2014-05-09, 10:26
Medlem
JGGs avatar
Kygo kommer inte?
Citera
2014-05-09, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JGG
Kygo kommer inte?

jodå.

Weekend 2 bara dock.

http://tomorrowland.com/en/artist/kygo
Citera
2014-05-09, 11:49
Medlem
Faragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JGG
Kygo kommer inte?
Bara weekend 2 tydligen :-( Fan jag hade sett fram emot honom så hårt... Även att Avicii bara kommer till weekend 2 tycker jag är tråkigt. Hans set 2013 var väldigt nyskapande och riktigt bra tycker jag.

Men linan är ju asfet ändå så det är ju knappast att man blir besviken eller inte har något man vill se i varje ögonblick. Som vanligt blir det en jädra schemakrocksångest :-p Men i år slipper jag iaf välja mellan Prydz och Armin!!

Några artist-släpp som överaskade mig positivt:
Nero
Dada Life
Örjan Nilsen
Andrew Rayel
Astrix
GMS
Ida Engberg
Rusko

Förutom att jag missar Kygo känner jag inte direkt att något saknas. Visst, Deadmau5 och Calvin Harris hade varit roligt, men jag kommer inte att sakna dem tror jag. Mycket av det Axwell skulle ha spelat kommer som sagt ändå spelas av andra, som t.ex. Alesso. Han har inte unikt sound enligt mig. 3 are Legend, störtlöjligt... Har absolut ingen respekt för DV&LM.

De scener jag kommer hänga mest på:
Fredag:
Main Stage (Skrillex, Prydz, Dada Life, Armin)
Trance Addict (Andrew Rayel, Örjan, Oakenfold?)
Dim Mak (Deorro, Garraud)
Lördag:
Main (Tiësto, New World Punx, Afrojack?)
Super You&Me (Knife Party, Nero, BatmanSpidermanSuperman?)
FullOn (Aly&FilaVsJoC, Marco V)
B2B (Astrix, GMS, Talamasca, Neelix?)
Qdance (Brennan, Noisecontrollers, Atmosfearz?)
Söndag:
Main (W&W, Krewella)

Söndag verkar bli rätt soft, kommer försöka se Rusko, Ummet Ozcan, Ida Engberg, Klingande, Marcus Schultz och kanske Kalkbrenner och några andra technoartister. Lördag blir riktigt fullpackad, många ångestfyllda krockar där :-(

De goda nyheterna är att jag legat i hård konditionsträning i vinter och vår, mest för att orka dansa konstant på TML (obs, sant!).
Citera
2014-05-10, 11:04
Medlem
Tjena. Detta kommer bli första året för mig på TL och är hur taggad som helst Tänkte höra om det är nån som vet som har varit där förut om man får ta med sig en egen batteridriven blockrocker in på dreamville alltså en stereo? Tänkte hade varit ganska surt om man kommer dit så får man ej ta in den haha..
Citera
2014-05-10, 13:09
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomorrowland2014
Tjena. Detta kommer bli första året för mig på TL och är hur taggad som helst Tänkte höra om det är nån som vet som har varit där förut om man får ta med sig en egen batteridriven blockrocker in på dreamville alltså en stereo? Tänkte hade varit ganska surt om man kommer dit så får man ej ta in den haha..

Det får man! Var dock beredd på att vakterna kommer att be dig sänka musiken nattetid och att den trots allt är rätt stöldbegärlig..
Citera
2014-05-10, 14:34
Medlem
dafuqups avatar
Citat:

En sak som man också bör tänka på är att Radio Dreamville spelas från torn lite här och där på campingen. Vi packade inte ens upp våran stereo under hela helgen men då bodde vi rätt nära tornet.
Citera
2014-05-10, 14:59
Medlem
okej härligt tack för svaren spelas det högt ljud då från radio dreamville? Och är vakterna stenhårda typ efter sista spelningen på kvällen om man drar igång musik och festar vidare?
Citera
2014-05-10, 15:09
Medlem
dafuqups avatar
Citat:
okej härligt tack för svaren spelas det högt ljud då från radio dreamville? Och är vakterna stenhårda typ efter sista spelningen på kvällen om man drar igång musik och festar vidare?

Lite svårt att svara på angående volymen men har för mig att det var helt okej att festa till på dagarna i alla fall. Sen angående vakterna så vet jag inte. Tyckte det överlag var väldigt lugnt på kvällarna, antar att folk är trötta efter att ha stått och hoppat på mainstage i 12h.

Det är inte riktigt lika som svenska festivaler enligt mig. I all positiv välmening.

(vill du inte läsa i tråden eller spamma med frågor får du gärna PMa mig om du undrar över något mer
Citera
2014-05-10, 21:42
Medlem
Hur har era dagar sett ut? I-landsproblemet man har på tomorrowland är ju att man vill vara igång alla speltimmar för det är så bra DJs heela tiden!

Tror jag kommer köra alkohol och röka tors-fre och sen köra E lördag och söndag, har dock aldrig provat att göra det så många timmar irad.. någon erfaren som har tips på hur man ska göra och hur länge man faktiskt klarar av att ravea? Antar att det är lätt som fan att få tag på drugs därinne?
Citera
2014-05-11, 11:47
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SquashLeverpastej
Hur har era dagar sett ut? I-landsproblemet man har på tomorrowland är ju att man vill vara igång alla speltimmar för det är så bra DJs heela tiden!

Tror jag kommer köra alkohol och röka tors-fre och sen köra E lördag och söndag, har dock aldrig provat att göra det så många timmar irad.. någon erfaren som har tips på hur man ska göra och hur länge man faktiskt klarar av att ravea? Antar att det är lätt som fan att få tag på drugs därinne?

Jag skulle köra E varannan dag isf, jag skevade ur på fredagen så efter det höll jag mig till alkohol och lite kola. Det är väldigt enkelt att få tag på vad du än vill ha på DV. Mindre risk att bli blåst där inne än på festivalområdet. Drick massa vatten om du ska e:a länge!!
Citera
2014-05-11, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faragon
De scener jag kommer hänga mest på:
Fredag:
Main Stage (Skrillex, Prydz, Dada Life, Armin)
Trance Addict (Andrew Rayel, Örjan, Oakenfold?)
Dim Mak (Deorro, Garraud)
Lördag:
Main (Tiësto, New World Punx, Afrojack?)
Super You&Me (Knife Party, Nero, BatmanSpidermanSuperman?)
FullOn (Aly&FilaVsJoC, Marco V)
B2B (Astrix, GMS, Talamasca, Neelix?)
Qdance (Brennan, Noisecontrollers, Atmosfearz?)
Söndag:
Main (W&W, Krewella)
Sådär ser typ min "att se lista" ut också.
Citera
2014-05-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichtudirweh
Jag skulle köra E varannan dag isf, jag skevade ur på fredagen så efter det höll jag mig till alkohol och lite kola. Det är väldigt enkelt att få tag på vad du än vill ha på DV. Mindre risk att bli blåst där inne än på festivalområdet. Drick massa vatten om du ska e:a länge!!

Va låg priserna på ladd och e på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in