2013-08-14, 15:45
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petey-Piranha
menar du att kvinnan i fråga inte kan slita utan din komplimang?

och nej, det är fortfarande inte korrekt att använda termen "energi" som substitut till ett helt annat ord. sprid inte okunskap.

Är det inte mycket lättare att du bara läser de exempel som ges i saob?

Och om det andra, det var ett skämt.
Citera
2013-08-14, 15:47
Medlem
zaithans avatar
Kan väl bero på ditt utseende då damerna i USA ser ut som toaborstar och vi i Sverige letar efter lite mer klass.
Citera
2013-08-14, 15:48
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ja allt är sant som står på internet, dessutom är du dum igen för det är inte mest knulla som vinner.
Du tar verkligen allt bokstavligt

Du kan köra jada jada så länge du vill, och leva i din fantasivärld, eller begränsade värld.

Sanningen är att Burros får människor att må bra, det finns andra sätt, men inget av dem har du visat att du behärskar

Det är sanningen, och inget du skriver kan ändra på det

Jag lämnar dig i din survärld. Du är värre än Häxan Surtant FGS

Det har jag aldrig sagt heller, men du försökte barnsligt nog angripa en hypotetisk brist av sexuell erfarenhet hos mig i syfte att underbygga någon sorts poäng. Du står ju liksom inte "över" såna taktiker i en diskusson tydligen där du stampar ilsket i sandlådan därför fanns ju ett behov att förtydliga.
Citera
2013-08-14, 16:48
Bannlyst
Citat:

Men helvete vad ni tror det finns plats för grejer där. Sand och ludd och fan vet allt.
Men jag får väl ta det som en komplimang att den är ett hett samtalsämne på forumet

Haha, det tycker jag.
Var inget illa menat ifrån min sida, gav han bara lite tips då han verkade ha slut på dåliga själsord.
Själv tror jag att den skjuter ut Regnbågar och galopperande Enhörningar.
Senast redigerad av therefore 2013-08-14 kl. 16:55.
Citera
2013-08-14, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Det finns ju rent konkret ingen skillnad mellan de två.

Ja, jag börjar tro att det är så för en del. Jag har lika svårt att förstå att man inte kan skilja på det som du har att förstå mig.

Citat:
Hittills i tråden så har jag bara sett en närmast religiös övertygelse kringnvad "flirt" skulle vara från er hippieflummare. Ni kan inte ens beskriva det i konkreta termer, och när ni blir ifrågasatta och får edert skitsnack synat så kommer de klassiska undanflykter: "du förstår inte, då är det något fel på dig."

Lite som klassikern de religiösa brukar ta till: "Du måste tro på Gud för att kunna förstå att han finns."

Det är faktiskt inte så lätt att förklara, det har uppenbarats här. Flera i tråden har försökt men det missuppfattas. Det handlar dock inte om något religiöst utan snarare om att det är svårt att förklara färgen gul för någon som är född blind. Med detta menar jag inte att det är något fel på den som inte förstår utan att det kan röra sig om en fundamental skillnad på folk, vilket gör det svårt att förstå varandra.

Citat:
Grejen är den att det råder ingen brist på förståelse här. Liksom att jag ser och förstår VARFÖR religiösa MÅSTE engagera sig i sin massföreställning så är det inte svårt att se varför NI MÅSTE engagera er i er egna massföreställning kring flirt. Därför blir ni väldigt förnärmade och förbannade när man blottlägger de riktiga konkreta skälen och går på defensiven eller vidare försöker hävda er med mer nonsens och hippieflum.

"sprida energi", haha jag dör av skratt!

Jo, det tycker jag att det gör, råder brist på förståelse. Annars skulle du inte använda ord som "hippieflum" t.ex eftersom det har noll och intet med flirt att göra.
Citera
2013-08-14, 17:40
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Du förstår fortfarande inte mötet i en ögonkontakt eller ett leende.

Jo, jag förstår att det i ditt fall handlar om att utbyta energi med någon och det chaffisen gjorde var att skoja med dig för att du skulle skratta och bli glad så dina egna energinivåer höjdes.
Jag förstår också skillnaden mellan oss två - du väljer att vara frikostig och spontan med din energi och jag vill vara återhållen och mer eftertänksam med min.

