Hej jag kom precis hem, och grejen är den att i dag när jag och två vänner var vid görvälns-slott i Järfälla, så såg vi en bmw som fått fönsterrutan inslagen, och det blinkade om bilen, så det måste gjorts rätt nyligen.
Vi såg bilen och klev fram och tittade och tänkte ringa ägaren. Då när vi försöker hitta ägaren via mobilerna, kommer ett par, en man och en kvinna i cirkus 40 års åldern. vi frågar ifall dom vet något om bilen, och kvinnan stiger fram och ser förvånad ut och frågar har det hänt nu?
Redan då tycker jag att hon nästan spelar förvånad, samt hör att hon bryter på något språk, medans mannen i hennes sällskap står med en gympa påse på ryggen och tittar lite försiktigt fram.
Jag ser även att deras bil är lettisk via märket vid reg skylten. Så jag blir ännu mer suspekt, för det har förekommit ligor som åker runt i Järfälla och kör smash&grab, speciellt från dom länderna.
Jag har i alla sparat reg-nummret på deras bil.
Nu är frågan tycker ni jag ska ringa in och lämna uppgifterna? Eller har man för lite att komma med till polisen, för det var ju inte så att man såg att dom gjorde det.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!