Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-07-27, 19:17
Medlem
Moneyonmyminds avatar
Hejsan köpt en iPhone för ett par dagar sen och nu undrar jag om det på något sätt är möjligt att återställa den för hon raderade bilderna och allt för hand så den är inte återställd eller liknande. Hoppas jag placerade tråden rätt
Citera
2013-07-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyonmymind
Hejsan köpt en iPhone för ett par dagar sen och nu undrar jag om det på något sätt är möjligt att återställa den för hon raderade bilderna och allt för hand så den är inte återställd eller liknande. Hoppas jag placerade tråden rätt
Ja du kan återställa den, alternativt restora bilder. Ursäkta svengelskan. Dock får du kontakta något företag som gör sånt här då det är väldigt invecklat.
Citera
2013-07-27, 19:32
Medlem
Moneyonmyminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Ja du kan återställa den, alternativt restora bilder. Ursäkta svengelskan. Dock får du kontakta något företag som gör sånt här då det är väldigt invecklat.

Då är det inget simpelt jag kan klara av själv då?
Citera
2013-07-27, 19:39
Medlem
Citat:
Då är det inget simpelt jag kan klara av själv då?
Jag har absolut ingen insikt i denna branschen utan om du vill försöka själv får du googla på det där om ingen annan i tråden kan tipsa dig.

Lär säkert behöva utrustning och kunskap som inte är lätt. Polisen har tom. Problem med denna metoden men jag vet att företag (privata) kan återställa dem.
Citera
2013-07-27, 20:08
Medlem
droles avatar
Citat:
Jag har absolut ingen insikt i denna branschen utan om du vill försöka själv får du googla på det där om ingen annan i tråden kan tipsa dig.

Lär säkert behöva utrustning och kunskap som inte är lätt. Polisen har tom. Problem med denna metoden men jag vet att företag (privata) kan återställa dem.
Han lär kunna göra det hemma med en vanlig dator.

Edit, teoretiskt alltså, nu vet jag inte hur duktigt TS är på sånt här.
Senast redigerad av drole 2013-07-27 kl. 20:48.
Citera
2013-07-27, 20:10
Medlem
Citat:
En 30 sekunders googling säger att det finns ett flertal program som klarar av det. Varför skriver du när du inte har en aning?

Till TS: Provat att googla i 30 sekunder?
Citera
2013-07-27, 21:20
Medlem
Moneyonmyminds avatar
Har jailbreakat den nu, någon som vet ett program som man kan använda? Får i te ut något bra från Google
Citera
2013-07-27, 22:55
Medlem
droles avatar
Kan väl tillägga att ju mer du använder telefonen ju mindre blir chansen att du kommer få ut nått.
Citera
2013-07-28, 03:33
Medlem
TMMs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av drole
Han lär kunna göra det hemma med en vanlig dator.

Edit, teoretiskt alltså, nu vet jag inte hur duktigt TS är på sånt här.

Ja, vissa mobiler har ju även externa minneskort som allt man gör, sparas på, per default. Tror att min iPhone fungerar precis så och att återställa filer från såna är det inga problem med. Lagras det intern blir det jobbigare - men omöjligt är det ju absolut inte. Kan man bara nå telefonens lagringsutrymme så lär det inte vara några problem.

Jag tycker dock det är märkligt att man besöker en tråd man inte kan svara på frågan i, för att skriva "Jag vet inte hur man gör, så du får googla på det". Men jag vet inte, man kanske inte ska ha så höga förväntningar här, på att folk skall tänka efter innan dom skriver? Det är väl ett av FB's signum, har jag fått för mig, att man frågar först och permanent utelämnar tänkandet.
Citera
2013-07-28, 13:14
Medlem
Citat:

Var den återställd när du köpte den?
I så fall har krypteringsnyckel tagits bort och det är omöjligt att få tillbaka något.

http://www.technologyreview.com/news...ity-threshold/
Citera
2013-07-28, 13:15
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Var den återställd när du köpte den?
I så fall har krypteringsnyckel tagits bort och det är omöjligt att få tillbaka något.

http://www.technologyreview.com/news...ity-threshold/

Herregud, läser folk texten ens? han skriver ju direkt att den INTE är återställd
Citera
2013-07-28, 14:56
Medlem
Cornholio.s avatar
En aning ur ämnet, men lyckas du återställa telefonen så vill jag jätte gärna titta på bilderna!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in