Hej kära matkunniga FB:are, nu är det så att jag med kort varsel får tre gamla mysiga polare på besök på söndag. De kommer långväga ifrån på MC, och är antagligen vrålhungriga när de anländer. De skall stanna över natten, för sedan att dra neråt mot Italien.
Jag vill bjuda dem på något gott, och lite festligt, och här är min tanke. Det skall vara ENKELT!
Lyxig pyttipanna: Tänkte göra så här: Har en del färdigstekt entrecote, några kryddiga lyxkorvar, röd och grön paprika, rödlök, och ett par chillis. Tänkte att skära allt i lagom bitar, och potatisen i lite större bitar, lägga allt i braspannan vänd i lite olivolja, och krydda med s + p, samt lite rökt paprikapulver. In i ugnen, och låta det stå där tills det är färdigt, med några vändningar under tiden. Jag ville pryda det hela med halva cocktailtomater, och låta mina gäster
hämta från braspannan. En stor skål sallad + vitlöksdressing också. De stekta äggen vill jag hälla en hel del hackat gräslök över, för grönskans skull. Rödbetorna vill jag bar ställa fram hela burken, med en liten gaffel i.
Till det vill jag server iskall öl av god sort, förslag?
Till frulle tänkte jag att komma dem i förköpet med ett nytt hembakat bröd eller bullar, lite ost och marmelad. Allt detta har jag redan hemma. Duger det till mina gäster tror ni, eller måste jag ge mig ut och handla? Vilket jag HATAR! Ölen får jag ju handla förstås.
Väldigt tacksam för era åsikter om att detta skulle duga eller ej.
Och om inte så andra enkla förslag.
Vänlig hälsning // e.
PS: (Är inte ALLS van att få plötsliga gäster.)
Jag vill bjuda dem på något gott, och lite festligt, och här är min tanke. Det skall vara ENKELT!
Lyxig pyttipanna: Tänkte göra så här: Har en del färdigstekt entrecote, några kryddiga lyxkorvar, röd och grön paprika, rödlök, och ett par chillis. Tänkte att skära allt i lagom bitar, och potatisen i lite större bitar, lägga allt i braspannan vänd i lite olivolja, och krydda med s + p, samt lite rökt paprikapulver. In i ugnen, och låta det stå där tills det är färdigt, med några vändningar under tiden. Jag ville pryda det hela med halva cocktailtomater, och låta mina gäster
hämta från braspannan. En stor skål sallad + vitlöksdressing också. De stekta äggen vill jag hälla en hel del hackat gräslök över, för grönskans skull. Rödbetorna vill jag bar ställa fram hela burken, med en liten gaffel i.Till det vill jag server iskall öl av god sort, förslag?
Till frulle tänkte jag att komma dem i förköpet med ett nytt hembakat bröd eller bullar, lite ost och marmelad. Allt detta har jag redan hemma. Duger det till mina gäster tror ni, eller måste jag ge mig ut och handla? Vilket jag HATAR! Ölen får jag ju handla förstås.
Väldigt tacksam för era åsikter om att detta skulle duga eller ej.
Och om inte så andra enkla förslag.Vänlig hälsning // e.
PS: (Är inte ALLS van att få plötsliga gäster.)