citera
2013-07-31, 10:23
Medlem
Citat:
Smaklig spis! =)

Detta!

Med lite alufolie blev det riktigt jävla krispigt & gott. Igen, guldtips gott folk.

Har en halva kvar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in