2013-07-24, 20:40
Medlem
Vad är skälet till att man har börja radera flera år gamla inlägg? Detta är en allmänt hållen fråga och har inte med enskilda moderatorsåtgärder att göra.
2013-07-24, 20:44
Bannlyst
Vad för inlägg? Flashback raderar inte ett skit om det bidrar till diskussion.

Det är skillnad om du sliter upp en tråd ur graven som är 6+år gammal sen senaste posten där inläggen är rentav ointressanta samt ej till något syfte. (Om det skulle redan finnas nyare trådar med mer korrekt information).
2013-07-24, 20:44
Medlem
BigFatCones avatar
Jag kan så klart bara tala för mig själv men jag raderar gamla inlägg som bryter mot reglerna när jag stöter på dom.
2013-07-24, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redart166
Vad för inlägg? Flashback raderar inte ett skit om det bidrar till diskussion.

Det är skillnad om du sliter upp en tråd ur graven som är 6+år gammal sen senaste posten där inläggen är rentav ointressanta samt ej till något syfte. (Om det skulle redan finnas nyare trådar med mer korrekt information).

Gamla inlägg som har funnits på forumet i flera år och som har citerats och spridits hundratals gånger.
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag kan så klart bara tala för mig själv men jag raderar gamla inlägg som bryter mot reglerna när jag stöter på dom.

Ja givetvis. Hittar man t.ex. en gammal annons som man tidigare har missat så tar man ju bort den. Det är inget nytt.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Gamla inlägg som har funnits på forumet i flera år och som har citerats och spridits hundratals gånger.

Exempel?
2013-07-24, 20:47
Medlem
trickydicks avatar
Kan det ha att göra med den uppdateringen av regel 1.03?
https://www.flashback.org/t2184401p2

Isf blir jag lite mörkrädd och börjar se mig om efter alternativ
2013-07-24, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
Ja givetvis. Hittar man t.ex. en gammal annons som man tidigare har missat så tar man ju bort den. Det är inget nytt.

Fast nu pratar vi om vad som sannolikt är Flashbacks mest citerade, kända och internationellt spridda inlägg någonsin...
2013-07-24, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Kan det ha att göra med den uppdateringen av regel 1.03?
https://www.flashback.org/t2184401p2

Isf blir jag lite mörkrädd och börjar se mig om efter alternativ

Det har förmodligen med judelagen "hets mot folkgrupp" att göra, ja.
2013-07-24, 20:50
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Fast nu pratar vi om vad som sannolikt är Flashbacks mest citerade, kända och internationellt spridda inlägg någonsin...

T ex är ditt klassiska negerinlägg borta
https://www.flashback.org/sp17944122 (där låg det)
2013-07-24, 20:50
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Först ska det sägas att jag älskar ditt inlägg (dvs inlägget du syftar på), men det betyder inte att det inte nu är att se som ett regelbrott och då även ett lagbrott (vilket syftet med regeln är) - därför måste Flashback radera detta i enlighet med "Lag (1998:112) om ansvar för elektroniska anslagstavlor"

Edit: Och självfallet så avskyr jag HMF lagen då det är en lag som endast har ett syfte, att motverka yttrandefrihet och tysta obekväma åsikter.
2013-07-24, 20:51
Medlem
GanjaMoons avatar
ts va spelar det för roll att inlägget är gammalt,ot och andra regelbrott är väll kvar för att moderatorena omöjligt kan hålla reda på allt ,men när dom upptäcks så raderas dom ,är väll inte nå konstigt med det
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in