Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-06, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Med det resonemanget bör även MP åka ut med huvudet före. Fridolin har visat sig som den pajas han är, och miljön skiter folk i.
Nej. De har bara insett att massimport av konsumenter från medeltidskulturer inte löser några miljöproblem.
Citera
2018-04-06, 19:26
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Partier & partipolitik

Strix/Mod
Citera
2018-04-07, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Liberalerna är varken speciellt liberala eller borgerliga. Ett hopkok av ängsliga lärares och socialarbetares föreställningsvärld.
Partiet fyller inget syfte och kommer att försvinna.

Partiet fyller inget syfte men jag tror de kommer att bli kvar som ett mycket litet riksdagsparti. De har alltid lyckats att hålla sej kvar ovanför riksdagsspärren.
Citera
2018-04-13, 08:35
Bannlyst
Om FP gör som KD och tar in ett par kändisar så kan det gå vägen. Jag röstar på Martina Haag och Ernst Kirchsteiger så får både herrarna och damerna lite ögongodis.
Citera
2018-04-13, 08:55
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giraffstallet
Om FP gör som KD och tar in ett par kändisar så kan det gå vägen. Jag röstar på Martina Haag och Ernst Kirchsteiger så får både herrarna och damerna lite ögongodis.

Martina Haag är inget ögongodis, dessutom påstås hon vara en hagga. FP och Kd kan gå samman Kd är inte särskilt kristet så det kan inte vara något hinder och L är inte särskilt frisinnat. Har fått för mig att partierna delar väljarbas eftersom när det ena är över spärren är det andra under och tvärt om.

Politiskt är det C som är det stora hotet för L, eftersom de tagit över liberalismen men även M givetvis gjort det. Birgitta Ohlsson falangen räcker inte till för att blida ett parti.

Men helst vill jag att både L och Kd försvinner och det är ju fullt möjligt när deras politiska relevans blivit så svag att det bara är gamla stötar kvar som kommer att rösta på dom.
Citera
2018-04-21, 20:19
Medlem
Ekot har lagt en rolig video om liberalerna på sin hemsida. Trots att de har de mesta medierna och ekonomerna går det inte bra för dem. För vem läser ledarsidor? Många av ledarsidorna är rena cirkulärskrivelser. Och Björklund då. Storpudeln. Börjar alla svar med att erkänna fel och lovar sedan att den här gången om han får bli minister blir det bättre. Skulle inte tro det. Skolan blev inte bättre under hans tid. Att Sverige skulle bli ledande på vetenskapsområdet. Nja. Vi fick Macchiarini och några till skandaler. Inget nobelpris i sikte.

Centern har ompositionerat sig som ett tokliberalt parti och lockar till sig liberaler från Liberalerna. Nja. Vad ska man säga.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6935398
Citera
2018-06-11, 01:26
Medlem
Är det någon som kan förklara varför L gick från 3,7% till 7% i senaste Sentio?

Jag tycker det verkar orimligt högt. Enda förklaringen jag kan komma på är att det är moderatväljare som tröttnat på Kristerssons slutna hjärta och som tänker personkryssa de L-politiker som röstade för flyktingamnestin. Flera L-politiker skolkade också från omröstningen, Allan Widman, Robert Hannah, Maria Arnholm och Tina Ackertoft.

Men opinionsmätningen var före omröstningen så folk visste inte hur politikerna skulle agera.
Senast redigerad av Diamantpojken 2018-06-11 kl. 01:28.
Citera
2018-06-11, 01:28
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giraffstallet
Vem skulle tycka att tanten Martina Haag är ögongodis?
I så fall hennes buksyster Lotta Lundgren
Citera
2018-06-11, 01:32
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
Birgitta Ohlsson var gäst i Ekots lördagsintervju idag. Hon är mycket tydlig i SD-frågan. Det finns en potential för L att hämta väljare från exempelvis ett vilset MP om Ohlsson blir partiledare. Låt oss hoppas att Ohlsson blir partiledare och tar ansvar och sträcker ut handen för en blocköverskridande regering med Stefan Löfven nästa höst.

Liberalerna har dock ett stort problem - oavsett vem som är partiledare nästa val - så tycks det saknas unga krafter i partiet. Birgitta Ohlsson kom in i riksdagen 2002.

Jag läste att Johan Pehrsson, Örebro, vill ha en riksdagsplats nästa år. I övrigt domineras partiet av Maria Arnholm, Jan Björklund, Jasenko Selimovic, Cecilia Wikström och Roger Haddad. Det är ändå politiker som måste sägas vara veteraner vid det här laget.

Det finns inga framtidsnamn i Liberalerna som är under 40 år. I jämförelse har Kristdemokraterna och Centerpartiet "föryngrats" rätt mycket sedan förra mandatperioden med många unga tänkbara ministerkandidater.
Tror du verkligen att Jasenko Selimovic, är kvar så som han skött sig i Eu?
Vilken vidrig typ.
Å fy han påminner mig om en hel del militärer från forna Jugoslavien jag menar från alla tre sidorna i kriget på Balkan nu en riktig diktator är han ju.
Den attityden han har är inte trevlig.
Citera
2018-06-11, 01:39
Medlem
Charlemanges avatar
Det vore mycket bättre om Mp åker ut och det med Kd.
Samt att inte Fi kommer in då är M de som verkligen bestämmer och tar L och C i örat
S och v räcker inte utan SD bildar självklar regering med Åkesson som statsminister undrar om han får gå på Nobelmiddagen då?
Citera
2018-08-05, 02:46
Medlem
Jag tror att MP och FI har valsamverkan och likaså KD och L så klarar sig alla kvar.
Citera
2018-11-15, 12:39
Medlem
hrwdtjs avatar
Går inte Liberalerna under efter de senaste dagarnas totala haveri är hoppet totalt ute för svensk "borgerlighet".

Citat:
L-ilskan växer – partiet gör revolt mot Björklund

Liberalerna har röstat ner sin egen statsministerkandidat, Moderaternas Ulf Kristersson. Nu växer ilskan mot Jan Björklund i partiet och hans roll som partiledare ifrågasätts, uppger flera källor för Dagens Industri.

Skåne-Liberalerna är öppet kritiska och kräver svar om Stefan Löfven, skriver Sydsvenskan.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/l-ilskan-vaxer-partiet-gor-revolt-mot-bjorklund/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in