• 1
  • 2
2013-07-28, 20:57
Medlem
Hej
Salongerna som ägnar sig åt thaimassage står ju som svampar ur jorden nu för tiden. Hemkommen från en två veckors semester möttes jag just av en thailändsk flagga mitt emot lägenheten och såg fram emot grön curry tills jag förstod att det var massage... Men det finns redan en sådan några hus bort... Vad är grejjen? Är det folk som åkt på semester i thailand och testat massagen där så att det finns en marknad här i sverige? Eller är det sexuella tjänster som drar? Inte för att jag är nån moralist. Folk får såklart runka av varandra. Det är ju trevligt på alla vis. Men jag är lite nyfiken... Har vi en ny salgs boom för sexuella tjänster?
Citera
2013-07-28, 20:58
Medlem
Ja för vi alla vet ju att alla Thaimassager har happy endings
Citera
2013-07-28, 21:04
Medlem
Jag visste inte att alla hade HE. Har aldrig varit på thaimassage. Är det på det viset alltså?
Citera
2013-07-28, 21:08
Medlem
Jag kan GARENTERA DIG ATT ALLA HAR INTE HAPPY ENDING..

Jag har varit på många ställen och blivit tillfrågad 2 gånger..
På ett ställe så gick en av massörerna (mitt favoritställe) runt och var sur och grinig hela dagen för att en kund hade ringt in och frågat efter detta..
Vid kontakt med andra kunder så säger de att ca. 10% högst erbjuder detta.

Sen har Thaimassagesalongerna olika typer av massage.
Thai som är den hårda massagen där kunden ligger på golvet med löst sittande kläder på sig.
Massören eller som det oftast är massösen använder knä, fötter, armbådar, knogar förutom givetvis händer för att "krossa" muskelknutarna.
Be dem ta det lugnt 1:a gången (kunde knappt gå på 1 vecka efteråt), men numera ber jag dem ta i hårdare och hårdare pga den psykiska stressen i arbetet..

Detta kan ofta kombineras med Örtmassage.
Massören värmer upp små "tyghäften" och värmer ryggen med dem, gör lite ont första gångerna när de duttar och bränner, men örterna gör bra för kroppen när de går in i lederna.

Fotmassage.
Som det låter, men gör även balans till andra delar av kroppen..

Oljemassage.
Påminner om den svenska massagen och kunden ligger ofta på en brits och massage på rygg, axlar, nacke, ben och mer noggrann än den Svenska (dock ingen bordellverksamhet).
Men vid just DENNA massageform kan det i undantagsfall erbjudas extra (dvs handjobb).

Sen finns håruppsättningar, pedikyr och liknande förutom detta (det sista då till kvinnor)..
Ser ofta äldre kvinnor på massagesalongerna och jag tror INTE de köper sex, men jag kan ju givetvis INTE garentera det, men som sagt tror inte det.
Citera
2013-07-28, 22:03
Medlem
Man får nog öka på procentsatsen 10 % ganska mycket
Citera
2013-07-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ray 1
Man får nog öka på procentsatsen 10 % ganska mycket

Häromkring är det nog så, men inte vetenskapligt bevisat..

Kanske mer på andra ställen, vad skulle du gissa (tänk på att många besökare är kvinnor, fast vi pratade om ställen som erbjuder)..

Vad tror du på?

Ps.
Testa Duen thaimassage i Karlstad och fråga efter det (garenterad kastrering) av oam (rätt snygg).

Däremot kan jag säga att ingen thaimassagesalong har någonsin erbjudit mig ett kvitto och bara på duen thaimassage såg jag något som liknade skattemyndighetens kontrollmyndighet..
Räknat högt och på 80% beläggningsgrad, finns inte en chans att det kan gå runt utan svarta pengar (därav INGA kvitton), eller bara till ett fåtal.
Senast redigerad av mangan74orebro 2013-07-28 kl. 22:12.
Citera
2013-07-28, 23:02
Medlem
Akilles-själs avatar
Alltså vissa kunder förväntar sig nästan lite mer "närhet" även inom svensk traditionell massage ibland (vilket är bara är trevligt om man nu själv är aktivtsexuell och vill ha äventyr och lyx). Jag var toyboy till mogna som ungspoling genom en massagelicens och praktikplats jag fick genom ett ungdomscenter i stockholm under mitten av 90 talet för problem "barn" som gick över till egen mottagning och "hembesök". Dock brukar det först handla om att uppehålla en form av mer emotionell närhet/relation blandat med försiktig fysisk "ömhet" vid första kontakten med kvinnor och mer pang på rödbättan med män. För mig hade det ingen betydelse vart/när/hur och jag är/var duktigt med kroppar på alla sätt och hade utseendet och charmen på min sida och bägge äventyrs och sexlust i topp.
Men riktigt så tänkte inte 90% av de Svenska massörer som var aktiva då, hur det står till med thaimassagesyltorna nu här idag i Sverige vet jag inte alls, men skulle inte tro att det är något problem med HE om man har ett vårdat ytre och stor plånbok hos de flesta av thaitjejerna.
Citera
2013-07-30, 15:04
Medlem
Landsknechts avatar
Det är skönt med massage och det känns mycket mysigare när tjejen är villig att gå lite längre. Har aldrig varit på "vanlig" massage, men kan tänka mig att det är jävligt dyrt och strikt professionellt.

