• 1
  • 2
2013-07-24, 23:02
Medlem
Pjurrans avatar
Hej jag kom precis hem, och grejen är den att i dag när jag och två vänner var vid görvälns-slott i Järfälla, så såg vi en bmw som fått fönsterrutan inslagen, och det blinkade om bilen, så det måste gjorts rätt nyligen.

Vi såg bilen och klev fram och tittade och tänkte ringa ägaren. Då när vi försöker hitta ägaren via mobilerna, kommer ett par, en man och en kvinna i cirkus 40 års åldern. vi frågar ifall dom vet något om bilen, och kvinnan stiger fram och ser förvånad ut och frågar har det hänt nu?
Redan då tycker jag att hon nästan spelar förvånad, samt hör att hon bryter på något språk, medans mannen i hennes sällskap står med en gympa påse på ryggen och tittar lite försiktigt fram.

Jag ser även att deras bil är lettisk via märket vid reg skylten. Så jag blir ännu mer suspekt, för det har förekommit ligor som åker runt i Järfälla och kör smash&grab, speciellt från dom länderna.
Jag har i alla sparat reg-nummret på deras bil.

Nu är frågan tycker ni jag ska ringa in och lämna uppgifterna? Eller har man för lite att komma med till polisen, för det var ju inte så att man såg att dom gjorde det.
Citera
2013-07-24, 23:09
Bannlyst
Klart du ska ringa, kan vara bra för dom att få in uppgifterna kanske jagat dom länge och nu får reda på vart i landet dom är ..

Nästa gång ringer du direkt!
Citera
2013-07-24, 23:12
Medlem
BalleFjongbergs avatar
Ring in direkt. Dem där jävlarna ska inte få förpesta vårat land.
Citera
2013-07-24, 23:12
Medlem
Fallmans avatar
Varför tveka? Nästa gång kan det vara din bil dem gör så med, ring! Det skadar inte.
Citera
2013-07-24, 23:13
Medlem
klart du ska ringa
Citera
2013-07-24, 23:18
Medlem
Inte lönt att ringa polisen kommer inte göra ett smack. Låt de syssla med viktigare saker....
Citera
2013-07-24, 23:20
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsigt
Inte lönt att ringa polisen kommer inte göra ett smack. Låt de syssla med viktigare saker....

som ?
Citera
2013-07-24, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsigt

Vad bra det vore om alla agerade och tänkte som dig!
Citera
2013-07-24, 23:23
Medlem
Pjurrans avatar
Okej i hear you! men då får det bli att ringa in i morgon och lämna reg nr!
Citera
2013-07-24, 23:35
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjurran
Okej i hear you! men då får det bli att ringa in i morgon och lämna reg nr!

Japp, men vänta till 08.30, snuten fikar mellan 08.00-08.30...
Citera
2013-07-24, 23:57
Medlem
klart du ska ringa. Även om polisen kanske inte uppmärksammar fallet så är det viktigt för myndigheter att lagra statistik på olika brott osv.
Citera
2013-07-25, 00:05
Moderator
blomvattnares avatar
Tillägg i rubrik: "bilinbrott - skumma typer i närheten".

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här