Citat:
Ursprungligen postat av
Cafergot
Trodde att mallarna som fanns i AutoCAD skulle fungera.....Är det mallen som är fel alltså? Den kan man väl ändra efteråt vad jag förstår?
Kommer inte ihåg hur jag gjorde, tror jag gjorde en testritning och fick samma problem. Den kastade jag och använde en färdig mall med alla mått inställda och ritningshuvud osv inritat redan.
Men det går ev att markera och klipp det du har, zoom printer size (kommer inte ihåg exakt vad det hette) och klistra in i mitten, nu kommer tricket... kommandot för att förstora det du har markerat (alltså inte zoom extent) har jag ingen aning om hur man gör.
Mallarna jag "snodde" var ju dom A4/A3 ritningar som konstruktörerna på jobbet använde.
Exemplet på en cykel eller en 3d stol som man provade skriva ut var inte heller mer än en pixel.
Nåt som slår mig är att du
eventuellt kan skriva ut extent... då (om det fungerar) maximeras ritningen till pappersstorleken på skrivaren.
Var jäkligt länge sen jag lekte med ACad så minnet sviker. Men eftersom du lyckats med det och jag har lykats med det så är det nog inte ovanligt, det kanske finns nån som har lite ACad skillz härinne.
Lycka till!