Citat:
Ursprungligen postat av mangan74orebro
Jag kan GARENTERA DIG ATT ALLA HAR INTE HAPPY ENDING..

Jag har varit på många ställen och blivit tillfrågad 2 gånger..
På ett ställe så gick en av massörerna (mitt favoritställe) runt och var sur och grinig hela dagen för att en kund hade ringt in och frågat efter detta..
Vid kontakt med andra kunder så säger de att ca. 10% högst erbjuder detta.

Haha, jag har svårt att tro på 10%. Hur många ställen har du varit på egentligen? Jag har varit på kanske 5st i Göteborg hittills och på alla ställen utom ett har jag erbjudits HE. På ett av ställena började t.o.m. massösen spontant tungkyssa mig .

Är du ens intresserad av HE när du går på massage? Brukar själv alltid näcka och visa min uppskattning när de ädla delarna berörs, men kan tänka mig att det inte är lika troligt att de erbjuder extra om man t.ex. behåller kalsongerna på.
Citera
2013-07-30, 15:52
Medlem
Hans.Landas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangan74orebro
[...]10% högst erbjuder detta.[...]
Utan att ironisera så skulle jag vilja vända på siffrorna och säga att 10% inte erbjuder detta - åtminstone i storstäderna. Där är HE/BJ/FS på salongerna big business.
Citera
2013-07-30, 16:11
Bannlyst
För att krångla till rättsläget för alla mer eller mindre tveksamma så är ju Blue Diamond i Malmö en salong som öppet i sin hemsida erbjuder Nuru- o Yonimassage. Utan polisiär åtgärd såvitt jag vet. Men det är ju absolut inte sex, bara för att man under den formen av massage masserar kukar resp fittor.
Senast redigerad av Nagorlundanormal 2013-07-30 kl. 16:12. Anledning: Tillägg
Citera
2013-07-30, 18:31
Medlem
Har varit på ett tiotal salonger i ett par mellanstora städer och min uppfattning är precis som mangans. Mitt mål har varit massagen och inte de sexuella tjänsterna. Har, vid oljemassage, strippat villigt och ibland har det blivit svaj i pålen när massagen blivit intimare vilket verkar vara ganska vanligt (och skönt för all del). Har bara fått frågan av några massöser/salonger.
Misstaget som många gör är att förutsätta att det erbjuds HE och/eller frågar efter det utan finess. Jag har själv hört när en kund frågat efter det via drop-in direkt i kassan och vid åtminstone ett tillfälle förstått det utifrån telefonsamtal när kund velat boka. Och det har inte mottagits väl av massöserna..
Så alla asiater som utför massage ger inte HE. Det är lite av en skröna. Förmodligen sprungen ur den mer lättsamma syn på sex som många asiater har till skillnad från de flesta av oss nordbor. Fast en mer harmonisk syn på sex gör inte per automatik att massösen erbjuder sexuella tjänster till kunder på sitt jobb..
Citera
2013-07-30, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagorlundanormal
För att krångla till rättsläget för alla mer eller mindre tveksamma så är ju Blue Diamond i Malmö en salong som öppet i sin hemsida erbjuder Nuru- o Yonimassage. Utan polisiär åtgärd såvitt jag vet. Men det är ju absolut inte sex, bara för att man under den formen av massage masserar kukar resp fittor.

Ja, visst är det udda?! Skulle faktiskt vilja veta hur man kommer undan med det, rent rättsligt. Verkar ju vara en trevlig massageform :-). Synd att det inte finns lite längre norrut för min del.
Är det en sorts japansk massagestil? Och finns det recensioner att ta del av någonstans?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in