Citat:
Ursprungligen postat av vejroniottan
Gud så medmänsklig du är! Skillnaden mellan dig och oss är att vi lever i verkligheten. Självklart bör alla få super-dupervård omgående men det fattar ju vem som helst att det inte är praktiskt genomförbart. Vi har redan världens högsta skatter och likt förbannat så får du vänta i evigheter på en operation.
Du vill förbjuda människor att använda sina surt förvärvade pengar till att köpa sig något så viktigt som vård. Inte för att det drabbar nån annan utan just för att det sticker i ögonen på de som inte har pengar att göra detta. Kommunistattityder som dina äcklar mig!
Ja, då äcklas vi väl av varandra.
Det vore väl jättebra med privat sjukvård om det inte gick ut över den offenliga sjukvården. Men det gör den. Se hur det går med tandvården när bidragen försvinner. Tänder är en klassfråga, ska det behöva gälla hälsa också?
Jag tycker utvecklingen går åt fel håll, p.g.a av all egoism som finns. Alla ska sko sig på alla. Problemet är att det är några få procent som 'lyckas' på de andras bekostnad.
Dröm vidare att ni kommer att tillhöra de 'vinnandes' skara. Sen när ni sitter med era knä- och höftledsproblem i en etta i förorten och inte har råd med en sjukvårdsförsäkring, då kommer jag ändå vilja betala en hög skatt för att ni ska kunna få operera er så fort och bra som möjligt. Och ni kommer att prisa gud/valfritt att alla inte är så egoistiska som er.
Om ni då är konsekventa nog och tackar nej till sjukvården p.g.a att ni inte tar emot allmosor från det allmänna så är den tragikomiska cirkeln sluten....
/Teaser