2013-07-28, 18:17
Medlem
Hallå!

Jag har kommit över en HP Vectra VL400 Sf.

Försöker få liv i den och installerade Windows XP SP3, men sen när man startar datorn så kommer man till den här sidan där man kan välja att starta windows i felsäkert läge och så vidare. Men jag har testat både starta windows normalt och felsäkert läge men datorn fryser sig i samma sekund som man klickar på något av alternativen. Även installerat Windows 2000 och där blir det samma sak, att Windows fryser sig när den har laddat klart och är redo att startas.

Jag undrar om någon vet varför och hur man fixar problemet? Tack på för hand!

ProcessorIntel Pentium III 733.0 MHz
Memory 128MB
Hard Drive10.0 GB
Optical DriveCD-ROM - IDE
Graphics ProcessorShared video memory (UMA)
Graphics ControllerAGP - Integrated
Citera
2013-07-28, 19:59
Medlem
Polyklorfenols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKOOGGY
Hallå!

Jag har kommit över en HP Vectra VL400 Sf.

Försöker få liv i den och installerade Windows XP SP3, men sen när man startar datorn så kommer man till den här sidan där man kan välja att starta windows i felsäkert läge och så vidare. Men jag har testat både starta windows normalt och felsäkert läge men datorn fryser sig i samma sekund som man klickar på något av alternativen. Även installerat Windows 2000 och där blir det samma sak, att Windows fryser sig när den har laddat klart och är redo att startas.

Jag undrar om någon vet varför och hur man fixar problemet? Tack på för hand!

ProcessorIntel Pentium III 733.0 MHz
Memory 128MB
Hard Drive10.0 GB
Optical DriveCD-ROM - IDE
Graphics ProcessorShared video memory (UMA)
Graphics ControllerAGP - Integrated
Troligtvis hårdvarufel. Kondensatorer som har "lyft på hatten". http://thebrain2u.files.wordpress.co.../02/image1.png

Har du öppnat och tittat?
Citera
2013-07-28, 20:39
Medlem
Japp jag har öppnat, ser helt friskt ut. Windows NT 4.0 var installerat från början på den och det fungerade bra att starta. Men värre att installera tillbaka då installationen kraschar och datorn startar om.
Citera
2013-07-28, 21:18
Moderator
Snuffelbutts avatar
Spel > Windows
Citera
2013-07-28, 21:19
Moderator
MondoBizarros avatar
Spel: support --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2013-07-28, 21:48
Medlem
Tack för ändring, men är det någon mer som har någon aning om vad felet kan vara? Jag installerar Windows XP på hårdisken från en annan dator då HP Vectra VL400 Sf inte ville vara med på att installera opperativ system från en cd. Men sen när XP är klart stoppar jag in hårddisken igen i VL400 datorn och sen fryser det sig när man klickar på starta windows normalt.

Vad jag förstår så ska xp fungera på maskinen, och garanterat windows 2000, men det fryser sig bara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in