2013-07-25, 20:41
Medlem
Hej!
Första tråden här på fb så rätta mig gärna om jag satt tråden fel eller liknande!
Hursomhelst, jag har funderat på att färga håret svart ev. göra håret mörkare och kom över en video där dom färgade håret naturligt med kakao. Man ska ha hälften schampo och hälften kakao och sedan duscha som vanligt. Detta verkar ju som ett enkelt och naturligt sätt att färga håret så jag funderar på att köra!

Har förresten naturligt brun hårfärg.

Någon som har provat detta eller något liknande?

Mvh.
Citera
2013-07-25, 20:44
Medlem
Flashback55s avatar
Tror det är scam..hur skulle det fastna ?
Citera
2013-07-25, 20:49
Medlem
alltid-i-blasvaders avatar
Jag vet inte om kakao fungerar men, jag har själv funderat om jag inte ska färga håret samt ansiktshår även ögonbryn. Vill likna ett penntroll men vet inte vilken färg jag ska välja lr om jag ska göra en kombo typ färga håret en färg ögonbryn en färg mustasch o goate en färg https://www.google.se/search?q=pennt...93%3B654%3B948
Citera
2013-07-25, 21:06
Medlem
ThingThings avatar
Jag gissar på att det är ren bullshit, men prova och rapportera in resultatet vetja!
Citera
2013-07-25, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback55
Tror det är scam..hur skulle det fastna ?

Ingen aning... Har ingen som helst erfarenhet av helt "naturliga" metoder sedan innan men hade ju varit spännande att testa!

Citat:
Ursprungligen postat av alltid-i-blasvader
Jag vet inte om kakao fungerar men, jag har själv funderat om jag inte ska färga håret samt ansiktshår även ögonbryn. Vill likna ett penntroll men vet inte vilken färg jag ska välja lr om jag ska göra en kombo typ färga håret en färg ögonbryn en färg mustasch o goate en färg https://www.google.se/search?q=pennt...93%3B654%3B948
Gul, ljusgrön och orange hade blivit en spännande kombo!
Citera
2013-07-25, 22:56
Medlem
Sereenas avatar
Det funkar men sitter inte i länge.

En lite mörkare brun eller brun+svart henna skulle nog funka bättre
Citera
2013-07-26, 22:42
Medlem
Whoever2blames avatar
Tydligen ska kaffe funka åxå. Men jag kan komma ihåg fel.
Citera
2013-07-27, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whoever2blame
Tydligen ska kaffe funka åxå. Men jag kan komma ihåg fel.

Har kollat upp det nu och det verkar som en lite bättre metod, kändes inte så stabilt med kakao i håret.
Ska kolla upp någon bra kaffeblandning istället!
Citera
2013-07-30, 20:28
Bannlyst
När du känner dig lite sugen på choklad så kan du ju alltid suga lite på håret, det är väl alltid ett plus?
Men du kanske gillar kaffe bättre? Isåfall skulle jag satsa på den metoden.
Citera
2013-07-31, 12:01
Medlem
Om du vill ha naturliga färger är henna ett superbra alternativ, har nämnts tidigare i tråden. För en svart hårfärg blanda henna med indigo (henna är ALLTID rött). Indigo har en lite blå-svart ton i sig dock.

Att färga med henna kräver dock tålamod men det blir skönare resultat och är faktiskt bra för håret men man kan inte räkna med att färgen kommer försvinna överhuvudtaget.

Det finns allt möjligt i köket som man kan testa att häva i håret utan att det tar alltför mycket skada. Jag har använt örter, kryddor och te i mina hennablandningar för att se om det blir skillnad på resultatet.
Citera
2013-08-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needspace
Om du vill ha naturliga färger är henna ett superbra alternativ, har nämnts tidigare i tråden. För en svart hårfärg blanda henna med indigo (henna är ALLTID rött). Indigo har en lite blå-svart ton i sig dock.

Att färga med henna kräver dock tålamod men det blir skönare resultat och är faktiskt bra för håret men man kan inte räkna med att färgen kommer försvinna överhuvudtaget.

Det finns allt möjligt i köket som man kan testa att häva i håret utan att det tar alltför mycket skada. Jag har använt örter, kryddor och te i mina hennablandningar för att se om det blir skillnad på resultatet.

Vars kan man få tag i henna och indigo? Lät inte som något jag har i skafferiet...
Hur påverkar kryddor och te din blandning? Något annat än en godare lukt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in