• 1
  • 2
2002-12-02, 20:59
Medlem
cartmans avatar
Igår gick ju Livvakterna på TV3 som säkerligen halva sveriges befolkning satt å glodde på. Tänkte höra lite vad bi tycker om den och Noll Tolerans. ´De flesta man snackar med tycker ju dom är asbra. Själv tycker jag det är riktiga skitfilmer! Visst, dom är välproducerade med bra skådisar och så men storyn....???

Känns som billiga kopior av 80-tals snutfilmer från US of A. Ni vet, snäll polis blir missförståd, men pga sin förträffliga godhet kämpar han ensam mot hela den onda världen. Typ...

Det mest patetiska är i Noll Tolernas när Jakob Eklund´s karaktär (som är polis) blir gripen av en piketstyrka. Men självklart visar snusförnuftet sitt fula tryne och dom släpper honom ett kvarter bort med nån klichékommentar i stil med "vi griper inga goda grabbar" ops:

Jag brukar iofs instinktivt tycka illa om hypade filmer så det är kanske därför jag inte tål dom...
Citera
2002-12-02, 22:30
Medlem
Jag har valt att inte se nån av filmerna då:

1: Jag gillar inga svenska filmer, komedier är undantag men dom gills inte som film

2: Jag gillar inte den sortens film

Men jag är tacksam för att höra nåt dåligt om de här filmerna så slipper jag få samvetskval för att jag undviker filmerna av såna skit anledningar.
Citera
2002-12-02, 22:31
Medlem
chairmans avatar
Såg Livvakterna igår. Min åskikt är att det är en helt ok rulle. Varken mer eller mindre. Inget mästerverk men heller ingen kalkon. Något jag undrar över är dock varför inledningen, med förtexterna och Göteborgs stadsbild i bakgrunden, verkar vara datoranimerad? Såg ju minst sagt löjligt ut.
Citera
2002-12-03, 20:28
Medlem
JoffaJaffers avatar
den var helt ok, den gick juh o se
Citera
2002-12-03, 23:16
Medlem
Tycker den var helt okej.
Citera
2002-12-04, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chairman
Såg Livvakterna igår. Min åskikt är att det är en helt ok rulle. Varken mer eller mindre. Inget mästerverk men heller ingen kalkon. Något jag undrar över är dock varför inledningen, med förtexterna och Göteborgs stadsbild i bakgrunden, verkar vara datoranimerad? Såg ju minst sagt löjligt ut.

Stadsbilderna i inledningen var inte från Göteborg utan ifrånTallinn.
Softa,datoranimerade?Regissören ville anlägga ett "idylliskt perspektiv" till förmån för huvudrollsinnehavarna-t ex Samuel Fröler,vars karaktär ju arbetade i Tallinn. 8)
Citera
2002-12-04, 11:13
Medlem
Är inte Jakob Englund en fantastikt dålig skådis?? Tyckte hela filmen förstördes av hans usla skådespeleri, speciellt scenen när han skall gå in i huset och går och snackar i radion..... :evil:
Citera
2002-12-04, 18:32
Medlem
Nee gillar inte dom...Jakob är en värdelös skådespelare ochså gilar jag inte bilden...DEt ända jag tycker är lite skoj var att Noll tolerans utspelar sig i gbg...
Citera
2002-12-05, 04:03
Medlem
jävligt kul å se hur dåliga "bra" svenska filmer e...

/Jawop°
Citera
2002-12-06, 02:19
Bannlyst
Svensk film är usel och det beror ofta på att man kopierar amerikanska koncept inräknat repliker och actionsekvenser, och det funkar inte i svenska förhållanden.
Citera
2002-12-06, 10:28
Medlem
mossad: Det kan jag hålla med om att svenska actionfilmer finns det inte så många bra av..men däremot andra svenska filmer som är riktigt bra tex beck,jönssonligan, mm.
Citera
2018-08-07, 14:30
Medlem
thabitas avatar
Bovarna tar sig in huset genom att ta bort gångjärnen på ena dörren på husets framsida och lyfter sedan bort den. Nästa scen: dörren sitter kvar men står vidöppen.
Detta är ungefär lika bra klippt som Jakob Eklund är skådis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in