• 1
  • 2
2013-07-26, 14:28
Medlem
2008 flyttade jag och min sambo ihop, radiotjänst kontaktade hon och vi fick börja betala.
2010 började dom skicka dubbla räkningar, en på hon och en på mig! Dom hade inte ens pratat med mig.

Vägrade betala och hamnade hos KF. Har förskt göra rättelse två gånger utan resultat.

I juni nu 2013 fick sambon ett brev från KF att hon hamnat där pga Radiotjänst. Betalade direkt och kände oss lugn att hon klarat sig ifrån betalningsanmärkning. Igår fick vi hem ett brev där halens gjort en kreditupplysning och hon har fått en prick pga av radiotjänst.

Det fula är att hon inte fått några påminnelser om att det skulle varit en obetald faktura hos radiotjänst. Dock då vi loggar in på med bank id på radiotjänst så står det att dom skickat påminnelser.

Fan vad jag hatar Radiotjänst, sen att dom är så jävla le mot en.

Vad gör man???? Är det vårat fel ändå??
Citera
2013-07-26, 14:41
Medlem
Fantomsmaertas avatar
vad gjorde du nar de borjade skicka dubbla rakningar, forutom att du vagrade betala? Ringde du upp och forklarade laget?
Citera
2013-07-26, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
vad gjorde du nar de borjade skicka dubbla rakningar, forutom att du vagrade betala? Ringde du upp och forklarade laget?

Var "ung och dum" så brydde mig inte så mycket i det då det började. Ringde dom efter några månader. Det gick dock inte göra något åt dem som varit enligt dom, därav rättelserna jag försökt med och har betalat bort det nu. Visst det var klantigt av mig och inte bry mig, men tycker samtidigt att dom gjort fel som skickat dubbelt på samma boende.

Vad ska man göra i min sambos fall?
Citera
2013-07-26, 14:56
Medlem
Bongomans avatar
Det första ni ska göra är att avanmäla helt så kan ni i alla fall ta igen lite av förlusten för allt de skadat er. Se bara till att ni verkligen gör tydligt för dem att ni inte längre har någon elektronisk utrustning i hemmet inklusive smarta kylskåp, brödrostar och internetuppkopplade väckarklockor.

Tyvärr är där inget, och då menar jag verkligen inget, att göra. Radiotjänst har alltid rätt och om de har fel får de rätt i rätten. Det är alltid ditt ansvar att betala in dina avgifter till staten. De behöver inte avisera dig. Det förutses att du ska veta hur mycket du är skyldig i alla lägen. Några påminnelse behöver de inte skicka ut, det är bara en service. Tyvärr skiter de i om brevbäraren använt din påminnelse som snytpapper eller lagt det under bordet i fikarummet för att det inte ska vicka. Ni är rökta helt enkelt. Man ska aldrig ha med dessa äckel att göra - någonsin.
Citera
2013-07-26, 14:56
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Jag tycker ni får skylla er själva , som man bäddar får man ligga , komma här och lipa när ni skiter att betala era räkningar .
Citera
2013-07-26, 14:59
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Jag forstar inte, ar det utrett om det verkligen finns en obetald faktura eller inte? Ar det sa att den ar obetald trots att inga paminnelser kommit ar det ju tyvarr sa att man ar skyldig att betala anda (ni forvantas veta att ni ska betala anda sa att saga) men har ni blivit debiterade dubbelt ska ni saklart bestrida skiten.
Citera
2013-07-26, 15:05
Medlem
Citat:
Jag forstar inte, ar det utrett om det verkligen finns en obetald faktura eller inte? Ar det sa att den ar obetald trots att inga paminnelser kommit ar det ju tyvarr sa att man ar skyldig att betala anda (ni forvantas veta att ni ska betala anda sa att saga) men har ni blivit debiterade dubbelt ska ni saklart bestrida skiten.

Nej inget är obetalt idag.

Sambon fick brevet från KF och det betalades samma dag det kom.
Citera
2013-07-26, 15:13
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneBlues
Nej inget är obetalt idag.

Sambon fick brevet från KF och det betalades samma dag det kom.

ok, det gar ju att bestrida sa att anmarkningen tas bort, fragan ar val om det ar vart det for en enda anmarkning, ni kommer ju inte bli nekade ett bolan pga en enda grej.
Citera
2013-07-26, 15:19
Medlem
Citat:
ok, det gar ju att bestrida sa att anmarkningen tas bort, fragan ar val om det ar vart det for en enda anmarkning, ni kommer ju inte bli nekade ett bolan pga en enda grej.

Är det säkert att det inte kommer påverka om man vill ta ett huslån??
Citera
2013-07-26, 15:33
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneBlues
Är det säkert att det inte kommer påverka om man vill ta ett huslån??

Det ar val tre ar en betalningsanmarkning ligger kvar , skulle arligt talat inte tro att en prick for en rakning pa sag 1000 kr (som redan blivit betald) har betydelse om det ar sa att man har god ekonomi i ovrigt. Men det gar ju som sagt att bestrida.

edit: skrev helt katastrofalt fel
Senast redigerad av Fantomsmaerta 2013-07-26 kl. 15:36.
Citera
2013-07-26, 15:57
Bannlyst
Citat:
Det ar val tre ar en betalningsanmarkning ligger kvar , skulle arligt talat inte tro att en prick for en rakning pa sag 1000 kr (som redan blivit betald) har betydelse om det ar sa att man har god ekonomi i ovrigt. Men det gar ju som sagt att bestrida.

edit: skrev helt katastrofalt fel
jo det spelar roll det som är meningen om du har en anmärkning på 100kr som e betald så får du inte ens ett teleabb.
Citera
2013-07-26, 16:11
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nissepaloven
jo det spelar roll det som är meningen om du har en anmärkning på 100kr som e betald så får du inte ens ett teleabb.

skulle vilja pasta att det beror pa helheltssituationen. ar du 18 ar, jobbar deltid pa macken sedan 2 manader, utan ovriga tillgangar och en betalningsanmarkning sa ja, kan tanka mig att du inte far nagot telefonabonnemang.

ar du 30, heltidsjobbar sedan minst 5 ar och tjanar sag 275K per ar, med EN betalningsanmarkning, forsoker fa bolan och langar upp 100K i kontantinsats sa kommer du inte bli nekad pga en enda betalningsanmarkning i din historik.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in