Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-07-26, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlutaCiteraMigTack
Jag tycker ni får skylla er själva , som man bäddar får man ligga , komma här och lipa när ni skiter att betala era räkningar .

Nej, som man raggar får man ligga och den man ligger med får bädda.

Samma sak hände för mig och min förra sambo. Vi ringde direkt och förklara att vi bodde i hopp. så de skicka inga fler frakturer till mig. allt lugnt.
Citera
2013-07-26, 17:51
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
ni kommer ju inte bli nekade ett bolan pga en enda grej.

Min sambo har en två år anmärkning på grund av en skuld på 370kr som blev slarvigt hanterad. Det räckte för att Swedbank skulle säga "nej" till att ha henne som medtecknare på vårat nya hus. Trots att hon har fast anställning sedan tretton år tillbaka, och har en årsinkomst på drygt 370tkr, och 750kr/mån i fondsparande + 1000kr/mån i pensionssparande. Nej, jag skojar inte. De nekade enbart på grund av denna anmärkning.

Däremot såg de inga problem att låna ut hela beloppet till mig om jag ensam stod på kontraktet.

Vi bytte bank Handelsbanken sade ungefär "Jävla fjanterier, här är stålarna". (Ja, såklart fick vi ju flytta pensionsspar och sånt också.. det gamla vanliga)

(Som jag förstått det så har ju även exempelvis SBAB strikt nolltolerans gällande anmärkningar)
Senast redigerad av EckiEcki 2013-07-26 kl. 18:00.
Citera
2013-07-31, 01:42
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
ok, det gar ju att bestrida sa att anmarkningen tas bort, fragan ar val om det ar vart det for en enda anmarkning, ni kommer ju inte bli nekade ett bolan pga en enda grej.

Det kan vara värt att gå till tingsrätten och bestrida kravet samt begära återbetalning på alla dubbla fakturor sen de anmälde att de flyttade ihop 2010 samt ersättning för alla kostnader man haft pga detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in