Citat:
Ursprungligen postat av
Dumhetsmuseet
De vill mer. Hur mycket utomeuropeisk invandring som helst. Osv. Det är saker som de verkligen vill få igenom för de vill ha det samhället. De vill förändra hur människor i Sverige ser på världen och hur de tänker.
Jag tror knappast att en sådan politik är vägvinnande för något parti i längden. Visst kan L försöka men resultatet lär inte bli ett positivt gensvar från väljarna. Den tiden är förbi.
För ett tag sedan mötte jag min f.d chef som nu mera är pensionerad. Han är öppet liberal och en typisk folkpartist av den gamla sorten. Efter att vi hade växlat några allmänna fraser kom vi så in på politik.
- Jag skulle aldrig rösta på SD men vi kan inte ha det så här. Det måste sättas stopp på inflödet och börjas ställa krav.
Vad vill L just nu? Jag har uppriktigt sagt ingen aning. Vill de någonting över huvud taget? De bara flyter omkring.
Om L skulle försöka kopiera C:s ultraliberala politik skulle L raderas från den politiska kartan. Nyamko Sabuni kan faktiskt bli räddningen för L. Jag misstänker, utan att ha direkt belägg för det, att hon inte är en kravlös slappliberal.