2013-07-30, 00:30
Medlem
Lite kort om mig:
Jag är en liten tjej som levt ca 20 år, haft taskigt självförtroende stora delar av min uppväxt men alltid varit den som gillat att prata, suttit längst fram, pratat rakt ut. Älskade skolan, älskar universitet än idag. Varit med om ganska mycket, vill inte gå djupare men gett mig fler perspektiv på saker och ting, som på misshandlade barn eller barn som varit med om krig. Alltid varit en känslomänniska och står inte ut när en annan mår dåligt. Jag har fått höra att jag är intelligent hela mitt liv men att jag är mycket känslosam, kan t.ex börja gråta från ingenstans när jag ser en hemlös man prata om gamla minnen.

Idag har mitt taskiga utseende förbättrats betydligt, min blyghet har övergått till självförtroende och jag låter inte folk köra över mig längre. Men tack vare min uppväxt har jag på något sätt låst in mig. Bortsett från min familj har jag aldrig någonsin haft en vän som jag kan säga kände mig. Känner än idag att sådana som dem som har bestämda middags tider inte hade riktigt försåt mig.

Tack vare min väldigt religiösa uppfostran tagit avstånd från allt som närmar sig ämnet. Har nästan aldrig haft någon killkompis och känns alltid fel när vi ska kramas i vårt gäng för att säga hejdå.Har alltså aldrig blivit kysst eller så. Känner att det är fel även om mina flesta vänner är ateister och jag tycker att nästan hela religion grejen är dum, men det är en annan sak när man är uppvuxen med det.

Nu till saken. Jag har börjat känna mig så fruktansvärt ensam. Och dem jag har nu, bortsett från min familjs som jag älskar över allt annat, alltså mina vänner dem känns inte tillräckligt. Killarna vill en sak och pratar flummigt i min närhet och tjejerna ska alltid jämföra sig med mig som ibland leder till avundsjuka och jag orkar inte.

och alla jag får lära känna känns inte tillräckliga. Det är då jag har börjat närma mig främlingar. Oftast betydligt äldre människor kvinnor som män. Oftast dem ensamma typerna. T ex i bussen, känns nästan bra när mina armar vidrör en annan kvinnas. Det är beröringen, vill nästan be om en kram och typ gråta ut eller något. Absolut inte att jag tänder på det missförstå mig inte. Oh vad ska jag ta mig till? Har gått igenom saker som jag inte ens vill skriva ner för mig själv. Är rädd att jag alltid kommer se denna världens brister och vill verkligen vara lycklig och glad och fri en dag.
Citera
2013-07-30, 00:36
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Vad har du för hobbies då?
Citera
2013-07-30, 00:39
Medlem
Hobbies? joe spela gitarr trots mina små händer, läser mycket och bäst av allt att tänka kan fantisera mig bort från precis allt.
Citera
2013-07-30, 00:41
Medlem
stelapinnens avatar
Har du funderat på att ge dig ut på en missions resa så du kan få utlopp för dina medmänskliga behov?
Citera
2013-07-30, 00:42
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sincostan
Hobbies? joe spela gitarr trots mina små händer, läser mycket och bäst av allt att tänka kan fantisera mig bort från precis allt.

Du har kommit längre i din personliga utveckling än många - misströsta inte.
Citera
2013-07-30, 01:01
Medlem
jag har heller ingen mer än min familj. du ska inte känna dig ensam.. vill du lära känna nån börja då med mig? rolig, charmig, humoristisk och allt vad man kan tänka sig. sök upp mig på facebook om du har nåt konto där.. en bild på yoghurt med en massa jordgubbar i.. fato pato heter jag där.
Citera
2013-07-30, 01:04
Medlem
Anledningen till att de du känner inte känns tillräckliga kanske är för att du inte känner dem riktigt bra? Annars får du väl söka nytt umgänge. Men i slutändan finns det bara en person som kommer att känna dig, och det är du själv och ingen annan. Bara något man måste acceptera.
Citera
2013-07-30, 01:08
Medlem
Jag har inga täta band till nån speciell.. ytliga vänskaper med andra ord.

