2013-07-26, 10:36
Medlem
Hej! Märker att jag blir mycket tröttare om dagarna efter bruk av mirtazapin, jag sover otroligt gott på den men jag blir fortfarande lite bakis dagen efter, trots kontinuerligt brukande över 1 år.

Det underbara med den är att man sover som en stock, oavsett om man vill eller inte.

Min fundering nu är om det finns liknande som har kortare halveringstid eller liknande?
Har testat stilnoct/imovane och det hjälper inte ett dugg, även när jag varit uppe i 15mg (har absolut ingen tolerans gällande benzo eller liknande)
Attarax, lergigan och propovan har jag prövat och har absolut inte känt någonting alls av det.

Har även testat 150mg voxra för att kontra mirtazapinet utan effekt, man kanske skulle testa 300mg.
Citera
2013-07-26, 12:47
Medlem
Tarvas avatar
Du skriver inte vilka besvär du har i övrigt utöver sömnstörning, så det är svårt uttala sig om vad som är lämplig behandling för dig - i synnerhet som vi inte känner dig. Vilken dos tar du av Mirtazapin? Du kan prova gå ned ett steg i dos, och somliga delar tabletten. Du skule också kunna prova att ta den lite tidigare på kvällen. Ett alternativ som ligger nära till hands prova med tanke på den effekt du haft av Mirtazapin, och den bristande effekt du haft av de andra preparaten skulle kunna vara Mianserin. Det finns dock stor risk du kommer uppleva dagtrötthet av den också.
Citera
2013-07-26, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarva
Du skriver inte vilka besvär du har i övrigt utöver sömnstörning, så det är svårt uttala sig om vad som är lämplig behandling för dig - i synnerhet som vi inte känner dig. Vilken dos tar du av Mirtazapin? Du kan prova gå ned ett steg i dos, och somliga delar tabletten. Du skule också kunna prova att ta den lite tidigare på kvällen. Ett alternativ som ligger nära till hands prova med tanke på den effekt du haft av Mirtazapin, och den bristande effekt du haft av de andra preparaten skulle kunna vara Mianserin. Det finns dock stor risk du kommer uppleva dagtrötthet av den också.

Lider av ADD som jag behandlas mot med strattera, har ångestproblem som visar sig i form av extrema värmevallningar där jag svettas ihjäl. Problemet är att jag inte har problem med att jag inte blir trött, jag blir extremt trött, men jag får lite ökat ångestpåslag när jag lägger mig vilket gör att kroppen liksom inte får ro. Testade sänka ifrån 45mg ner till 30mg, paradoxalt verkar jag bli mer utslagen på lägre doser jämfört med högre. Ska testa 15mg kanske.

Det är det som jag gillar med mirtazapin, det liksom groggar ner mig tillräckligt mycket för att kroppen inte klarar av att hålla sig vaken, trots ökat ångestpåslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in