Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-01-11, 19:50
Medlem
Zujs avatar
Nu kanske det blir så att högerliberaler lämnar för moderaterna istället

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Samarbeta i vissa frågor, ja. Men jag tror fortfarande att Wikström skulle känna sig mer hemma inom centern (som ju också är beredda att samarbeta med sossarna).
Kanske det, möjligen, med den migrationspolitik som finns i det partiet.

Citat:
Jag tror att man inte ska underskatta den ideologiska ravin som öppnat sig mellan de borgerliga partierna. Lööf säger att hon är rädd för SD:s inflytande på Kristersson, men vad hon egentligen är rädd för är att M och KD skulle driva en mer restriktiv migrationspolitik även utan något ultimatum från SD.
Kan kanske vara så, men frågan är om många centerpartister driver en verklighetsfrånvänd migrationslinje av taktiska skäl: den splittrar både moderater och socialdemokrater. Den gör att de framstår som det "goda partiet".
Om Annie Lööf hade som taktik att bli statsminister kanske det är ett sätt att porträttera sig som god och senare säga att hon "tar ansvar" genom att dra åt gränserna ytterligare. För hon kommer alltid associeras med sin godhet.
Citera
2019-01-12, 00:53
Medlem
wwrs avatar
Har Liberalerna fått order om självutplåning?

Liberalernas siffror rasar, men de gör inte mycket. Inga utspel, inget partiledarbyte. Björklund sitter som ett fån och säger inte mycket. De får inte heller mycket konstgjord andning av pressen, vilket hade varit att förvänta när de närmar sig 4%.

Liberalerna spelar numera andrafiolen efter C. Någon gång under regeringsbildningen uttalade L något i stil med "Vi väntar med utlåtande tills vi sett vad C sagt".

Bilderberg vill ha in Annie, men hon saknar väljarbas. Skall man försöka överföra L-rösterna till C?

Är det möjligt att 7-klövern försöker samla resurserna. Man kan i alla fall hoppas på en framtida kamp mot ett mer jämspelt SD. Höger/vänster-skalan får vika allt mer i betydelse för GAL/TAN.

Birgitta Ohlsons totala idiotbeteende kan väl nästan jämställas med en kamikazeattack mot det egna partiet. Hade hon blivit instruerad om den?

Har Bilderberg beordrat majoren "Marsch ut ur riksdagen och lämna befälet över väljar-trupperna till Annie?"
Senast redigerad av wwr 2019-01-12 kl. 00:56.
Citera
2019-01-12, 01:04
Medlem
spotthuvas avatar
Sverige har på gränsen till för många etablerade partier. Jag har aldrig riktigt förstått varför detta parti inte bara är en liberal falang inom ett stort högerparti.
Citera
2019-01-12, 01:14
Medlem
Trollfeeders avatar
När C har blivit liberaler blir det trångt om liberalväljare. Och Lööf går ju på bilderberger-möten så hon är väl the chosen one...
Citera
2019-01-12, 01:20
Medlem
Jadebusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spotthuva
Sverige har på gränsen till för många etablerade partier. Jag har aldrig riktigt förstått varför detta parti inte bara är en liberal falang inom ett stort högerparti.
Precis!

Liberalerna har helt enkelt en identitetskris nu när i stort sett alla partier i Sverige är mer eller mindre vänsterliberala globalister. Att då vara liberal på riktigt är snarare en nackdel eftersom man då saknar den speciella nyans av liberalism som de andra partierna har. Sedan är ju Björklund den tröttaste farbrorn vi har i Sverige. Att han sitter kvar som partiledare beror helt enkelt att man inte har någon som kan ta över. Chocken från Birgitta Ohlssons kuppförsök sitter nog kvar i skinnet på partiledningen.
Citera
2019-01-12, 02:23
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jadebusen
Precis!

Liberalerna har helt enkelt en identitetskris nu när i stort sett alla partier i Sverige är mer eller mindre vänsterliberala globalister. Att då vara liberal på riktigt är snarare en nackdel eftersom man då saknar den speciella nyans av liberalism som de andra partierna har. Sedan är ju Björklund den tröttaste farbrorn vi har i Sverige. Att han sitter kvar som partiledare beror helt enkelt att man inte har någon som kan ta över. Chocken från Birgitta Ohlssons kuppförsök sitter nog kvar i skinnet på partiledningen.

Judinnan Birgitta Ohlsson hade varit lämpligare att styra detta subversiva jude parti i och för sig.
Björklund framstår ju enbart som en ynklig liten köpt Goyim. Visserligen har han sina blandrasbarn, men han är ingen riktig jude..
Senast redigerad av Framtyr 2019-01-12 kl. 02:28.
Citera
2019-01-12, 03:45
Medlem
Meanderbetraktarens avatar
Citat:

Historiska skäl. (Jag vet, det är en banal fras.) Liberalerna, som hetat lite olika saker under 1900-talet hette "folkpartiet" när jag var barn och tonåring på 70- och 80-talet. Det partiets ursprung var nykterhetsrörelserna och frikyrkorörelserna. Och så Israel-vännerna förstås. Jag stör mig en hel del på att detta parti kunnat framställa sig som "mittenparti". Det beror väl på att Dagens Nyheter ständigt promoverat folkpartiet/liberalerna.
Citera
2019-01-12, 08:04
Medlem
Duerfs avatar
Liberalerna - ett menlöst parti

Det lustiga i den här soppan är att ingen bryr sig om L. Dom har inte givit besked än utan alla (medier och andra politiker) räknar med att de inte har någon egen vilja utan kommer lägga sig i kölvattnet på C, som de gjort hela hösten.

Alla pratar om vad C har fått i förhandlingarna och ingen pratar om vad L fått. Vi vet knappt vad Björklund vill ha, så det kanske inte spelar så stor roll.

Ett parti helt utan egen identitet kommer att smulas sönder i detta samarbete och åka ur riksdagen 2022. Det kanske är lika bra, då de borgerliga väljare som blev sjanghajade i valet av L kan rösta på ett borgerligt parti.
Citera
2019-01-12, 08:43
Medlem
Returpappers avatar
L är ett meningslöst parti. De kan försvinna saknade av ingen än sig själva.
Citera
2019-01-12, 10:01
Medlem
Joe Blows avatar
Major Tom.
(Tom på svenska, i meningen innehållslös.)
Citera
2019-01-12, 10:12
Medlem
Liberalerna har nog inte fått en sådan order. Partiet är nog självbestämmande. Hade det inte gått bättre med Birgitta Ohlsson?
Citera
2019-01-12, 10:37
Medlem
rostigamazons avatar
Dom försöker kopiera partier från andra länder, problemet när man kopierar, är att man inte har några egna ideer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in