• 1
  • 2
2013-07-26, 19:37
Medlem
elastikmandens avatar
Hej kra matkunniga FB:are, nu r det s att jag med kort varsel fr tre gamla mysiga polare p besk p sndag. De kommer lngvga ifrn p MC, och r antagligen vrlhungriga nr de anlnder. De skall stanna ver natten, fr sedan att dra nert mot Italien.

Jag vill bjuda dem p ngot gott, och lite festligt, och hr r min tanke. Det skall vara ENKELT!

Lyxig pyttipanna: Tnkte gra s hr: Har en del frdigstekt entrecote, ngra kryddiga lyxkorvar, rd och grn paprika, rdlk, och ett par chillis. Tnkte att skra allt i lagom bitar, och potatisen i lite strre bitar, lgga allt i braspannan vnd i lite olivolja, och krydda med s + p, samt lite rkt paprikapulver. In i ugnen, och lta det st dr tills det r frdigt, med ngra vndningar under tiden. Jag ville pryda det hela med halva cocktailtomater, och lta mina gster hmta frn braspannan. En stor skl sallad + vitlksdressing ocks. De stekta ggen vill jag hlla en hel del hackat grslk ver, fr grnskans skull. Rdbetorna vill jag bar stlla fram hela burken, med en liten gaffel i.

Till det vill jag server iskall l av god sort, frslag?

Till frulle tnkte jag att komma dem i frkpet med ett nytt hembakat brd eller bullar, lite ost och marmelad. Allt detta har jag redan hemma. Duger det till mina gster tror ni, eller mste jag ge mig ut och handla? Vilket jag HATAR! len fr jag ju handla frsts.

Vldigt tacksam fr era sikter om att detta skulle duga eller ej. Och om inte s andra enkla frslag.

Vnlig hlsning // e.

PS: (r inte ALLS van att f pltsliga gster.)
Citera
2013-07-26, 19:38
Medlem
elastikmandens avatar
Frlt den lnga trdstarten.
Citera
2013-07-26, 19:42
Bannlyst
Jag tror att de blir njda, tror inte de vill gra det fr besvrligt fr dig heller. Tror att bara tanken av lagad mat fr de njda.

Blir nog bra ska du se.

Personligen fredrar jag l p flaska, sort brukar inte spela ngon strre roll svida det inte r den billigaste du hittar. Elk brew tex r frdjvla cklig.
Citera
2013-07-26, 19:43
Medlem
tolchockers avatar
Oj oj, i mina ron lter det som att du definitivt r van med gster hehe, Wolfgang Puck style..

Kan inte bidra med annat n av vad din beskrivning sger mig, s nskar jag att jag vore en av dina gster
Lter som mer n nog!
Citera
2013-07-26, 19:43
Medlem
Kommer man med kort varsel och dessutom vrlhungrig s skulle i alla fall jag vara vldigt njd med ditt frslag.
Citera
2013-07-26, 19:46
Medlem
Rubarth23s avatar
Pytt i panna knns ju p frhand inte srskilt lyxigt men om du gr den vldigt god lr den g hem. Satsa p frukosten ocks, vldigt ltt att gra frukosten lyxig utan att anstrnga sig srskilt mycket.
Citera
2013-07-26, 19:48
Medlem
Bara-Robins avatar
Det kan nog inte bli mycket bttre! Om man r hungrig s vill man ju inte grna sitta och kka rkor och ostar, utan man vill ha mjligheten att sleva i sig! Jag skulle bli njd, och jag tror allt att de kommer bli det med!
Citera
Medlem
ArturoBandinis avatar
Gr en Biff Rydberg istllet. Lter ju "finare" ocks.
Citera
Medlem
GoingSouths avatar
Oja perfekt mc kk, lgger sig fint i buken. Du fr nog tummen upp av dom med!
Citera
2013-07-26, 19:49
Medlem
Sightnesss avatar
Jag hade grna sett entrecoten och lyxkorvarna p egna upplggningsfat s alla fr ta ktt efter behag. Annars riskerar din pytt att se ut som ihoprrda gamla rester.
Citera
2013-07-26, 19:59
Medlem
constants avatar
Tycker det lter toppen. Skulle jag sjlv bjuda in mig och f ngot allt fr lyxigt r risken att jag blir generad.

Se bara till att det r rikligt och vlgjort, och kanske med glass och chokladss till efterrtt, s blir dom skert helnjda.
Citera
2013-07-26, 20:07
Medlem
elastikmandens avatar
OJ! Det var ingen dlig feedis p en halvtimma, nu r jag vid burken igen, och skall lsa alla svaren!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in