2013-07-26, 22:09
Medlem
CredFrosts avatar
Har sökt men hittar bara motsatsen i diverse trådar, dvs att Voxra gör att man får stora feta tjackpupiller, inte tvärtom, pepparkornspupiller.

Jag äter 150mg Voxra mot trötthet. Första 7 dagarna var ett helvete med en massa skumma biverkningar (typ synfältet blinkade vitt ibland, började känna lukter som jag inte känt innan, muskelryckningar i hela kroppen, tinnitus, illamående, lock för öronen, agressivitet, matthet, svettningar mm)

Har ätit i 2 veckor nu, just nu mår jag pyton, kan knappt få ner en enda matbit, torr i munnen som bara den och mår illa o känner mig stel i käken konstant. Mina pupiller är så små att dom knappt syns. Är det normalt att det blir så här? Vill inte skrämma upp min läkare (var trots allt jag själv som bad om Voxra eftersom jag läst så mycket positivt om det) + att jag faktiskt är aningen piggare på mornarna och orkar lite mer så jag vill gärna fortsätta käka pillrerna förutsatt att detta inte är tecken på att nåt är fel.

Hoppas någon har lite input på detta!
Citera
2013-07-26, 22:48
Medlem
failures avatar
Låter konstigt att du får små pupiller av Voxra, det är vanligt att se ut som en tjackpundare ett par dagar, men det brukar gå över rätt fort. Muntorrhet, illamående, minskad aptit och tinnituslikande symptom är rätt vanligt men det är nästan en biverkan som finns på allt som går på noradrenalin. Muskelryckningar vet jag inte hur vanligt det är men om du känner att du får kramp ska du absolut inte fortsätta med det utan kontakta läkare.
Citera
2013-07-26, 22:57
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Låter konstigt att du får små pupiller av Voxra, det är vanligt att se ut som en tjackpundare ett par dagar, men det brukar gå över rätt fort. Muntorrhet, illamående, minskad aptit och tinnituslikande symptom är rätt vanligt men det är nästan en biverkan som finns på allt som går på noradrenalin. Muskelryckningar vet jag inte hur vanligt det är men om du känner att du får kramp ska du absolut inte fortsätta med det utan kontakta läkare.

ok, ville helst inte kontakta honom om det men ärligt talat har jag haft väldigt mycket kramper, för tre dagar sen hade jag kramper som gjorde att jag knappt kunde röra mig, ryckte i ena axeln och i ena foten, höll på i en timme. Dagen efter kände jag mig jättekonstig och matt.

Någon som vet nåt alternativ till Voxra mot tröttheten? Spelar ingen roll om det är lagligt eller ej, just nu håller tröttheten på att förstöra mitt äktenskap och sabba mitt jobb, har varit trött/matt i över ett år, är beredd att testa allt som kan fungera. (har övervägt små doser av amfetamin, vet dock inte var man får tag på det eller om det kanske ger samma biverkningar som Voxra)
Citera
2013-07-26, 23:04
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CredFrost
ok, ville helst inte kontakta honom om det men ärligt talat har jag haft väldigt mycket kramper, för tre dagar sen hade jag kramper som gjorde att jag knappt kunde röra mig, ryckte i ena axeln och i ena foten, höll på i en timme. Dagen efter kände jag mig jättekonstig och matt.

Någon som vet nåt alternativ till Voxra mot tröttheten? Spelar ingen roll om det är lagligt eller ej, just nu håller tröttheten på att förstöra mitt äktenskap och sabba mitt jobb, har varit trött/matt i över ett år, är beredd att testa allt som kan fungera. (har övervägt små doser av amfetamin, vet dock inte var man får tag på det eller om det kanske ger samma biverkningar som Voxra)

Vet inte vad du provat för något men det finns ju diverse SNRI:s som man eventuellt blir lite alertare av tex Venlafaxin, Duloxetin fungerar ju på vissa, sen finns det ju Metylfenidat (Concerta) mfl som nästan garanterat borde fungera.
Citera
2013-07-26, 23:44
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Venlafaxin, Duloxetin fungerar ju på vissa, sen finns det ju Metylfenidat (Concerta) mfl som nästan garanterat borde fungera.