Citat:
Ursprungligen postat av dikon
Anledningen till att de du känner inte känns tillräckliga kanske är för att du inte känner dem riktigt bra? Annars får du väl söka nytt umgänge. Men i slutändan finns det bara en person som kommer att känna dig, och det är du själv och ingen annan. Bara något man måste acceptera.
Citera
2013-07-30, 01:29
Medlem
Autokinetisks avatar
Hej! Jag läste precis din tråd. Och vet du vad? Vill du prata rent generellt med en helt random så är jag villig och prata. Nu till saken, jag söker någon utestående som man kan prata om diverse saker. På så vis kan man utveckla en liten internetvänskap, som jag faktiskt skulle behöva. Om du förstår?

Om du vill så tar jag gärna din msn (old school), men skönt instantchat.

Jag: Kille 22 år. Studerande. Glad som person. Har personlighet lite utöver det normala, brukar dock uppskattas. Det är bara skriva om du känner att du vill spegla dina tankar, sådant kan uppskattas ibland!
Citera
2013-07-30, 01:32
Medlem
Detta var ju nåt positivt. Jag skulle behöva prata med nån och så, men vet inte för ingen vill väl prata med mig som jag förstått det hela.

Citat:
Ursprungligen postat av Autokinetisk
Hej! Jag läste precis din tråd. Och vet du vad? Vill du prata rent generellt med en helt random så är jag villig och prata. Nu till saken, jag söker någon utestående som man kan prata om diverse saker. På så vis kan man utveckla en liten internetvänskap, som jag faktiskt skulle behöva. Om du förstår?

Om du vill så tar jag gärna din msn (old school), men skönt instantchat.

Jag: Kille 22 år. Studerande. Glad som person. Har personlighet lite utöver det normala, brukar dock uppskattas. Det är bara skriva om du känner att du vill spegla dina tankar, sådant kan uppskattas ibland!
Citera
2013-07-30, 01:47
Medlem
Autokinetisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benafors
Detta var ju nåt positivt. Jag skulle behöva prata med nån och så, men vet inte för ingen vill väl prata med mig som jag förstått det hela.

Jo då. Jag vill verkligen prata! Jag är inte desperat eller så, men snarare så vore det jättetrevligt och uppskattas att få spegla ens tankar och känslor, samt problem med icke-dömande person. Jag är öppen för alla, bara skriva om det är något.

Jag studerar en del psykologi och även filosofi, så utbyte kommer du/ni garanterat få om ni/du vill prata. Helst via MSN eller någon direktchat i så fall. Jag vill prata om diverse saker, vore guld värt att få hjälpa människor. (Även få mina dilemman avspeglade och twistade av andra människor) Då jag förutser att ingen ska ha förutfattade meningar. Feel me? Må bäst!
Citera
2013-07-30, 01:50
Medlem
Du kan inte på nåt sätt smsa eller så? Jag använder inte msn och är en iphone-nörd så därför frågar jag. En person delar jag tankar med, så det är skönt men ändå ensamt.

Citat:
Ursprungligen postat av Autokinetisk
Jo då. Jag vill verkligen prata! Jag är inte desperat eller så, men snarare så vore det jättetrevligt och uppskattas att få spegla ens tankar och känslor, samt problem med icke-dömande person. Jag är öppen för alla, bara skriva om det är något.

Jag studerar en del psykologi och även filosofi, så utbyte kommer du/ni garanterat få om ni/du vill prata. Helst via MSN eller någon direktchat i så fall. Jag vill prata om diverse saker, vore guld värt att få hjälpa människor. (Även få mina dilemman avspeglade och twistade av andra människor) Då jag förutser att ingen ska ha förutfattade meningar. Feel me? Må bäst!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in