2013-07-30, 16:51
Medlem
Jag vet inte om jag har lagt tråden rätt men jag letar efter ett program som skulle göra laptopen till en router. Just nu har jag en laptop med ett nätverkskort men inte programmet. Nätverket måste använda sig av WEP-säkerhet och skicka ut 802.11b signaler. Snälla hjälp mig!
Senast redigerad av Offallaoff 2013-07-30 kl. 16:54.
Citera
2013-07-30, 16:54
Medlem
NativeVLANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offallaoff
Jag vet inte om jag har lagt tråden rätt men jag letar efter ett program som skulle göra laptopen till en router. Just nu har jag en laptop med ett nätverkskort men inte programmet. Nätverket måste använda sig av WEP-säkerhet och skicka ut 802.11b signaler. Snäll hjälp mig!

Jag tror att du vill ha ett program som gor din dator till en HOTSPOT, inte en router. Vill du ha en router sa visst, pfsense. Men jag tror inte riktigt att det ar det du vill.

Connectify ar ett program som kan gora din laptop till hotspot, kor pa!

For ovrigt sa vill du ha WPA2 och inte WEP.
Citera
2013-07-30, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NativeVLAN
Jag tror att du vill ha ett program som gor din dator till en HOTSPOT, inte en router. Vill du ha en router sa visst, pfsense. Men jag tror inte riktigt att det ar det du vill.

Connectify ar ett program som kan gora din laptop till hotspot, kor pa!

For ovrigt sa vill du ha WPA2 och inte WEP.

Ja, precis en hotspot, så var det! Men jag vet att connectify inte fungerar. Saken är den att min son fick ärva sin kusins nintendo ds lite och vill komma ut på nätet med den.
Citera
2013-07-30, 16:58
Medlem
NativeVLANs avatar
Vada inte fungerar? Connectify anvands valdigt flitigt och ska val vara en av de battre hotspot-programmen.. Men men, alternativ ar bland annat wifihotspotcreator
Citera
2013-07-30, 17:00
Medlem
Citat:
Vada inte fungerar? Connectify anvands valdigt flitigt och ska val vara en av de battre hotspot-programmen.. Men men, alternativ ar bland annat wifihotspotcreator

Connectify stödjer inte 802.11b signaler.
Citera
2013-07-30, 17:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Mjukvara (Nätverk)

//Mod
Citera
2013-07-30, 17:02
Medlem
NativeVLANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offallaoff
Connectify stödjer inte 802.11b signaler.
stall in det pa "ad hoc" istallet for "access point"
Citera
2013-07-30, 17:03
Medlem
Citat:
stall in det pa "ad hoc" istallet for "access point"
Hmm, det låter rimligt. Jag får testa det sen, jag hör av mig med ett svar.
Citera
2013-08-10, 00:14
Medlem
..-
Citera
2013-08-10, 00:30
Medlem
Vad har du för nätverkskort i datorn?

Både Ralink och Realtek går att ställa in som accesspunkt. Får man fråga varför du inte bara köper en accesspunkt? På dustin så finns det en 99 kronors Zyxel router som går att använda som Router, Accesspunkt, Repeater, samt Klientbrygga.

http://www.dustinhome.se/product/501...s-n150-router/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in