Flashback bygger pepparkakshus!
2019-03-13, 08:27
Medlem
Tsarevitjs avatar
Så länge jag minns har folkpartiet/liberalerna alltid varit ett flumparti med inre motsättningar. Inga klara åsikter om någonting och splittrade inbördes. Det vore bra om detta parti försvinner ur riksdagen och vi istället får partier som har en tydlig linje som de står för.
Citera
2019-03-13, 08:53
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det var korrekt agerat av Arnholm. Reportern försökte provocera henne att säga att ECL:s agerande var omoraliskt för att bekräfta stereotypen av L som ett moralparti. Arnholm är tillräckligt rutinerad för att inte trampa i uppenbara fällor.
Det är ju en naturlig fråga när de säger att hon inte brutit mot några regler.

Det är inte särskilt rutinerat att bara upprepa robotsvar med floskler som inte betyder nånting. Det är sånt som korkade kommunikatörer förordar.
Citera
2019-03-13, 08:59
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Om Arnholm hade varit dum nog att trampa i den fällan så hade det skrivits spaltkilometer om att liberalerna är ett parti för moraltanter och att de dömer ECL redan innan åklagaren hunnit granska fallet.

Arnholm som är en rutinerad politiker agerade helt korrekt.
Arnholm var så smart och rutinerad att hon själv sade att det en fråga om moral, vilket programledaren i Studio Ett givetvis nappade på. Att sedan vägra säga vilken slags moral det var fråga om gjorde bara att Arnholm verkade slingra sig, vilket hon gjorde.
Citera
2019-03-13, 10:28
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
EU-federalismen är ett nyliberalt projekt, som all överstatlighet. Cecilia Wikström har länge verkat för det och hade stöd av Birgitta Ohlsson. Men partistyrelsen var alltså i det längsta mot det, och blev överkörda på förra landsmötet.

Det skulle inte förvåna mig om EU-federalismen skrotas ifall Nyamko Sabuni tar över som partiledare.

Det finns inte ett uns liberalism inom det partiet. De är snarare raka motsatsen till liberalism. Jag betraktar det partiet som mer totalitärt än V.
Citera
2019-03-13, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men det är mycket mer än bara Björklund och JÖK:en. Centern är mer ansvariga för JÖK:en än L. De har inte drabbats. Liberalerna borde satt fart med att ersätta Björklund.

Ohlssons kamikazeattack mot de egna styrkorna var ett tidigt tecken. Paulsen röstar C. Man ersätter inte Björklund direkt. DN skriver att L följer C. Ledningen kände till Wikströms uppdrag. Wikström pudlar inte. Skandalerna nu till EU-valet. Hon med lägenheten blir vilde. Inga aktiviteter för att rädda partiet. "Ta hem IS-barnen" "Koldioxidskatt via EU". Mörkläggning av riksmötet.

Någon har en hållhake på hela partiledningen. Mycket märkligt.

Det har du helt rätt i. Mycket mera. Nej C har inte drabbats på samma sätt som L. Detta beror mycket på att Tamburmajoren har gömt sej bakom Fjamåts kjolar. Han har varit hennes egen lilla knähund.

Det hela är precis som du skriver mycket märkligt.
Citera
2019-03-13, 14:01
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Det finns inte ett uns liberalism inom det partiet. De är snarare raka motsatsen till liberalism. Jag betraktar det partiet som mer totalitärt än V.
L har idag ingen som helst funktion, partiet har helt förlorat existensberättigandet i det politiska landskapet.
Citera
2019-03-13, 14:53
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
L har idag ingen som helst funktion, partiet har helt förlorat existensberättigandet i det politiska landskapet.
Njaa.
L är partiet för dig som vill avskaffa Sverige som nation och att vi blir en del av federationen EU.
För dig som gillar incest, pedofili, månggifte, nekrofili, tidelag.

