Död kropp hittad i sjö
En död man i badbyxor hittades livlös i sjön.
Polisen tror att mannen legat i vattnet en längre tid.
Kroppen hittades i en sjö i orten Inseros utanför Mölndal.
Det var en privatperson som gjorde fyndet vid 11:30-tiden och larmade polis och räddningstjänst.
Vid lunchtid meddelade polisen att det var en man i badbyxor som hade påträffats. Troligtvis hade han legat i vattnet ett bra tag.
Åkte förbi det stället i torsdags och har aldrig varit där innan. Det var rätt glest mellan bostäderna där och en hel del större skogsparti. Jag minns att vi passerade två sjöar, de var inte speciellt stora. Jag fick uppfattningen om att det fanns en större del privatägda bryggor längs dem båda. Vet någon vilken sjö det rör dig om?
Åkte förbi det stället i torsdags och har aldrig varit där innan. Det var rätt glest mellan bostäderna där och en hel del större skogsparti. Jag minns att vi passerade två sjöar, de var inte speciellt stora. Jag fick uppfattningen om att det fanns en större del privatägda bryggor längs dem båda. Vet någon vilken sjö det rör dig om?
– Vi har funnit en bil inte långt från den plats där den döde hittades. Kroppen var dock så vanställd, att vi inte har kunnat avgöra, om den döde är identisk med bilens ägare, tillägger Christer Fuxborg.
Man undrar vad "en längre tid" innebär, en månad, ett år? I vilket fall borde han ju vara rapporterad saknad men jag har inte hittat någon i "Försvunna personer" som verkar passa in. Ska bli intressant att se hur detta utvecklar sig..
Man undrar vad "en längre tid" innebär, en månad, ett år? I vilket fall borde han ju vara rapporterad saknad men jag har inte hittat någon i "Försvunna personer" som verkar passa in. Ska bli intressant att se hur detta utvecklar sig..
Ja man undrar ju hur länge det är. Hoppas dom får fram någon identitet på H*n
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!