2013-07-24, 18:33
Medlem
Hej!

Går i funderingarna att prova på bågskytte som hobby. Där jag bor finns inga återförsäljare av pilbågar, och därför är nätet det självklara valet.

http://www.scandbow.se/

Hittade ovanstående sida. Den verkar vara mest seriös av de som dök upp i en googlesökning.

Är det någon på FB som har erfarenhet av denna sida? Finns det andra sidor som ni beställt från och kan rekommendera?

Är främst ute efter en compoundbåge. Priset är oväsentligt; det är kvaliteten som räknas för mig.

Släng gärna in lite tips rörande vilka pilar man ska ha, osv.

/RatosPipa
Citera
2013-07-24, 19:42
Medlem
scoremaxs avatar
Shoppen drivs av Anders Geijer, som är en a. Grundarna av Svenska bågjägarföreningen, och har väldigt stor jaktlig erfarenhet.

Inga problem, snabba säkra leveranser.

Rekommendationer på vad du skall ha för kringutrustning är omöjligt att veta, när man inte vet ett skit om vad du skall ha den till, dragvikt, eller något...

Det kommer dock dom att veta på Scandbow när dom plockar ihop prylarna, lita på dom.
Citera
2013-07-25, 08:28
Medlem
Härligt att höra!

Har tänkt ha bågen för vanligt målskytte i utomhus och inomhusmiljö.
Citera
2013-07-25, 19:53
Medlem
tzjs avatar
Jakt, fiske och vildmark --> Övrig sport
/Moderator
Citera
2013-09-26, 15:05
Medlem
Har gjort en beställning på scandbow som aldrig kommer och de svarar inte när jag skickar meddelande på deras sida. Testade reply på orderbekräftelsen med men ingen lycka där heller.
Någon som vet något? Har de gått och dött eller?
Citera
2013-11-10, 12:32
Medlem
bagaropilar.se är väl de enda som är riktigt kunniga och har bäst service..
Citera
2014-02-25, 16:39
Medlem
Fargashs avatar
Köpte min båge där och är nöjd. Det som inte var så roligt var att pilarna och kogret låg löst kartongen, även ett par av spetsarna drällde omkring.
Citera
2014-04-16, 13:30
Medlem
kvaliteten kan jag inte säga nånting om än då jag inte fått mitt paket än. men jag tycker deras servis är usel. beställde mitt paket på söndagen och genomförde även då en förskottsbetalning till deras plusgiro. ringer till dem idag (onsdag) och mitt paket har inte ens lämnat deras butik. långsam leverans ack så långsam
Citera
2014-04-17, 14:55
Medlem
fick mitt paket nu och är riktigt nöjd med bågen (sf axiom +) dock fattades "nockarna" som utlovades i paketet, men inga problem där han skulle skicka dem genast.

men jag vänder mig nog helst till bagaropilar nästa gång jag beställer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in