Kan inte vara såå många som gillar detta men några promille är säkert hänförda.
Citera
2019-03-13, 17:22
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Njaa.
L är partiet för dig som vill avskaffa Sverige som nation och att vi blir en del av federationen EU.
För dig som gillar incest, pedofili, månggifte, nekrofili, tidelag.

Kan inte vara såå många som gillar detta men några promille är säkert hänförda.
De var partiet för den som ville ha en bättre skola och för den som ville ha folknykterhet i samhället och frihandel. Det verkar inte som de har så mycket mer att erbjuda annat än en sämre skola och diverse andra försämringar. Frihandeln har även andra partier så det är inte L speciella med.
Citera
2019-03-13, 17:41
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
De var partiet för den som ville ha en bättre skola och för den som ville ha folknykterhet i samhället och frihandel. Det verkar inte som de har så mycket mer att erbjuda annat än en sämre skola och diverse andra försämringar. Frihandeln har även andra partier så det är inte L speciella med.
Och C var bondepartiet. Det är historia.

L kanske kommer med någon nyhet. Språktest för tredje gången kanske?

L är ett direkt skadligt parti för Sverige. I samma klass som Muslimpartiet MP.
Hoppas de dör sotdöden.
Citera
2019-03-13, 18:33
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz

Huruvida L är riktiga liberaler är en annan fråga. Själv har jag som socialliberal en tolerant grundsyn. Jag betraktar t.ex. nyliberaler som liberaler, även om jag motsätter mig mycket av vad de står för. Andra liberaler är mer trångsynta och anser att ingen utom de själva är riktiga liberaler.

Detta sagt, så var min poäng att EU-federalismen är kontroversiell inom L och att lång ifrån alla liberaler gillar den. Därför tror jag att L mycket väl kan komma att byta fot i frågan efter exit Wikström.

Det pågår för övrigt en kursändring i Tyskland just nu, där den nya CDU-ledaren Annegret Kramp-Karrenbauer tar avstånd från Macrons överstatliga EU-vision och i stället argumenterar för ett fortsatt mellanstatligt samarbete mellan nationalstater. Se min tråd i EU-forumet om detta:

(FB) Tyska CDU sågar Macrons överstatliga EU-vision
Citera
2019-03-13, 23:42
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Huruvida L är riktiga liberaler är en annan fråga. Själv har jag som socialliberal en tolerant grundsyn. Jag betraktar t.ex. nyliberaler som liberaler, även om jag motsätter mig mycket av vad de står för. Andra liberaler är mer trångsynta och anser att ingen utom de själva är riktiga liberaler.

Detta sagt, så var min poäng att EU-federalismen är kontroversiell inom L och att lång ifrån alla liberaler gillar den. Därför tror jag att L mycket väl kan komma att byta fot i frågan efter exit Wikström.

Det pågår för övrigt en kursändring i Tyskland just nu, där den nya CDU-ledaren Annegret Kramp-Karrenbauer tar avstånd från Macrons överstatliga EU-vision och i stället argumenterar för ett fortsatt mellanstatligt samarbete mellan nationalstater. Se min tråd i EU-forumet om detta:

(FB) Tyska CDU sågar Macrons överstatliga EU-vision

Detta parti är inte ens nyliberalt. Det är kulturmarxistiskt rakt igenom.
Citera
2019-03-14, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Och C var bondepartiet. Det är historia.

L kanske kommer med någon nyhet. Språktest för tredje gången kanske?

L är ett direkt skadligt parti för Sverige. I samma klass som Muslimpartiet MP.
Hoppas de dör sotdöden.

L och Mp är definitivt mycket skadliga partier. De vill ta död på landet Sverige. Alltså detta lands dödgrävare.

Hoppas att det går "bra" för dessa på vidriga partier i EU-valet. L har nog goda möjligher att tappa sina platser. Mp däremot kommer att minska sina platser men kan mycket väl bli kvar - tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in