Tack för tipsen! Ska fråga min läkare om de två första (den senare tror jag inte han vill ge så det får jag nog leta på egen hand)

Btw: upptäckte precis att en Imovane (7,5) tog bort alla kramper i käken efter ca 40 minuter. Var desperat för att må bättre så jag slängde i mig en, nu har jag kollat i efterhand och hittade följande på fass:
Citat:
Zopiklon är en bensodiazepinliknande hypnotisk substans som tillhör gruppen cyklopyrroloner. De farmakologiska egenskaperna är: lugnande, ångestdämpande, kramplösande, muskelavslappnande. Dessa effekter är relaterade till en specifik agonistaktivitet på centrala receptorer inom det makromolekylära GABAA-receptorkomplexet som reglerar öppnandet av kloridjonkanaler. Dessa effekter är liknande de som bensodiazepiner har.

Tror du jag kan börja käka en imovane dagtid för att slippa kramperna och fortsätta så jag får njuta av energin jag får av Voxra? (Jag har typ 200 Imovane liggandes efter att en puckad läkare som jag hade skrev ut 400st fördelat på 4 uttag)
Citera
2013-07-27, 00:15
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CredFrost
Tack för tipsen! Ska fråga min läkare om de två första (den senare tror jag inte han vill ge så det får jag nog leta på egen hand)

Btw: upptäckte precis att en Imovane (7,5) tog bort alla kramper i käken efter ca 40 minuter. Var desperat för att må bättre så jag slängde i mig en, nu har jag kollat i efterhand och hittade följande på fass:

Tror du jag kan börja käka en imovane dagtid för att slippa kramperna och fortsätta så jag får njuta av energin jag får av Voxra? (Jag har typ 200 Imovane liggandes efter att en puckad läkare som jag hade skrev ut 400st fördelat på 4 uttag)

Ja nog kan du äta Imovane dagtid. Den ska inte ha någon interaktion med Voxra vad jag vet, det är tom vanligt att äta ångestdämpande när man börjar med antidepressiva läkemedel även om kanske Stesolid är bättre framförallt i kramplösande synpunkt så fungerar nog Imovane också. Eftersom du bara ätit i Voxran i 2v så finns goda chanser att det värsta av biverkningarna går över.

Bara tråkigt att man blir trött av Imovanen, fast om du håller dig till 7,5mg så kanske det fungerar annars blir det lite paradoxalt med varför du medicinerar öht
Citera
2013-07-27, 01:43
Medlem
Jag fick minipupiller jag med av voxra. Enda övrig bi verkan är att sömnen blir störd. Insomningproblem mao. Käkat dem i 4v nu.
Citera
2013-07-27, 02:13
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Bara tråkigt att man blir trött av Imovanen, fast om du håller dig till 7,5mg så kanske det fungerar annars blir det lite paradoxalt med varför du medicinerar öht

Hehe, ja det vore ju inte så lyckat
(som "tur" är har jag käkat imovanen så länge att jag inte riktigt kan bli trött av dem längre, ibland slår det istället åt andra hållet o jag känner mig speedad av dem, förutsatt att jag stannar uppe istället för att lägga mig)
Citera
2013-07-27, 02:15
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evigsnuva
Jag fick minipupiller jag med av voxra. Enda övrig bi verkan är att sömnen blir störd. Insomningproblem mao. Käkat dem i 4v nu.

Va skönt att det inte bara är jag!
Hur länge dröjde det för dig innan pupillerna blev normala?
Citera
2013-07-28, 16:24
Medlem
CredFrosts avatar
Uppdatering:

Tog ingen Voxra imorse, mår fortfarande dåligt men NU har jag fått tjackpupiller! Verkar skumt att jag får det nu istället för när jag käkade det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in