• 1
  • 2
2013-07-23, 18:09
Medlem
cap-ou-pas-caps avatar
Tjena!

Hur kan jag komma åt .7z filer som är skyddade av lösenord? Har glömt bort delar av lösenordet som skyddar filerna och dum som jag var skrev jag inte ned det någonstans då filerna används inte alltför ofta.

Jag vet att lösenordet inte var längre än 15 tecken (förmodligen >10) och bestod utav bokstäver (tror det var stora och små), mindre än 3 siffror (tror det var endast 1) och eventuellt specialtecken, max 4 i sådana fall. Har googlat men endast hittat recovery program för filer med .zip format och ej .7z.

Är mycket tacksam för hjälp!
Citera
2013-07-23, 18:10
Medlem
carlss avatar
Du är körd om inte bokstäverna var ett ord, förmodligen då med.
Citera
2013-07-23, 18:23
Medlem
Min första tanke var brute force men 10-15 tecken, stora och små bokstäver plus specialtecken... njae, blir nog inget med de.
Citera
2013-07-23, 18:25
Medlem
droles avatar
Dude, du har 10> med både specialtecken, små och stora bockstäver och siffror.
Du är körd.

Edit, om du inte råkar vara rik vill säga.
Edit, om du lyckas minska charset och säga vilka specialtecken som används eller att du vet några bokstäver som inte finns med etc. så har du större chans.
Citera
2013-07-23, 18:28
Medlem
Som sagt: GG. Den snabbaste metoden är nog att fundera ut alla lösenord som du någonsin haft, och på något vettigt sätt lista ut vilket av dessa som det kan vara.
Citera
2013-07-23, 18:39
Medlem
TorrentLovers avatar
Du kan bruteforca med till exempel rarcrack: http://rarcrack.sourceforge.net/.
Citera
2013-07-23, 19:53
Medlem
droles avatar
Om du krypterade den på din dator så sätt hoppet på att leta loggar istället.
Citera
2013-07-24, 14:38
Medlem
cap-ou-pas-caps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Du är körd om inte bokstäverna var ett ord, förmodligen då med.

Citat:
Ursprungligen postat av ntovbg
Min första tanke var brute force men 10-15 tecken, stora och små bokstäver plus specialtecken... njae, blir nog inget med de.

Såg nu att jag skrivit fel, ska vara "(förmodligen mindre än 10, dvs <10). Och jag är inte helt säker på att det är stora och små.

Citat:
Ursprungligen postat av drole
Dude, du har 10> med både specialtecken, små och stora bockstäver och siffror.
Du är körd.

Edit, om du inte råkar vara rik vill säga.
Edit, om du lyckas minska charset och säga vilka specialtecken som används eller att du vet några bokstäver som inte finns med etc. så har du större chans.
De specialtecken som kan tänkas vara med är "-" och "/". Jag är rätt säker på att lösenordet innehåller en fras med en siffra som sitter ihop med fyra bokstäver. Jag vet vilken fras det är men det är runt tre tecken till i lösenordet vill jag minnas.

Citat:
Ursprungligen postat av scheutz
Som sagt: GG. Den snabbaste metoden är nog att fundera ut alla lösenord som du någonsin haft, och på något vettigt sätt lista ut vilket av dessa som det kan vara.
Se ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Du kan bruteforca med till exempel rarcrack: http://rarcrack.sourceforge.net/.

Kan testa och se vart det leder. Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av drole
Om du krypterade den på din dator så sätt hoppet på att leta loggar istället.

Tyvärr var det inte jag som gjorde det så då är ovan uteslutet. :/
Citera
2013-07-24, 22:59
Medlem
Paijters avatar
Har för mig att knäcka rar-lösen medelst igrargpu med AES-256 är lönlöst över sex tecken via bruteforce, men detta var för tre år sedan.
http://www.golubev.com/rargpu.htm
Citera
2013-07-26, 18:23
Medlem
cap-ou-pas-caps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Har för mig att knäcka rar-lösen medelst igrargpu med AES-256 är lönlöst över sex tecken via bruteforce, men detta var för tre år sedan.
http://www.golubev.com/rargpu.htm

Programmet verkar inte stödja .7z formatet, får nog ge upp hoppet vad det gäller filerna om jag inte kommer ihåg lösenordet.
Citera
2013-07-27, 01:36
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cap-ou-pas-cap
Programmet verkar inte stödja .7z formatet, får nog ge upp hoppet vad det gäller filerna om jag inte kommer ihåg lösenordet.
Men det gör rarcrack.
Citat:
Du kan bruteforca med till exempel rarcrack: .
Citera
2013-07-27, 13:42
Medlem
cap-ou-pas-caps avatar
Citat:
Men det gör rarcrack.

Lyckades till sist komma på vilket lösenord det var! För skojs skull så ska jag testa senare om rarcrack kan bräcka lösenordet, kan återkomma med resultatet i tråden om någon skulle vara intresserad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in