Du vill ge din energi till människor som du kanske inte vet något om och som skulle kunna vara riktiga svin som för tillfället valt att maskera sina fula trynen bakom vardagsflirtande och jag vill ge min till pålitliga människor som jag åtminstone är bekant med och som faktiskt gjort något fint för att förtjäna den.
Det handlar i mitt fall om att fördela glädje och uppskattning på ett rättvist och praktiskt sätt.
Förövrigt saknar jag inte humor bara för att jag inte delar dina åsikter om lättvindigt flirtande.
Och jag tror inte att jag saknar spegelneuroner heller -

http://www.youtube.com/watch?v=gEmh6f1zDlM

Detta är ett klipp som gett mig träningsvärk i magmusklerna av allt skrattande det frambringar och det är just pippins skratt som gör mig så glad varje gång och detta kan väl inte bero på något annat än att mina spegelneuroner aktiverats eller?
Citera
2013-08-14, 18:01
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Du behöver inte känna dig ensam. Tydligen ser många kvinnor ett problem i att vackert tacka nej till en inbjudan. Hela ditt inlägg visar hur du inte har mognat på det området, eller hur du inte klarar av det mentalt.

Hint:
Män hatar att man tycker synd om dem, eller felaktigt ser dem som farliga. Grundregeln är väldigt enkel, varelse han verkar desperat eller hotfull enligt dig.

"No big deal" för dig => "No big deal" för honom! (sitter i din attityd!)

Ja det stämmer att jag inte skulle bli glad av att avvisa män som gör hövliga närmanden och det är just därför som jag aldrig heller flirtar med någon på ett sådant sätt, för att undvika ev missförstånd och att slippa ge nobben om de nu skulle råka bli intresserade.

Jag har i alla mina dagar och i många olika situationer fått se åtskilliga prov på mannens lättsargade ego så därför köper jag inte ditt påstående om deras lediga inställning till att bli dissade.
Och när mörkret fallit ser jag de flesta män på öppen plats som potentiella hot mot min säkerhet.
Detta är inte att vara paranoid eller elak mot män utan det handlar om att tänka realistiskt.
Citera
2013-08-14, 18:11
Bannlyst
Citat:
Hundar ger komplimanger med kroppsrpåk, de ställer sig i olika poser

Det gör bin också faktiskt.

va??
Citera
2013-08-14, 18:12
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Jo, jag förstår att det i ditt fall handlar om att utbyta energi med någon och det chaffisen gjorde var att skoja med dig för att du skulle skratta och bli glad så dina egna energinivåer höjdes.
Jag förstår också skillnaden mellan oss två - du väljer att vara frikostig och spontan med din energi och jag vill vara återhållen och mer eftertänksam med min.

Du vill ge din energi till människor som du kanske inte vet något om och som skulle kunna vara riktiga svin som för tillfället valt att maskera sina fula trynen bakom vardagsflirtande och jag vill ge min till pålitliga människor som jag åtminstone är bekant med och som faktiskt gjort något fint för att förtjäna den.
Det handlar i mitt fall om att fördela glädje och uppskattning på ett rättvist och praktiskt sätt.
Förövrigt saknar jag inte humor bara för att jag inte delar dina åsikter om lättvindigt flirtande.
Och jag tror inte att jag saknar spegelneuroner heller -

http://www.youtube.com/watch?v=gEmh6f1zDlM

Detta är ett klipp som gett mig träningsvärk i magmusklerna av allt skrattande det frambringar och det är just pippins skratt som gör mig så glad varje gång och detta kan väl inte bero på något annat än att mina spegelneuroner aktiverats eller?

Jag kan inte svara på det och det är meningslöst

Det hade varit ett ett sätt att skoja om inte ögonen visade vad han egentligen tänkte på.
Dvs där sitter en tant och ser trevlig ut till ingen nytta.
Och jag svarar typ, det är inget fel på dig heller.

Men jag förstår vad du säger, och jag menar att den flirtar som har råd att slösa med sin energi utan att behöva få något tillbaka. Jag är tryggare iom att jag är äldre

Sedan vaddå rättvisst. Han bara visade att han tyckte jag såg trevlig/baxig ut, och man får väl ha vett att tacka för en komplimang så länge den framförs på ett trevlig civiliserat sätt.
Citera
2013-08-14, 18:15
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petey-Piranha
va??

Kommunicerar med kroppsspråket. Såg en film om hur det kommunicerade till andra bin vart det fanns nektar på detta vis, och givetvis förmedlar de andra saker med kroppspråk också
Citera
2013-08-14, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Är det inte mycket lättare att du bara läser de exempel som ges i saob?

Och om det andra, det var ett skämt.

kraft, ihädighet, eftertryck, förmåga att uträtta arbete, drivkraft.

vilket syftar du på??
Citera
2013-08-14, 18:16
Bannlyst
Citat:
Kommunicerar med kroppsspråket. Såg en film om hur det kommunicerade till andra bin vart det fanns nektar på detta vis.

ja, men det är inga jävla komplimanger. att de kommunicerar med annat än ljud är rätt givet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in