Hej kra matkunniga FB:are, nu r det s att jag med kort varsel fr tre gamla mysiga polare p besk p sndag. De kommer lngvga ifrn p MC, och r antagligen vrlhungriga nr de anlnder. De skall stanna ver natten, fr sedan att dra nert mot Italien.
Jag vill bjuda dem p ngot gott, och lite festligt, och hr r min tanke. Det skall vara ENKELT!
Lyxig pyttipanna: Tnkte gra s hr: Har en del frdigstekt entrecote, ngra kryddiga lyxkorvar, rd och grn paprika, rdlk, och ett par chillis. Tnkte att skra allt i lagom bitar, och potatisen i lite strre bitar, lgga allt i braspannan vnd i lite olivolja, och krydda med s + p, samt lite rkt paprikapulver. In i ugnen, och lta det st dr tills det r frdigt, med ngra vndningar under tiden. Jag ville pryda det hela med halva cocktailtomater, och lta mina gster

hmta frn braspannan. En stor skl sallad + vitlksdressing ocks. De stekta ggen vill jag hlla en hel del hackat grslk ver, fr grnskans skull. Rdbetorna vill jag bar stlla fram hela burken, med en liten gaffel i.
Till det vill jag server iskall l av god sort, frslag?
Till frulle tnkte jag att komma dem i frkpet med ett nytt hembakat brd eller bullar, lite ost och marmelad. Allt detta har jag redan hemma. Duger det till mina gster tror ni, eller mste jag ge mig ut och handla? Vilket jag HATAR! len fr jag ju handla frsts.
Vldigt tacksam fr era sikter om att detta skulle duga eller ej.

Och om inte s andra enkla frslag.
Vnlig hlsning // e.
PS: (r inte ALLS van att f pltsliga gster.)