2013-07-29, 16:35
Medlem
emxies avatar
Jag ska flytta och byta stad. Jag har fått ett erbjudande om att hyra ett rum i centrala Malmö.
Jag lever just nu på aktivitetsersättning från Försäkringskassan och med de pengarna kommer jag inte ha råd att betala mellan 2500 och 3000 utan bostadstillägg.
Kan jag vara inneboende och ändå få de pengarna, eller måste jag tacka nej till ett toppenrum?
Hoppas någon vet :)
Citera
2013-07-29, 16:40
Medlem
sharkbaits avatar
Det tros bero på flera faktorer men framförallt vilka andra alternativ som finns och givetvis vilka behov du faktiskt har.

Om det bästa alternativet i din situation är ditt förslag borde det inte vara några problem.
Så är dock sällan fallet.

Lycka till
Citera
2013-07-29, 16:48
Medlem
emxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sharkbait
Det tros bero på flera faktorer men framförallt vilka andra alternativ som finns och givetvis vilka behov du faktiskt har.

Om det bästa alternativet i din situation är ditt förslag borde det inte vara några problem.
Så är dock sällan fallet.

Lycka till

Jag har en son som ska flytta till sin pappa som bor i Malmö, det är väl därför jag vill flytta efter. Han har bott i fosterfamilj tidigare. Om FK tycker att det är en bra orsak kan jag bara hoppas.
Sen skulle jag behöva en nystart då jag skulle behöva bort från lite folk och sådär som är dåliga för mig.
Citera
2013-07-29, 17:07
Medlem
hvbbarns avatar
http://www.google.se/url?sa=t&source...KTH06pCr_45pQQ
Citera
2013-07-31, 20:54
Medlem
Ja, det kan du.

Sida 28 kap 3.1.2.
http://secure.pensionsmyndigheten.se...+version+4.pdf

(Försäkringskassan använder sig av Pensionsmyndighetens vägledning vid handläggningen av bostadstillägg eftersom att de är den myndighet som i huvudsak ansvarar för bidraget. Notera dock att du söker bidraget hos Försäkringskassan).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in