2013-07-24, 13:29
Medlem
Mukklers avatar
Från igår började jag bulka och börjat äta allt mera då jag tidigare varit ganska liten i maten som jag antar är anledningen till att jag inte blivit så mycket större på flera månader nu.

Har tyvärr inget jobb för tillfället och siktar mest på något billigt alternativ.
Måste även nämna att jag är glutenintolerant, så att äta makaroner blir inte precis så billigt som de vanliga.

Brukar normalt äta kyckling, ris och dylikt, men är ju inte så mycket kalorier i detta precis.

Har ni nå bra tips? på något med mycket kalorier som är fri från gluten, ska inte precis vara ohälsosamt samt inte allt för dyrt bara.
Citera
2013-07-24, 14:53
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mukkler
Från igår började jag bulka och börjat äta allt mera då jag tidigare varit ganska liten i maten som jag antar är anledningen till att jag inte blivit så mycket större på flera månader nu.

Har tyvärr inget jobb för tillfället och siktar mest på något billigt alternativ.
Måste även nämna att jag är glutenintolerant, så att äta makaroner blir inte precis så billigt som de vanliga.

Brukar normalt äta kyckling, ris och dylikt, men är ju inte så mycket kalorier i detta precis.

Har ni nå bra tips? på något med mycket kalorier som är fri från gluten, ska inte precis vara ohälsosamt samt inte allt för dyrt bara.

Du skulle kunna byta ut kycklingen mot köttfärs, äta mer ris och lägga på en sås.

Är du en sån som har lätt för att äta mycket?
Citera
2013-07-24, 18:14
Medlem
Mukklers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Du skulle kunna byta ut kycklingen mot köttfärs, äta mer ris och lägga på en sås.

Är du en sån som har lätt för att äta mycket?
Okej.

Jag är nästan tvärtom, har inte så lätt för att äta mycket.

Men, jag ska väl börja. Äter också en del 90g's hamburgare med pommes. Brukar ibland bli 2x90g hamburgare och 300-500g pommes. Vet dock inte om det är så superbra, vill ju inte grisbulka.

Men, nå kan jag trycka i mig mer ris, är ju väldigt billigt det.
Citera
2013-07-25, 12:39
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mukkler
Okej.

Jag är nästan tvärtom, har inte så lätt för att äta mycket.

Men, jag ska väl börja. Äter också en del 90g's hamburgare med pommes. Brukar ibland bli 2x90g hamburgare och 300-500g pommes. Vet dock inte om det är så superbra, vill ju inte grisbulka.

Men, nå kan jag trycka i mig mer ris, är ju väldigt billigt det.

Om du som person inte är stor i maten behöver du absolut inte vara rädd för grisbulk. Du kommer antagligen inte kunna komma upp i de mängderna mat.
Citera
2013-07-25, 13:06
Medlem
För runt 70kr kan du få i dig mycket protein och bra mat. Tex kan man sikta på 1kg kvarg om dan. Bra proteiner och billigt. Några proteindrinkar, kanske tre stycken. Då har du säkrat proteinet och kan fylla på med fett resten. Tex Oliv- eller rapsolja i en eller två proteindrinkar. Köp lite gott kött, förslagsvis kyckling som är billigt och ger bra med protein per 100g.

Lite ägg och varför inte ta goda kryddor och Ica's Basic Wook grönsaker för 10kr kilot.
Citera
2013-07-25, 13:26
Bannlyst
Billig mat fixar du enkelt. Dra till Lidl eller Willlys. Köp 2 Kg. fryst kycklingfilé för 99 Kr. Sedan köper du 3-5Kg. ris för under 99 Kr. Lägg till ett par beasåser på burk, inte påsskiten. Sedan köper du 2Kg. frysta mixgrönsaker för 20Kr.

Billigt, mättande, näringsriktoch hyffsat med kalorier.

Tonfisk, Ägg, Kvarg, prpoteinpulver och en påse Gainer är kanske något att sikta på. Gör Hamburgare hemma istället för snabbmat. Köp billiga frysta eller gör egna på köttfärs. Sedan gör du dubelburgare med ägg, skippa pommes eller skär ner på dem. Ladda på med sås eller dressing.

Vill du växa måste du äta, äta och äta. Men ät bara rätt och mycket så växer du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in